دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

اگر انقلاب نمی شد ...

امروز با دیدن تصاویری از دوران انقلاب با خودم فکر کردم اگر انقلاب نمی شد چه اتفاقی می افتاد؟ آیا وضع ما بهتر می شد یا بدتر؟ وضع جوانان  ما چه می شد؟ آیا فساد کمتر می شد  یا بیشتر؟ و هزاران سوال دیگر که به ذهنم خطور کرد.اما وقتی به اسناد و مدارک تاریخی اعم از فیلم های زمان شاه ،گزارش ها ،مقالات و خاطرات خاندان پهلوی مراجعه می کنم، میبینم اگر انقلاب نمی شدشاید امروز دیگر ایرانی باقی نمی ماند که به آن افتخار کنیم.من برای این گفته هایم دلیل دارم که در زیر به چند مورد از آنها اشاره میکنم.

اگر انقلاب نمی شد  مردم دیگر واژه ای به نام " انتخاب " را به خاطر نمی آوردند.همچنان که در زمان شاه این واژه را به فراموشی سپرده شده  بود . چرا که در زمان شاه مردم حق انتخاب نخست وزیر ،نماینده مجلس و ... را نداشتند و نمی توانستند در سرنوشت کشورشان دخالت کنند. و اگر هم انتخاباتی صورت می گرفت افراد منتخب از قبل مشخص شده بودند و برگزاری انتخابات فقط یک چیز ظاهری بود. و چون دیکتاتوری شاه بر کشور حاکم بود هر چه شاه دستور می داد قانون همان بود و حتی نمایندگان مجلس نمی توانستند آن را تغییر دهند چه رسد به مردم عادی! اما امروز به برکت انقلاب مردم هر سال بیشتر با کلمه انتخاب آشنا می شوند .چون به طور متوسط ما در طول 27 سال گذشته هر سال یک انتخابات را برگزار کرده ایم.مردم بعد از انقلاب دارای ارزش بزرگی به نام " حق انتخاب "  شده اند.

اگر انقلاب نمی شد  ما نمی توانستیم امروزه به راحتی از مقامات کشور اعم از رئیس جمهور ، رئیس مجلس ، رئیس قوه قضائیه و ... انتقاد کنیم و حرف هایمان رک و پوست کنده به آنها بگوییم و از آنها جواب بخواهیم. در زمان شاه اگر کسی انتقاد می کرد جوابش فقط یک چیز بود " سرکوب " !! دانشجویان در آن زمان حق اعتراض نداشتند و هر گونه اعتراضی به شدت سرکوب می شد. اما ما نمونه های آزادی بیان را در طی چند سال اخیر زیاد دیده ایم.مخصوصا هنگام دیدار خاتمی و احمدی نژاد با دانشجویان دانشگاه های مختلف. و شاید بهترین دلیل برای این گفته ام دیدار احمدی نژاد با دانشجویان دانشگاه امیر کبیر در سال جاری باشد. که در آن دیدار چند دانشجو به راحتی حرفهایشان را به رئیس جمهور گفتند و حتی به رئیس جمهور توهین هم کردند و او را " دیکتاتور " خطاب کردند و رئیس جمهور هم واکنش تندی از خود نشان نداد  و اجازه داد دانشجویان معترض حرفهایشان را بزنند.(البته من توهین به مقامات را قبول ندارم و به نظر من آن چند دانشجو ، بی شعور و احمق بودند که به رئیس جمهور یک ملت توهین کردند. متاسفانه هنوز در کشور ما فرق بین انتقاد و توهین برای بعضی ها مشخص نشده و اکثر افرادی که به جرم سیاسی در زندان افتاده اند به خاطر توهین به مقامات بوده و نه به خاطر انتقاد از آنان.)

احمدی نژاد پس از  آن دیدار در وبسایت رسمی خود نوشت: در نشست دانشگاه امیرکبیر، وقتی جمعی کوچک در میان اکثریتی مطلق در حضور رییس جمهور ، با آزادی کامل ، به رییس جمهور منتخب مردم توهین کردند و نمی ترسیدند ، احساس مسرت بخشی به من دست داد. ناخودآگاه به یاد شرایط دوران دانشجویی خود و 16 آذرهای پیش از انقلاب افتادم که چگونه در سالهای سیاه 54 تا 56 ، امکان تنفس سیاسی و نقد حکومت سکولار مورد حمایت غرب در این کشور نبود.  هزینه اهانت به مقامات حکومت ، مرگ یا زندان و  شکنجه بود و اینک شرایط بگونه ای است که اقلیتی محدود ، نظم جلسه اکثریت را با اهانت و حتی آتش زدن ، برهم می زند اما اکثریت یعنی دانشجویان واساتید انقلابی، با تسامح و کرامت، تحمل می کنند و دست به مقابله به مثل نمی زنند.

اگر انقلاب نمی شد شاید امروز حرف زدن از اعتقادات اسلامی و قوانین اسلامی حرفی بیهوده به نظر می آمد و بحث و گفتگو در مورد آن جزو بی ارزش ترین سخن ها بود.در زمان شاه چون فساد و فحشا گسترش یافته بود پاکدامنی بسیار کم رنگ شده و مذهب جای خود را به بی مذهبی داده بود. و اعتقادات اسلامی زیر سوال رفته بود. البته افراد زیادی هم بودند که به اعتقادات خود پایبند بودند .اما به نظر من در آن زمان مردم بیشتر خاکستری بوده اند و پس از قیام امام در سال 42 کم کم به انسانهایی با ذات خاکستری مایل به سفید تبدیل شده اند.البته باید فراموش نکنیم که در آن زمان افرادی  وجود داشته اند که ذاتشان از خاکستری به سیاه تغییر رنگ داده و هر روز کارهای بی شرمانه تری را انجام میداده اند.

 

اگر انقلاب نمی شد معلوم نبود بر سر دختران و زنان ما جه می آمد.دختران  و زنان ما در آن زمان به یک کالای بی ارزش مصرفی تبدیل شده بودند که بازیچه دست عده ای هوسران شده بودند.در زمان شاه فساد آنچنان گسترش یافته بود که بنیان خانواده ها سست شده بود و دیگر کسی به ازدواج فکر نمیکرد .و کلمه " خانواده "  در حال از دست دادن مفهوم خود بود.البته هر چند که در زمان حال هم متاسفانه وضع جوانان ما اعم از دختر و پسر رو به وخامت گذاشته اما در مقایسه با زمان شاه و رسیدن به آن مرحله حاد هنوز فاصله زیادی دارد.در جامعه امروزی ایران چیزی که زیاد به چشم می خورد " بد حجابی " است اما در زمان شاه " بی حجابی و بی حیایی " موج می زد.بد حجابی را میتوان کنترل کرد اما بی حجابی  درمانی ندارد.

اگر انقلاب نمیشد دیگر ایرانی وجود نداشت که ما به نجابت جوانانش افتخار کنیم.

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:03 ب.ظ

به نظر شما اگر انقلاب نشده بود، حالا ایران چگونه بود؟
اگر انقلاب نشده بود جام جهانی فوتبال در ایران برگزار می شد.
تیمهای زنان در همه رقابتهای ورزشی ظاهر می شدند.
با دوستتان در یک بار یا دیسکو قرار می گذاشتید با هم آنجا خوش می گذراندید.
از تهران یک بلیط یکسره به نیویورک با هواپیما می گرفتید و دیگر نگران اسکن چشمی در فرودگاه نبودید.
الان به جای 8 تا کانال مزخرف تلوویزیونی بیشتر از 100 تا کانال با طبقه بندی های درست و حسابی وجود داشت.
الان نشریاتی مثل تایمز در ایران چاپ می شد.
مک دونالد تو ایران شعبه داشت.
بچه ها از همان دوران دبستان کنار همکلاسی جنس مخالف می نشستند.
الان با سرعت 1kbps فیلم دانلود نمی‌کردیم.
کپی کردن غیر مجاز بود و جرایم سنگینی داشت.
اگر کار خلافی می‌کردی پلیس اینترپل تو ایران هم خفتت می‌کرد.
الان جای بیت ر ه ب ر ی "دیسکو تهران" وجود داشت.
میدانی به اسم انقلاب وجود نداشت.
مشروب آزاد بود و این خودش باعث افزایش توریست ها می شد.
هرکس دوست داشت حجاب سر می گذاشت.
رجا نیوز و فالس نیوز فیلتر می شد!
حسرت خارج رفتن نداشتید و خارجی ها حسرت ایران آمدن داشتند.
دختر ها هم می رفتند ورزشگاه و فوتبال تماشا می کردند.
کتاب عربی از کتب درسی حذف می شد.
از اینکه با دوست پسر یا دوست دخترت در پارک نشسته ای دلهره نداشتید.
ابی و داریوش در تهران کنسرت می گذاشتند.
خارجیها برای ادامه تحصیل به ایران بورسیه می شدند.
به نمایندگیهای نایک و آدیداس و ... از طریق اینترنتی سفارش می دادید و بسته را در درب منزل تحویل می گرفتید.
از طریق اینترنت با کارت اعتباریتان از هرکجا که می خواستید خرید می کردید. هیچ وقت دوست نداشتید ایران را ترک کنید.
جمعیت ایران بجای ۷۵ میلیون نفر حداکثر ۵۰ میلیون میبود و درآمد سرانه هر ایرانی بجای ۵۰۰۰ دلار در سال ۲۵۰۰۰ دلار در سال بود.
نیروگاه بوشهر امسال سی امین سال شروع بکارش رو جشن میگرفت و در کنار اون ۱۰ تا نیروگاه هسته ای دیگه داشتیم.
در کنار اون در کویرلوت بکمک نیروگاههای خورشیدی برق قابل توجهی استحصال میشد و ایران پیشتاز استفاده از انرژیهای پاک در دنیا میبود.
شهروندان ایرانی میتونستن بدون ویزا به ۱۵۰ کشور دنیا سفر کنند.
ایران ایر برای چهلمین سال متوالی هیچ سانحه هوایی رو تجربه نکرده بود و از این حیث در دنیا رکورددار بود و فرودگاه بین المللی کورش کبیر در جنوب تهران که از ۱۳۶۰ جایگزین فرودگاه مهراباد شده بود بزرگترین حجم مسافر در تمام اسیا و خاورمیانه رو داشت که از این حیث ۲ برابر فرودگاه دوبی مسافر داشت.
المپیک ۱۹۸۸ بجای سئول در تهران برگزار شده بود و تیم ملی فوتبال ایران تنها تیم اسیایی بود که از ۱۹۷۸ در تمام دوره های جام جهانی شرکت داشته و در سال ۲۰۰۲ که بازیها در ایران برگزار شد به مقام سوم رسیده بود.
سید علی خامنه ای امام جمعه تهران به لحاظ اینکه یک آخوند روشنفکر بود محبوبیت بسیاری در بین مردم داشت.
امّا . . . . . .

اگر انقلاب 57 اتفاق نمی‌افتاد، بچه های ما با ذوق و شوق پای صحبت‌های آخوندای بیسواد می‌نشستند و هنوز هم شور و عشق انقلابی و شهادت و جهاد داشتند
اگر انقلاب 57 اتفاق نمی افتاد ماها در آرزوی داشتن کشور اسلامی پر پر می زدیم.
اگر انقلاب 57 اتفاق نمی افتاد کسی نکبت قوانین عقب افتاده‌ی جمهوری اسلامی رو درک نمی‌کرد.
اگر انقلاب 57 اتفاق نمی افتاد خوشی می‌زد زیر دلمون و با حسرت می‌خواستیم دوران صدر اسلام رو شبیه سازی کنیم.ومطمئن باشید تا الآن اونقدر لگد به بخت خودمون زده بودیم که بروسلی به حریفاش نزده بود .
اگر انقلاب 57 اتفاق نمی افتاد احتمالا نصف جمعیت ایران از افسردگی ناشی از نداشتن حکومت اسلامی خودکشی کرده بودند واونقدر خاک کربلاونجف وکاظمین وبقیع به خونه هاشون آورده بودند که عراق وعربستان مجبور به واردات خاک می شدند
اگر انقلاب 57 اتفاق نمی‌افتاد،مردم ایران تا حالا 3،000،000،000،000 کیلو طلا برای بازسازی تمامی حرمین شریفین اهدا کرده بودند ورتبه نخست احمق ترین ملت دنیارو برای همیشه ازآن خود کرده بودند ودیگر در سوریه وعراق وعربستان کسی کار نمی کرد وفقط مشغول کیف وحال بودند
اگر انقلاب 57 اتفاق نمی‌افتاد،دیگه امروز حتی یه نفر با اسم ایرانی پیدا نمی کردیم وحداقل نصف جمعیت ما اسمشون غلام عباس واصغر وتقی ونقی ومیثم و.... بود ومردم با شرم بسیار در مورد اسم پدر بزرگها ومادربزرگهای درگذشته که اسمشون سیاوش وداریوش وتهمینه و.... بود نگاه می کردند وهمش می گفتند که : نه باور کنین ما توخونه اسماعیل و زینب صداشون می کردیم

اگر انقلاب 57 اتفاق نمی‌افتاد،آخ اگه انقلاب 57 اتفاق نمی‌افتاد،چقدر ما الآن بدبخت بودیم !
پس . . . . . .
همون بهتر که انقلاب 57 اتفاق افتاد.


kami یکشنبه 5 دی‌ماه سال 1395 ساعت 09:28 ق.ظ

سلام

ایمان دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 05:59 ب.ظ

خخخخخخ سلام. ده سال گذشته از این مطلب

khgg جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 07:33 ب.ظ

Nhvv ccgh

حامد یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 07:57 ب.ظ

کاش هیچ وقت انقلاب نشده بود خدا ما را نفرین کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد