دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دولت الکترونیک َ یک رویا یا ...

امروز (30/4/86) یکی از رونامه ها از قول رئیس ارتباطات مجلس تیتری زده بود که بد جوری به چشم میخورد.اون تیتر این بود: " بیش از 90% مدیران ارشد کشور با IT بیگانه اند!! " و جالبتر اینکه یکی از اعضاء هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای گفته است که :"سرعت رشد کشور در زمینه IT از افغانستان هم کمتر است!مهندس خادمی همچنین اظهار داشته اند که متاسفانه بیشتر مدیران ما هیچ شناختی از IT و اهمیت آن ندارند و این امر خود باعث ایجاد مشکلات بسیار در رشد و نفوذ IT   سازمانها میشود.

واقعا  جا دارد که دو دستی بر سرمان بکوبیم که چرا چنین مدیرانی در سطح کشور فعالیت میکنند؟وقتی که یک مدیر ارشد با مفاهیم اولیه اینترنت بیگانه است ما چه طور انتظار داریم که این مدیر بتواند کارهایش را در قالب طرح دولت الکترونیک از طریق اینترنت انجام دهد؟

وقتی که بانکهای ما یک وب سایت درست و حسابی ندارند ، (به طوری که همین چند وقت پیش  دو سایت از بانکهای بزرگ و قدیمی ایران  هک شدند ) که به مشتریانشان سرویس دهی کنند ما چطور انتظار داریم که تجارت الکترونیک را در قالب دولت الکترونیک داشته باشیم؟ (البته قبول دارم چند وقتی است که چند تا بانک یه تکانی به خودشان داده اند و خدمات آنلاین ارائه میدهند. اما قبول کنید که هنوز هم کاستی های زیادی دارند.)

امروزه اکثر کشورها با استفاده از ایده دولت الکترونیک میزان سردرگمی و اتلاف وقت اربابان رجوع را به ادارات و نهاد ها تا حد زیادی کاهش داده اند .اما ظاهرا بنا به گفته بعضی از مقامات  فوق الذکر هنوز عده ای هستند که  بیشتر تمایل دارند از همان روش های قدیمی و کم بازده برای اداره سازمان متبوع خود و ارائه خدمات به اربابان رجوع ، استفاده کنند.

در آخر امیدوارم که هر چه زودتر ایده " دولت الکترونیک " در ایران به واقعیت تبدیل شود.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین رضایی چهارشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:40 ب.ظ http://rezaei307.blogsky.com

سلام پسر قریب
حال احوال
خوبی؟؟
من دوباره آپ کردم
خوشحال میشم سری بزنی
موفق باشی

پسر اصفهانی دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:02 ق.ظ http://kolahzard.blogsky.com

سلام
قرار بود بیای یه سری به ما بزنی که نیومدی
لااقل یه سری به وبلاگم بزن
خوشحالم که هنوز قلبت برای این مردم و مملکت میزنه
پیوسته شاد و خوش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد