دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

وب نویس های بی سواد !!

 

خوانندگان همیشگی وبلاگ باید متوجه روش نوشتن من شده باشند ،من همیشه سعی می کنم  برخی از اتفاقات و مسائل روز را به شیوه خودم تحلیل کنم و  مطالبم را  در کمترین حجم ممکن  بنویسم تا وقت زیادی را از خواننده نگیرد. مطلب امروز من هم در مورد شیوع غلط های املائی در وب فارسی است. امیدوارم مورد توجه شما قرار بگیرد.

نمی دونم شما هم به وبسایت ها و یا وبلاگ هایی برخورد کرده اید که در آنها غلط املائی وجود دارد. وقتی می بینی که کلمه ای را غلط نوشته اند در عقل و شعور نویسنده وبلاگ شک می کنی. جالب است اکثر وب نویس های  ایران حداقل 14-15 سال سن دارند (البته افرادی هم هستند که سن شان کمتر ازین نیز است) ولی همچنان مانند بچه های دبستانی کلمه فارسی ، یعنی زبان مادری خودشان را اشتباه می نویسند.(واقعا این جای تاسف دارد.)

البته این را هم بگویم که کلمه را اشتباه بنویسی با اینکه لغت را غلط بنویسی خیلی فرق دارد.مثلا گاهی اوقات برای خود من اتفاق افتاده که اشتباهی در تایپ لغات پیش آمده و مثلا دو حرف " ک" و " گ" را اشتباهی بکار ببرم چون که این دو حرف کنار هم هستند و هنگام تایپ کردن امکان اشتباه هست  اما در وبلاگ های مذکور  طرف  مثلا کلمه "عهد " را به صورت "احد " نوشته بود!! خوب اینجا طرف باید کلی فسفر مصرف کند تا بفهمد بابا منظور از " احد "  کلمه " عهد " بوده است.

به نظر من این جور افراد را باید وب نویس های بی سواد نامید. امید وارم که بچه های وب نویس کمی هم به فکر زبان فارسی باشند . و حداقل کلمات را درست بنویسند.

نظرات 1 + ارسال نظر
کشتی سبزوار دوشنبه 19 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 04:27 ب.ظ http://koshtiesabzevar.blogfa.com

سلام
در این مورد به خصوص با شما موافقم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد