دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

ای کاش

نمیدونم شما هم مانند من صحبتهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محبوب را در مراسم یادبود امام خمینی گوش کردید یا نه؟من نمیدونم نظر شما در  این مورد چیه اما به نظر من ای کاش مسئولین ما از همان اول با همین لحن صحبت میکردند تا این اتحادیه اروپا و آمریکا این قدر پررو نشوند و به خودشان اجازه ندهند که  به ملت ایران بی احترامی کنند .

همین امروز داشتم سایت بازتاب را میخواندم که دیدم نوشته مسئولین دانمارکی ایرانیان مقیم دانمارک  و مسافرانی ایرانی که به دانمارک سفر میکنند را بازرسی بدنی میکنند و حتی در بعضی موارد به خانمها دست درازی میکنند! و جالبتر اینکه بنا به گزارش سایت بازتاب مقامات سفارت ایران هم ازین موضوع مطلع و کاری انجام نمیدهند!!

 

***

 

طرف های مخالف ایران که از مدتها پیش احتمال میدادند ایران تنگه هرمز را ببندد و بارها نوعی  ابراز نگرانی کرده بودند از سخنان مقام معظم رهبری  فهمیدند که اگر ایران را بیشتر ازین در تنگنا و فشار قرار دهند ایران ناگزیر میشود که فقط به نفت کشهای  کشو رهایی خاص اجازه عبور دهد.و این کار ایران سبب بحران انرژی در سرتاسر جهان خواهد شد که سبب آسیب جدی به کشورهای مخالف ایران خواهد شد.البته در اینکه ایران هم ضرر خواهد دید هیچ شکی نیست اما به هر حال بهتر از آنست که آمریکایی ها برای ما تعیین و تکلیف کنند.

                                                                            ***

 

شاید ما به اندازه آمریکا و اتحادیه اروپا قدرتمند نباشیم  ،اما این دلیل بر آن نمیشود که بگذاریم حقمان را ضایع کنند .مطمئن باشید که ایران با آمریکا صلح نخواهد کرد و این کشمکش همچنان ادامه خواهد یافت. متاسفانه من در بعضی از وبلاگ میبینم که نویسنده به شدت از دولت فعلی و مسئولین انتقاد کرده و نوشته ما باید در برابر اتحادیه اروپا و آمریکا کوتاه بیاییم  تا بتوانیم بهتر زندگی کنیم !!

بعضی ها فکر می کنند اگر ما الان کوتاه بیاییم وضعمان بهتر میشود اما این افراد نمیدانند که این کوتاه آمدن شروع یک استعمار نوین بر ملت ایران خواهد بود.کسی نیست بگه ای آدمهای عقل کل!! هنوز که طرفهای مخالف ما (آمریکا و اتحادیه اروپا) خارج از ایران هستند و بر ایران تسلط ندارند رفتار وحشیانه ای با ما دارند وای به حال اینکه آنها در ایران باشند.

مردم عراق هم مثل این افراد فکر میکردند اما دارید به چشم خودتان می بینید که به چه بدبختی و فلاکتی افتاده اند .مردها و جوانهای عراقی در زندان ها هستند و زنان عراقی را به فساد برده اند.مطمئن باشد اگر امروز دولت ما تغییر کند و نظامی وابسته به آمریکا سر کار بیاید وضعمان از زمان شاه هم بدتر خواهد.

**به امید داشتن ایرانی سربلند و سرفراز**

 

عجیب و غریب

امروز داشتم حوادث و اتفاقاتی رو که از 22 اردیبهشت تا امروز افتاده بود را مرور میکردم(البته فقط اونایی رو که من دیدم یا شنیدم). دیدم اتفاقات عجیب و غریب زیادی افتاده که به چند تایی از اونا اشاره میکنم .

مهمترین اتفاق روز 22 اردیبهشت با چاپ کاریکاتور و مطلب توهین آمیز در روزنامه  ایران جمعه

نسبت به هموطنان آذری زبانمان بود که باعث کلی آشوب و اعتراض و ناآرامی در سراسر خطه آذربایجان شد.و مسئولین روزنامه ایران با عکس العملی شدید عاملان این کار را اخراج و دادگاه هم روزنامه ایران را توقیف موقت کرد

اتفاق عجیب بعدی اعلام خبر افزایش ورودی دانشگاهها بود.بطوریکه از هر 3 نفر ،2نفر وارد دانشگاه میشوند!ظاهراً مسئولین اصلاً هیچ توجهی به فارغ التحصیلان بیکار دانشگاه ها ندارند،که این چنین تصمیم را گرفته اند.من با شنیدن این خبر به این گفته خودم بیشتر ایمان می آورم که :تا چند سال آینده ما به چند کارگر ساده با لیسانس نیازمندیم!!

هنوز از شنیدن این خبر گیج بودم که دیدم روزنامه خراسان به نقل از یکی از نمایندگان مجلس خبر از کشف یک قبیله غارنشین !! در یکی از مناطق شهر عنبر آباد را داده بود.(جَلَّ الخالق!)

بنا به گفته این نماینده، مردم این قبیله خود را با برگ می پوشانند و تا به حال با مردم امروزی برخورد نداشته اندو از مظاهر تمدن جدید هیچ چیزی را ندیده اند!

با خود گفتم خدایا مگر میشود در هزاره سوم در ایران قبیله غار نشین وجود داشته باشد ؟که دیدم دیروز روزنامه خراسان خبر داد که موضوع اصلاً اینجوری نبوده،خبرنگار خراسان در گفتگوی اختصاصی با فرماندار عنبر آباد، صحت و سقم ماجرا را جویا شده که فرماندار گفته بود :این قبیله کپر نشین هستند و غار نشین نیستند! پوشش آنها لباسهای کهنه و مندرس است نه برگ درختان! و این مردم با روستاهای اطراف خود مراوده دارند!برای دیدن عکسهایی از این افراد اینجا کلیک کنید

راستی شما هم میدونید که از وقتی احمدی نژاد اومده داره قرارداد های خارجی رو دوباره بررسی میکنه و گند خیلی ازین قراردادها هم دراومده.مثل قرارداد " کرسنت " (فروش گاز به امارات) که هفته پیش اعلام کردند فقط 700 میلیون دلار پول به جیب واسطه ها رفته !

معلوم نیست ازین قراردادها تو ایران چقدر هست که هر از گاهی یکی از اونا افشا میشه.

باز هم این کوی دانشگاه تهران مسئله ساز شد و کلی سرو صدا ایجاد کرده و چند نفری هم زخمی شدند. البته این خبر عجیب نبود چون همیشه ازین اتفاقها در کوی دانشگاه میفته و تقریبا یه ماه دیگه که باز سالگرد حادثه 18تیر است دوباره همین آش و همین کاسه است.به نظر من باید به جای کوی دانشگاه باید اسمش رو بذارند کوی دعوا یا کوی اعتراض!!