دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

افتخاری دیگر از جوانان ایران

ساخت نسل جدید MP4 توسط مخترع ایرانی

به همت مخترع ایرانی برای اولین بار در دنیا نسل جدید MP4 با قابلیت پشتیبانی زبان عربی و فارسی طراحی و ساخته شد.

رایان سمیعی، مبتکر ایرانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این‌که در دستگاه‌های کوچک پخش مثل دستگاه‌های MP4 تکنولوژی‌های مختلفی برای فشرده سازی فایل‌ها به کار رفته است، خاطر‌نشان کرد: دستگاه‌های کوچک پخش موجود در بازار برای انتقال داده‌ها نیاز به مراحل سخت و مختلفی دارند.

وی ادامه داد: این دستگاه طوری طراحی شده که به راحتی می‌توان داده‌ها را از روی کامپیوتر بر روی این دستگاه منتقل کرد. نرم‌افزاری بر روی این دستگاه نصب شده است که این اجازه را به این دستگاه می‌دهد که در هنگام اتصال به کامپیوتر، قسمتی از کامپیوتر و در سیستم عامل ادغام شود.

سمیعی با اشاره به این‌که دستگاه‌های موجود قادر به پشتیبانی حداکثر 13 فرمت هستند، افزود: بر روی این دستگاه فناوری «وودو» (VOODOO) نصب شده است و این دستگاه قابلیت پشیبانی 190 فرمت را دارد.

وی با بیان این مطلب که دستگاه‌هایی که بر اساس «یونی‌کد» پیاده سازی می‌شوند و استاندارد هستند قادر به پشیبانی کامل از زبان عربی و فارسی نیستند، گفت: این دستگاه طوری طراحی شده که به طور کامل می‌تواند زبان عربی و فارسی را حمایت کند. به طوری که این دستگاه قادر است تمامی متون فارسی و عربی را با صدا اجرا کند.

وی یادآورشد: کل قرآن کریم بر روی این دستگاه ریخته شده و در آن اجرا می‌شود و هم اکنون در حال انتقال نهج‌البلاغه بر روی این دستگاه هستیم.

این مبتکر ایرانی با اشاره به این‌که حافظه این دستگاه دو گیگا بایت و با قابلیت افزایش حافظه خارجی است، اضافه کرد: این دستگاه قادر به ضبط صدا و پخش فیلم تا 10 ساعت است.

گفتنی است، طول این دستگاه 68 میلی‌متر، عرض آن 48 و ضخامت آن 13 میلی‌متر است.

نظرات 2 + ارسال نظر
شخ ویسی مقدم دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 04:37 ب.ظ http://www.lovesky.blogsky.com

جالب بود ... از این سایتهای تخصصی خوشم میاد ...موفق باشید

[ بدون نام ] چهارشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:25 ب.ظ

:) شاید این افتخار اگر در ایران ثبت می شد قابل ثبت بود...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد