دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

باج کردن افراد به شیوه نوین(۱)

در طی چند سال اخیر روشهای دزدی از افراد و یا بهتر بگویم باج کردن افراد در جامعه تغییر کرده است  و افراد  از روشهای پر خطر و مدرن تری برای اینکار استفاده می کنند.از جمله:1-سرقت مسلحانه 2-گروگانگیری 3- عکسبرداری و فیلمبرداری مخفیانه از زندگی شخصی افراد و انتشار آن در جامعه.

سابق (البته تا جایی  که عمر من قد میدهد) گروگانگیری در سال خیلی کم اتفاق می افتاد  اما در طی این 7-8 سال اخیر مثل اینکه گروگانگیری مُد شده باشد هر شخصی برای رسیدن به امیال شخصی اش اعم از نفسانی و غیر و نفسانی دست به این کار میزند.

این روزها اگر نگاهی به صفحات حوادث روزنامه ها بیندازید بی شک یک یا دو خبر در مورد گروگانگیری ، سرقت مسلحانه و یا قتل با سلاح گرم خواهید خواند.متاسفانه بعداز سقوط صدام ،سیل سلاحهای عراقی از انواع مختلف به سمت ایران سرازیر شد  و همه با پرداخت مبلغ کمی (حداقل 70000 تومان) یک اسلحه کمری تهیه میکنند و سرقت مسلحانه انجام میدهند.حالا بگذریم از اینکه با این اسلحه دختران و زنان را مجبور به .... میکنند.

میزان امنیت شهروندی در ایران کم کم در حال کاهش است.شاید یک دلیل برای این ادعایم ، گروگانگیری هفته پیش در مدرسه ای در تهران بود.فردی برای اینکه مشکل قضایی اش حل شود دانش آموزان یک مدرسه را به گروگان گرفته بود!! می بینید خیلی ساده!!

البته شاید این حرف که میخواهم بگویم به نظر شما بی ربط باشد.اما به نظر من یکی از دلایل افزایش سرقت های مسلحانه و گروگانگیری در ایران ،همین فیلمهای آمریکایی باشد که  مدام از صدا و سیما پخش میشود!شما تا به حال با خود حساب کرده اید که هر هفته چند فیلم خارجی اعم از امریکایی و غیر آمریکایی از تلویزیون پخش میشود؟ در تمام این فیلمها فرد با سلاح گرم دست به قتل و غارت میزند.حال شما چگونه انتظار دارید که مردم تحت تاثیر این فیلمها قرارا نگیرند و دست به این گونه اعمال نزنند.(تازه من منصف هستم و از فیلمهای خشن و بُکش بُکشی که در ویدئو کلوپها کرایه داده میشود صرف نظر میکنم.)

نظرات 1 + ارسال نظر
اشکان شنبه 2 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:15 ب.ظ http://www.fekrneveshteha.persianblog.com

سلام دوست عزیز
خوشحال میشم به منم سر بزنید
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد