دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

پاتک در کمتر از یک ثانیه !!

امروز در حال خواندن خبرهای روزنامه به خبر جالبی از قول سخنگوی وزارت امور خارجه برخورد کردم که  بد ندیدم اونو برای شما بذارم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات معاون وزیر دفاع اسرائیل در خصوص حمله به ایران گفت: اگر اسرائیل مرتکب چنین حماقتی شود ،پاسخ سپاهیان جمهوری اسلامی صریح ، قاطع  و کوبنده خواهد بود و به ثانیه نخواهد کشید!!

البته من از مدتها پیش می دانستم که قدرت بازدارندگی ایران افزایش یافته ولی تا این اندازه که بلافاصله جواب حمله کشورهای دیگر به خصوص اسرائیل را بدهد برایم جالب بود.البته حرفهای سخنگو دور از ذهن نیست چون همانطور که موشک های  اسرائیل ، ایران را هدف قرار داده اند موشکهای شهاب 3 ایران (نمونه ایرانی بالستیک ) نیز تاسیسات زیر بنایی اسرائیل را هدف قرار داده اند.

سخنان سخنگو حاکی از قدرت پنهان و البته تا اندازه ای آشکار ایران  در زمینه تسلیحات نظامی است. که نمونه کوچکی از آن را در رزمایشهای "ضربت ذوالفقار " ارتش و " پیامبر اعظم 2 " سپاه پاسداران دیدیم.

یکی از عوامل قدرت ایران" سازمان هوا و فضا " است .که حدود 8 سال است  تاسیس شده .در این سازمان متخصصان ایرانی   با بررسی سلاحهای روز دنیا نمونه ایرانی آن را درست می کنند و البته در موارد بسیاری هم سلاحهای پیشرفته ای را برای اولین بار در جهان طراحی می کنند. که نمونه هایی از این طراحی های منحصر به فرد را در دو رزمایش اخیر دیدیم.

موشک شهاب 3 ایران قابلیت نصب کلاهک هسته ای را هم دارد. که فعلا ایران از آن صرف نظر کرده اما به جای کلاهک هسته ای کلاهکی را طراحی کرده که درون آن هزاران بمب کوچک ویرانگر وجود دارد. که این ویژگی قدرت مانور این موشک را چندین برابر کرده.

ایران در منطقه ای قرار گرفته که  انبارهای کشورهای همسایه اش پر است از سلاحهای آمریکایی  و  ایران باید برای در امان ماندن از حمله احتمالی آنها سلاح های خود را به روز و کارآمد کند تا جواب دندان شکنی به همه متجاوزان بدهد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد