دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

خوش به حال افغانی ها!!

درحالی که این روزها برخی از  هموطنان ما از شنیدن خبر کاهش قیمت سیمکارت در ثبت نام جدید چندان خوشحال نیستند‌‌] افرادی که سال پیش چندین سیم کارت ثبت نام کردند.[ از افغانستان خبر می رسد به دنبال افزایش رقابت میان شرکت های خصوصی ارائه خدمات تلفن همراه در افغانستان، توزیع رایگان سیم کارت در این کشور آغاز شده است.

 

شرکت "بی سیم افغان" در اطلاعیه ای اعلام کرد که تمام شهروندان افغان می توانند ازین پس سیم کارت تلفن همراه این شرکت را رایگان دریافت کنند.پیش از این هر سیم کارت تلفن همراه شرکت بی سیم افغان ،500 افغانی معادل 92 هزار و 500 ریال عرضه می شد.

منبع:جام جم، ویژه نامه کلیک -اول بهمن

خبر بالا را خواندید؟ بی شک شما هم مثل من تعجب کردید وبا خود می گویید: ببین کار دنیا به کجا رسیده که افغانی ها که نان برای خوردن و لباس برای پوشیدن ندارند سیم کارت رایگان می گیرند ولی ایرانی ها باید پولشان یک سال در بانک بماند و بعد از یکسال سیم کارت خود را دریافت کنند.

در دوره پیش اکثر افراد روی سیم کارت سرمایه گذاری گسترده ای کردند،به خیال اینکه مانند سال 83 که ثبت نام کردند و در سال 84 سیم کارت خود را به قیمتی نزدیک به دو برابر قیمت ثبت نامی فروختند امسال هم میتوانند سود کنند. اما امسال ازین خبرها نبود و نیست. چون به جز تهران در اکثر شهرستان ها سیم کارت به همان قیمت ثبت نامی خرید و فروش میشود (البته با نوسانی در حد 20,000 تومان) تازه در خود تهران سیم کارت ها به جز کدهای 2و3 بقیه کدها قیمت نرمالی دارند که به نظر من ارزش نداشت ملت یکسال پول خود را بی استفاده نگه دارند.

تازه با توجه به اینکه ایرانسل هم وارد میدان رقابت شده مسلماً قیمت سیم کارت کاهش خواهد  یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد