دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

سینمای ایران پیش به سوی.....

نیمدانم بگویم متاسفانه یا خوشبختانه بعداز انتخاب آقای خاتمی به ریاست جمهوری ، انقلابی عظیم در سینما و بعد هم در تلویزیون رخ داد .تاقبل از سال76  موضوع بیشتر فیلمهای ایرانی مربوط به دفاع مقدس و فیلمهای اکشن و حادثه ای بود اماّ از زمان آغار ریاست جمهوری آقای خاتمی و با توجه به شعار انتخاباتی ایشان(آزادی در چارچوب قانون  که البته بعضی ها فقط همان کلمه آزادی را شنیددند و بقیه را نادیده گرفتند) موضوع اکثر فیلمها تغییر کرد و فیلمسازان به موضوعات عشق و عاشقی و بررسی روابط دختر و پسر در سطح گسترده ای پرداختند.

امّا ای کاش موضوع همین بود ، متاسفانه دراکثر فیلمهای سا خته شده بیشتر دختران و زنان جوان عرض اندام میکنند تا اینکه نقش بازی کنند.هر فیلمی که بازیگر یا بازیگران زن آن زیباتر،خوش اندام تر و بی حجاب تر باشد آن فیلم فروشش زیاد خواهد بود.سینمای ایران کم کم دراد به سوی سینمای به اصطلاح "فیلم فارسی" قبل از انقلاب  قدم برمیدارد.

به نظر من اکثر فیلمهایی که در ایران ساخته میشوند موضوعاتی بی سر و ته دارند، و در پایان فیلم هم متوجه موضوع فیلم نمیشوی مثل فیلم بی سر و ته "هوو".جز چندتا فیلم درست و حسابی و جالب که تعدادشان به تعداد انگشتان دست هم نمیرسد بقیه فیلمها موضوعاتی مزخرف دارند.

و اکثر فیلمهایی هم که در جشنواره های خارجی برنده میشوند بیشتر فیلمهایی هستند که فلاکت و بد بختی مردم ایران را نشان میدهند .این در حالی است که در فیلمهای خارجی در طول فیلم همیشه سعی میشود امکانات و جاذبه های آن کشور به نمایش گذاشته شود .این کار سبب میشود که توریست های بیشتری را جذب کشورشان کنند. و فرهنگ و تمدن کشورشان را به جهانیان معرفی می کنند.در حالی که فیلمهای ایرانی فقط بیچارگی و فلاکت ایرانیان را به جهانیان  معرفی میکند.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
سمیرا شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 07:35 ب.ظ http://beautiful-creator.blogsky.com

سلام
سینمای ایران داره با دست های خودش گور خودش رو می کنه
این سینما نیست
بی محتوا بدون تکنولوژی
اصلا بحث نکنید راجع به اون بهتره

حامد کاربیست شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:15 ب.ظ http://www.nanoketab.blogfa.com

مطلبت خوب بود....اما باید سطح مطلعت رو بالاتر ببری استاد...اگه سعی کنی یه روزنامه ای قویتر از خراسان رو بخونی خیلی بهتره...در ضمن یه وبلاگ جدید وزیدم...

حامد جون باید بگم من از خیلی وقته که اصلا خراسان رو نخوندم و بیشتر بازتاب و روزنامه اینترنتی ایران ما رو مطالعه میکنم.

نیما دوشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 05:02 ب.ظ

من میخواستم بگم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد