دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

آیا شما دوست پسر دارید؟!

چند وقت پیش  در حال خواندن  گزارشی در روز نامۀ ... درمورد  وضعیت و شرایط  استخدام در شرکتهای خصوصی بودم به مطلب جالبی برخورد کردم و حیفم آمد که آن را برای شما بازگو نکنم.

 

نویسنده در ابتدای گزارش خود به بررسی  وضعیت بیمه و حقوق افراد شاغل در بعضی مؤسسات و  بعضی شرکتهای خصوصی پرداخته بود . واینکه زنان  معمولاً  با دستمزد های پایین تر  و مزایای کمتر در این شرکتها  مشغول به کار هستند.امّا چیزی که نظر مرا جلب کرد مطلبی بود که در مورد فرمهای استخدامی نوشته بود.

 معمولاً  رسم است که در فرمهای استخدام  سؤ الاتی در مورد اطّلاعات شخصی  فرد از قبیل :نام و نام خانوادگی ،شماره شناسنامه و مواردی ازین قبیل وجود دارد.اما نویسنده با زیرکی توانسته بود فرم استخدام یکی ازین شرکتها را بیابد. جالب اینکه این شرکت فقط خانم ها را استخدام می کند! و  سؤالاتی که در این فرم مطرح شده نیز جالب هستند.

مثلاً بعضی ازسؤالات ازین قبیل اند:

 

آیا شما دوست پسر دارید؟

آیا شما تا به حال تماس جنسی داشته اید؟

آیا شما حاضرید ....

 

این سؤال رو دیگه شرم دارم بنویسم !

آیا تا به حال فکر کرده اید چند مؤسسه یا شرکت ازین دست وجود دارد؟ و در صورت رشد قارچ گونه این قبیل شرکتها  چه بلایی بر سر نوامیس ما و جامعه ما خواهد آمد؟و چه کسی جواب آن افرادی را میدهد که به خاطر فقر مالی مجبورند شرایط بی شرمانه این گونه شرکتها را بپذیرند؟

نظرات 5 + ارسال نظر
ناناز دوشنبه 23 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:28 ق.ظ http://omidzendegi.blogfa.com

سلام مهربون
خوبی؟
اتفاقا همین امروز میخاستم بیام اینجا
مطلبی که نوشتی واقعا باعث تعجب و تاسف من شد
راستش این مدلی رو دیگه نشنیده بودم ولی از این جامعه ای که دارم میبینم هیچ بعید نیست که چنین پیشامدهایی بوجود بیاد
واقعاآدم تاسف میخوره وقتی میبینه که انقدر راحت داره به نوامیس مردم توهین میشه و انقدر راحت این صحبتها به زبون میاد!!!
افسوس و صد افسوس

منم سلام عرض میکنم.البته من منظورت رو از اینکه؛"این نقدر راحت این صحبتها به زبون میاد "رو دقیقا نفهمیدم یعنی اگه منظورت اینه که من اینقدر بی پرده حرف میزنم باید بگم که من اصولا آدم رک گویی هستو و اگه منظورت اون شرکتهاست که باید بگم من هم متاسفم

حاجیه سه‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 05:49 ب.ظ http://hajieh.blogsky.com

سلام
خوبید؟ منم چند روز دیگه حتما میام و آپدیت می کنم راستی فعلا نمی تونم لینکتونو بزارم در اولین فرصت که وبلاگم درست شد لینکتونو میزارم .......
موفق باشید

حسین رضایی چهارشنبه 25 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 05:26 ب.ظ http://rezaei307.blogsky.com

سلام دوست قدیمی
حال شما
مثل همیشه با حال بود
من دوباره برگشتم
به وبلاگ من هم یه سر بزن
خدانگهدار

زهرا شنبه 28 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 01:17 ق.ظ http://saattanhaie.blogsky.com/

سلام بی معرفت
بازم که لینکم ناپدید شد.....اینم از مزایای قالب جدیده؟؟!!!!

خوبی شما؟یه سری هم به ما بزن...هرچند بلاگمو دیگه دوستش ندارم واسه قالبش ولی خوب فعلا کاری نمیشه کرد تا بعد.....

اینایی که گفتی جدی بود؟؟؟!!!!!!
هاهاهاهاها خنده داره والا مملکت اسلامیه دیگه
چی بگیم که همه کور و کر شدن میبینن و خودشونو به ندیدن میزنن

اپماااااااااااااا منتظرتم
قربانت

زهرا خانم من مطالبی رو که گفتم جدی جدی بود.فکر میکنید ازین افراد نیستند؟

ناناز سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 11:59 ق.ظ

من منظورم اون شرکتها بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد