دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

جاسوس

لابد شما هم اخبار مربوط به دستگیر کردن نظامیان انگلیسی درآبهای ایران را شنیده اید. البته این بار اول نیست که انگلیسی ها به آبهای ایران نفوذ می کنند . همان اول کاری به محض اعلام دستگیر کردن نظامیان انگلیسی ، انگلیس اعلام کرد که روابط تجاری اش را با ایران قطع خواهد کرد.(عکس العمل سریع را می بینید. اما ایران در برابر چین که دفعه قبلی بر علیه ایران در مورد پرونده هسته ای رای داد ایران فقط یک گله خشک و خالی از چین کرد و واکنش سرد و بی روحی نسبت به این موضوع  از خود نشان داد. در صورتی که براحتی میتوانست روابط تجاری خود را با چین به حالت تعلیق در بیاورد.همانطور که میدانید ایران یکی از بازارهای بزرگ مصرف کالاهای چینی است و مردم ایرام مجبورند آشغالترین و بی کیفیت ترین  اجناس چینی را مصرف کنند. البته  متخصصان چینی نیز در ایران کار میکنند و ایران تا حدی به آنها وابسته است ولی نه آنچنان که نتواند بدون آنها زندگی کند.)  البته به قول آقای لاریجانی افراد زیادی در داخل ایران وجود دارند که خواهان قطع رابطه با انگلیس هستند  پس ایران ظاهراً ازین تهدید انگلیس نترسیده .

 

 البته به نظر من ایران نباید این گروگانهای جاسوس را آزاد کند هر چند که با توجه به وضعیت سیاسی ایران در جامعه بین المللی ، احتمال اینکه ایران تسلیم خواسته های انگلیس شود بعید نیست.

همین دیروز (9/1/86) شبکه خبر اعلام کرد که نظامیان انگلیسی  به تلافی دستگیری افرادشان ، به کنسولگری ایران در بصره حمله کرده اند. و طبق معمول هم ایران فقط  اعتراض کرد.

 

خارجی ها که ایرانیها را در عراق یا کشورهای خودشان دستگیر میکنند خواهر و مادرشان را به هم وصلت میدهند و کلی آنها را اذیت و آزار میکنند ، اما ایرانیها  ازین جاسوسان انگلیسی با بهترین وجه ممکن پذیرایی کردند  و کلی آنها را تحویل کرفتند. و حتی قرار است که یکی از جاسوسان زن را نیز آزاد کنند.

در اخر فقط باید امیدوار باشیم که ایران از مواضع خود که فعلا در برابر انگلیس و جامعه جهانی اتخاذ کرده عقب نشینی نکند.

نظرات 2 + ارسال نظر
مریم شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:04 ق.ظ http://www.est-6586.blogsky.com/

اینکه مردم ایران اجناس چینی مصرف می کنند نشان دهنده ی عرضه و توانایی دولت چینه....به صرف نالایق بودن دولت و مردم خودمون نباید دولت و اقتصاد یک کشور دیگر رو به انتقاد گرفت

حوال یعنی دوست شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:38 ق.ظ http://www.haval.blogsky.com

سلام. سال نو مبارک! ما ایرانی ها همیشه در حال نشان دادن حسن نیت هستیم. متأسفانه به خاطر برتری تبلیغاتی که غربی ها دارند با جنجال خبری، واقعیت ها را زیر هجوم فشارهای تبلیغاتی پنهان می کنند. به هر حال کار ایران، کاری قانونی و عرفی بوده و ما نیز خواستار شجاعت در برخورد با متجاوزان هستیم.
ورودتان را به لینکدونی حوال تبریک می گویم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد