دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

کشورهای عربی بی عرضه اند!!

دیشب داشتم اخبار رو گوش میدادم دیدم داره باز از فلسطین صحبت میکنه .گوینده اخبار میگفت که اسرائیلی ها بد جوری فلسطین رو بمباران کردند و بیش از صد نفر از شخصیت های سیاسی فلسطین رو دزدیدند.

به نظر من بلاهایی که سر فلسطین آمده و خواهد آمد تا اندازه ای تقصیر خود آنهاست. چند وقت پیش تلویزیون فیلمی رو پخش کرد در مورد  اشغال فلسطین ، خبرنگار داشت با اسرائیلی ها مصاحبه میکرد ،آنها در جواب این سوال که چرا فلسطین را اشغال کرده اید گفتند : پدران ما این زمینها را از فلسطینی ها خریده اند و ما آنها را به زور نگرفته ایم. این هم حقیقت دارد.البته منظور من این نیست که رژیم اسرائیل  رژیمی مشروع است ولی آن زمین هایی که آنها خریده اند خب حق دارند استفاده کنند.

مسئله اینجاست که فلسطینی ها اگر اسرائیل را قبول ندارند چرا با آنها به مذاکره می پردازند؟«یاسر عرفات» اولین فلسطینی بود که با اسرائیل رابطه برقرار کرد به امید بهبود وضعیت فلسطین ، اما نتیجه عکس به همراه داشت.

 

به نظر من مردم فلسطین که این روزها به خاک و خون کشیده میشوند نتیجه ندانم کاریهای پدران خویش را میدهند. در جنگ آمریکا با عراق همین 2-3 سال پیش عده ای اسرائیلی زمینهای عراقی ها را خریدند اما علمای عراق ازین موضوع مطلع شدند و به مردم هشدار دادند که با فروختن زمین هایشان عراق به فلسطین دیگری تبدیل خواهد شد.

 

البته این را اضافه کنم یکی از دلایلی که مردم فلسطین نمیتوانند اسرائیل را از سرزمین شان بیرون کنند همین کشورهای عربی هستند. چون کشورهای عربی از آنها حمایت چندانی نمیکنند و فقط حرف میزنند. سران کشورهای عربی به جز سوریه و لبنان روابط حسنه ای با اسرائیل و آمریکا دارند و مثلاً مصر که بزرگترین ارتش عرب را دارد با اسرائیل روابط بسیار خوبی دارد تا جایی که همین چند روز پیش دولت مصر   دختر جوانی را به خاطر اینکه آمریکا را مسبب بدبختی جهان معرفی کرده بود برای یک سال از رفتن به  مدرسه محرومش کرد!

کشورهای عربی خیلی بی عرضه هستند چون اگر آنها روابط خود را با اسرائیل و آمریکا قطع کنند و از فلسطین حمایت کنند مشکل فلسطین حل خواهد شد.

کشورهای عربی از یک طرف به فلسطین کمک میکند و بر حق آنها در دفاع از  سرزمینشان تاکید میکنند و از طرفی دیگر  با اسرائیل معاملات تجاری بزرگی را انجام میدهند .

در این میان فقط ایران است که علناً اسرائیل را قبول ندارد و به گروههای مختلف فلسطینی و لبنانی کمکهای مالی و نظامی میکند.

 

به امید روزی که همه مردم در سرتاسر جهان آزاده باشند و ریشه ظلم و جور از بین برود .

نظرات 1 + ارسال نظر
میثم چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 03:20 ب.ظ http://www.4divaari.blogfa.com

سلام به دوست عزیز و قدیمی
به خدا اگر ابرقدرت ها این تحریمهایی که برای ایران قائل میشن رو برای یکی از این کشور های عرب قائل بشن این عرب های شکم گنده و کثیف هیچ غلطی نمی تونن بکنن و از بین میرن.
ولی من به ایرانی بودن خودم افتخار می کنم و خوشحالم که ایران روی پای خودش ایستاده.

من آپم
منتظرتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد