دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

نگاهی کوتاه به طرح جمع اوری دیشهای ماهواره

در طی چند روز اخیر بحث و جدل های زیادی در مورد جمع آوری دیش های ماهواره توسط نیروی انتظامی صورت گرفته است.اکثر افراد، مخالف جمع آوری گیرنده ای ماهواره هستند و این عمل را نقض حقوق شهروندی اعلام میکنن!! اما ظاهراً اطلاع ندارند که طبق قانون ایران استفاده از گیرنده های ماهواره فقط برای برخی سازمان های خاص مجاز است و برای سایر افراد غیر مجاز!

البته وزیر ارشاد در مصاحبه ای که چند روز پیش در جمع خبرنگاران داشت اعلام کرد که نیروی انتظامی فقط دیش هایی را جمع آوری میکند که در محل دید ناجا قرار دارند.پس اگر شما روی دیش خود را با هزارتا آت وآشغال و غیره پوشاند ه اید نگران توقیف آن نباشید!

البته به نظر من این کار فایده ای ندارد چون با توجه به قیمت کم و ارزان گیرنده ها فرد اقدام به خرید دیش تازه ای میکند.حکایت جمع اوری دیشها مثل حکایت فیلتر کردن سایتهاست.که زمانی که یک سایت را مسدود می کنند فرد با استفاده از یک آنتی فیلتر راحت تر و بهتر به آن سایت دسترسی پیدا میکند!

البته سعید ابوطالب نماینده تهران چند ماهی است که طرح استفاده محدود شده و هدایت شده استفتده از ماهواره را ارئه کرده است اما ظاهرا هنوز این طرح اشکالات اساسی دارد و معلوم نیست که چه وقت به تصویب و مرحله اجرا برسد.

 

به امید روزی که همه بتوانیم از امکانات  در جهت صحیح و مجاز استفاده کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
بنت السلام شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:51 ب.ظ

من با جمع آوری دیشها مخالفم حالا وقت ندارم . بعد میگویم چرا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد