دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

اسید پاشی اینترنتی

انتشار تصاویر خصوصی منتسب به یک بازیگر تلویزیون در اینترنت که به نظر می‌آید از حیث شکل و شمایل و پیش‌بینی‌های فنی با برنامه‌ریزی طراحی شده و از طرفی، بازار عجیب و غریب نقل و انتقال این تصاویر در موبایل‌ها و فروش سی‌دی آن در روزهای اخیر خبرساز شده است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، حالا نه تنها این مشکل حل نشده، بلکه می‌رود تا به مانند حادثه سی‌دی میهمانی یکی از تیم‌های معروف کشور، از پس این ماجرا، یک جریان جنایی هم به وجود آید و از عصر دیروز، شایعه خودکشی بازیگر مورد اشاره در محافل عمومی منتشر شده است.

در تابستان سال 83 تصاویری از استخرهای زنانه تهران در میادین و کوچه و بازار به فروش می‌رسید؛ آیا با متخلفان، آن قدر که به آبروی مردم لطمه وارد شده بود، برخورد شد که حالا کسی جرأت نکند به با آبروی انسان دیگری بازی کند؟!

البته در جند سال اخیر ازین مسائل زیاد پیش آمده و متاسفانه برخورد خیلی جدی با مساله صورت نگرفته است. مگر یادمان رفته که یکی از همین موارد که خیلی هم سر و صدا کرد پخش تصاویر شخصی یکی از مداحان معروف با همسر قانونی و شرعی اش بود که  با موبایل فیلمبرداری شده بود و تعمیر کار موبایل اقدام به پخش تصاویر کرده بود.

در موارد مشابهی که در آمریکا و برای هنرپیشگان‌ هالیوودی رخ داده، شکایت و جریمه‌های سنگین، ریشه این کار را در آمریکا و‌ هالیوود به شدت کاهش داد، اما در کشور ما پس از کپی زدن غیر قانونی از فیلم‌های سینمایی این گروه‌های زیرزمینی با وقاحت تمام، وارد مسایل خصوصی زندگی مردم هم شده‌اند.


برخی کارشناسان حقوقی، ضعف قوانین کشور را عامل ناتوانی از برخورد با چنین مواردی می‌دانند و خواستار تدوین قوانین لازم ناظر بر جرایم پیچیده اینترنتی هستند.

الان دیگه مردم به هرکسی که بخواد از آنها فیلمبرداری و یا عکس برداری کند حتی اگر هم برای صدا و سیما باشد شک دارند و اجازه این کار را به آنها نمی دهند.به نظر من هم حق دارند.

 

منابع: خودم و بازتاب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد