دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

روبات انسان نمای سخنگوی ایرانی !

امروز روزنامه خراسان مطلب جالبی نوشته بود با این عنوان : " ساخت روبات انسان نما ، آغاز رقابت ایران و ژاپن " تیتر مطلب باعث شد تا من مصاحبه مجری این پروژه بزرگ رو بخونم .که قسمتی از اون مصاحبه رو برای شما هم میذارم.

این روبات سخنگوی انسان نما حتی از روبات سخنگوی ژاپنی " آسیمو" بهتر و پیشرفته تر ساخته شده است .طبق گفته مهندس مولوی مجری پروژه ، آسیمو تقریبا قادر به پاسخگویی به 10 میلیون سوالی است که به سیستم داده شده است در واقع اگر سوالی پرسیده شود که در حافظه روبات نباشد، روبات یا جواب نمیدهد یا پاسخ های نامتعارف می دهد .اما روبات پارسه قادر به درک و فهم واژه هاست. یک ویژگی بسیار مهم این سیستم یادگیری الکترونیکی است به طوریکه هر چه بیشتر با روبات صحبت کنیم توان یاد گیری اش بیشتر میشود.

لازم به ذکر است که شرکتهای خارجی پیشنهاد 200 میلیون دلاری و 100 میلیون پوندی برای خرید این پروژه داده اند به شرطی که این پروژه به نام آنها ثبت شود که خوشبختانه عوامل این پروژه قبول نکرده اند.طبق گفته مجری این پروژه ،فعلا مراحل ثبت جهانی آن در حال گذراندن مراحل مختلف است و اگر این مراحل به خوبی به پایان برسد ایران پدر علم نوین هوش مصنوعی در جهان  خواهد شد. 

 این هم افتخار دیگری ست از جوانان نخبه ایرانی .لابد شما هم متوجه شده اید که تحریم علمی ایران در چند سال اخیر سبب رشد و شکوفایی استعدادهای ناب جوانان این مرز پر گهر شده است.و تحریمهای علیه ایران همگی نتیجه عکس داده است.به بیان دیگر این تحریمها سبب شده که ایرانیان به خودباوری برسند ، به اینکه ما میتوانیم هر چیزی را خودمان بدست آوریم و وابسته کشور یا ملت دیگری نباشیم.

به امید سربلندی هر چه بیشتر ایران عزیز.

نظرات 1 + ارسال نظر
mohsen پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 07:43 ب.ظ

خیلی خوبه که آدم همیشه نیمه پر لیوان رو نگاه کنه! از خوبی های تحریم گفتی. از بدیهاش هم تو پست بالاییت گفتی. یه چیز دیگه رو هم روش فکر کن. اگه تحریم نبود واقعا مهندس مولوی نمیتونست این کار رو که مدعی هست انجام بده؟ همیشه انزوا نیست که باعث پیشرفت میشه. همیشه حسرت انگیزه نیست. خیلی بیشتر از گاهی اوقات هم لذت انگیزه هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد