دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

عیدی دادن به شیوه احمدی نژاد

بدون شک شما هم در مورد کنفرانس خبری امروز رئیس جمهور شنیده اید .کنفرانسی که در آن ایران یکی از مهمترین تصمیماتش را در عرصه سیاست بین المللی  به اطلاع جهانیان رساند.

 

ایران به عنوان عیدی (!!) 15 نظامی متجاوز و جاسوس انگلیسی را مورد عفو قرار داد. زمانیکه کنفرانس خبری احمدی نژاد را از شبکه خبر به طور مستقیم مشاهده میکردم  و این خبر را شنیدم مغزم سوت کشید.و فکر کنم بیشتر از اینکه نظامیان انگلیسی حیرت کرده باشند این مردم ایران بودند که از تصمیم رئیس جمهور متعجب شدند.

واقعا چه لزومی داشت که این 15 نظامی به این زودی آزاد شوند ما براحتی می توانستیم ازین افراد به عنوان اهرم فشار بر انگلیس استفاده کنیم.

به نظر من دولت آقای احمدی نژاد از لحاظ سیاست خارجی از دولت اقای خاتمی عقب تر است. و الان هم اگر ایران توانسته موقعیت سیاسی خوبی را در جهان در اختیار داشته باشد  فقط مدیون دیپلماسی قوی دولت خاتمی بوده است. خاتمی در طول دوران ریاست جمهوری خود با سفر به اکثر کشورها اعم از اروپایی ، آسیایی و آفریقایی توانست اکثر کشورها از جمله کشورهای عضو جنبش" عدم تعهد" را با خود همراه سازد.

در آخر با توجه به اینکه میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)نزدیک است از خداوند متعال می خواهم که به لطف و مرحمت این دو عزیز دولت و ملت ما را از گزند تمامی فتنه ها و آسیب ها دور گرداند. الهی آمین .

نظرات 1 + ارسال نظر
علی شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:05 ب.ظ http://kolahzard.blogsky.com

خوشم میاد که تسلیم نیستی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد