دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

INTERNET BOMBING

بمباران اینترنتی،ابتکار بلاگر های ایرانی در دفاع از منافع ملّی

ایرانی ها به خصوص کاربران اینترنتی سابقه درخشانی در بکارگیری تکنیک INTERNET BOMBING دارند.اوج بکارگیری این تکنیک در قضیه تحریف نام خلیج فارس توسط نشریه کانادایی «نشنال جئو گرافیک» بود.که بلاگر های ایرانی با استفاده از تکنیک *GOOGLE  BOMBING نشریه مذکور را مجبور به عذر خواهی کردند.در آن رخداد یک ماه پس از فشار سنگین بلاگر های ایرانی به نشریه مذکور، دولت ایران وارد عمل شد و  تحرّکاتی از خود نشان داد!

قضیه آن قدر جالب بود که دکتر« علی لاریجانی » دبیر شورای عالی امنیت ملّی که به همراه رئیس جمهور به نیویورک سفر کرده بود،خواستار فشار به آمریکا با بکار گیری «جنبش نرم» علیه آمریکا توسط ایرانیان با الگو گیری از ماجرای «نشنال جئو گرافیک»  بود!

بار دوّم در ماجرای انتخاب بهترین وزنه بردار قرن توسط فدراسیون وزنه برداری جهان، بلاگر های ایرانی با انعکاس آینه ای صفحه نظرسنجی  مذکور  و رای های انبوه به رضا زاده نشان دادند که قدرت BOMBING  آنها در فضای اینترنت غیر قابل انکار است .

رخداد بعدی مربوط به نظر سنجی سایت CNN  در مورد حذف تیم ملّی فوتبال ایران از جلم جهانی بود که این بار نیز بلاگرها توطئه CNN را خنثی کردند  که طبق آخرین خبر ها نتایج نظرسنجی مذکور، حکایت از رای 84% به نفع ایران را میدهد.

حرکت بعدی باز هم در مورد نظر سنجی CNN در مورد انتشار تصاویر توهین آمیز به پیامبر (ص) بود که اینبار هم اکثر قریب به اتفاق بلاگر ها و حتی سایت  بزرگی چونPERSIANBLOG نیز با قرار دادن لینک مربوط به نظر سنجی  این اقدام را شدیدا محکوم کردند.و خیل عظیمی از بلاگر ها، به آن رای منفی دادند.

امّا این بار یک سایت ایرانی به نام ESFAHANHOST  دست به کار جالب زده است اگر یادتان باشد سال پیش GOOGLE  لو گوی هفت سین نوروز را در صفحه اول خود قرار داده بود .امسال هم میخواهیم با کمک شما بلاگر های عزیز گو گل را مجبور به انجام چنین کاری کنیم تا با این کار فرهنگ ایرانی را به تمام ملل معرفی کنیم.لطفاً اینجا کلیک کنید.تا شما هم دراین کار سهیم شوید.

تجربه مذکور، نشان دهنده روند حرکت وبلاگ نویسی و بلاگر های ایرانی در جهت منافع ملّی کلان کشور است.چیزی که کمتر تاکنون از نگاههای رسمی به آن نگریسته شده است.و امیدواریم که ملت ایران و بلا گرهای عزیز همچنان اتحاد خود را حفظ کنند.

منبع:روزنامه خراسان-شنبه 6/12/84 البته با کمی  تلخیص و اضافه.



* در این مورد باید بگم که اگر کسی در Google ، کلمه خلیج عربی را به هر زبانی تایپ میکرد با پیغامی مانند:این نام موجود نیست بلکه خلیج فارس درست است ،مواجه میشد.

نظرات 6 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:06 ق.ظ http://saharnazdikast.blogsky.com

سلام
بعضیا به حرف شما توی بلاگ شهید مثل... توجه کردن ولی نظرشون عوض نشد.
این مطلب شما جالب بود .
بلاگر های متخصص بمباران اینترنتی میتونن گوگل رو مجبور به برداشتن سانسورهاش بخصوص در مسائلی که مربوط به شیعیانه بکنن.مثلا میتونید المیزان یا اسم مراجع رو سرچ کنید هر چی لینک به درد نخوره تحویل میده در حالیکه توی یاهو وقتی اسم مراجع رو سرچ میکنید اولین لینک سایتشونه.
از مطلبتون استفاده کردم.
یا حق

حامد کاربیست چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 01:27 ب.ظ http://www.karbist.com

بابا باید به تو هم بگم فونتتو درست انتخاب کن***

سمیرا پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 12:08 ب.ظ http://beautiful-creator.blogsky.com, http://www.power-memory.bl

آدرس و عنوان جدید رو تبریک می گم
در ضمن ما که فقط انجام وظیفه می کیم . کی اهمیت بده یا نده مهم نیست

حاجیه پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:45 ب.ظ http://hajieh.blogsky.com

سلام
میگما بازم اسم وبلاگتو عوض کردی؟

زهرا چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:13 ق.ظ http://www.saattanhaie.blogsky.com/

سلام
مطلبت جالب بود
خدا خودش این ایران رو حفظ کنه.....تمدنی که ما داشتیم و داریم هیچ جای دنیا نداره اما حیف که داره ذره ذره از دست میره.......
پیشاپیش سال نو رو بهتون تبریک میگم /ایشالا سالی سراسر شاد پیش رو داشته باشی

آپمااااااااااااااااااااااا/منتظرتم/قربانت

میثم جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 04:35 ب.ظ http://www.4divaari.blogfa.com

پیشاپیش سال نو را به مدیر محترم وبلاگ و همه خوانندگان عزیز تبریک عرض می کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد