دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

ما می توانیم!

ایران هر سال در دهه فجر به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طرحهای زیادی را که بیشتر جنبه عمرانی و آبادانی دارند افتتاح می کند، البته بگذریم که بعضی ازین طرحها فقط ظاهرا افتتاح می شوند و بعد دوباره عملیات ساخت و تکمیل آن ادامه می یابد!!

[تا به حال علت افتتاح این طرح های ناتمام را ازخود پرسیده اید؟علت این است که ما ایرانی ها همواره فقط به کمیت فکر میکنیم نه کیفیت. و اکثر مدیران دولتی چون در برنامه زمان بندی شده طرح را تمام نکرده اند و برای این که ، مورد بازخواست قرار نگیرند و مجموعه تحت مدیریت خود را فعال جلوه دهند و بودجه بیشتری را بدست آورند (اینجا من کاری ندارم بودجه رو برای منافع مردم می خواهند یا برای منافع شخصی !) این طرح های نیمه تمام را افتتاح می کند و به ملت دروغ می گویند و وقتی هم که با آنها مصاحبه میکنی ، می گویند هدف ما فقط خدمت به ملت است.اما این دوستان فراموش کرده اند و میکنند که بزرگترین خدمت آنها به ملت شفاف سازی و صادق بودن با ملت است. ]

اما طرح هایی هم هستند که واقعا افتتاح می شوند !! و تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم بر تمام جنبه های سیاسی ،اقتصادی ، اجتماعی و ... کشور می گذارند.

یکی ازین طرحهای عظیم که هفته پیش رسما افتتاح شد طرح سامانه پرتاپ ماهواره به فضا بود، من خودم زمانی که داشتم به طور مستقیم از شبکه خبر تصاویر پرتاپ این سامانه رامی دیدم واقعا احساس شور و شعف کردم (یه وقتی فکر نکید اون موقع جوگیر شدم نه) باور کنید شما هم اگر به جای من بودید و می دیدید که ایران که تا چند سال پیش جزو آن کشورهای عقب مانده و توسعه نیافته بی دست و پا بود حالا توانسته است بر پایه دانش دانشمندان جوانش ( که میانگین سنی آنها حدود 35 سال است) به چنین فناوری بزرگی دست پیدا کند آنوقت شما هم احساس مرا درک می کردید (یا شاید هم براثر جو گرفتگی یه بلایی سر خودتان می آوردید!).

دوستان من فراموش نکنید که ما در زمان جنگ حتی نمی توانستیم سیم خاردار را تولید کنیم و یا بخریم ، در سالهای اولیه جنگ ایران مانند یک کودک تازه متولد شده در یک خانواده فقیر و عقب مانده بود. اما در این یک دهه اخیر که دولت برای تحقیق و پژوهش ارزش قائل شده است و سرمایه گذاری کرده به بالاترین و به روز ترین دانش های جهان رسیده ایم و حتی بنا به گفته دانشمندان ایران حتی در بعضی موارد از تمام کشورهای پیشرفته نیز جلوتر هستیم. باور کنید که این یک توهم فانتزی نیست این یک واقعیت است ما توانسته ایم به عبارت " خواستن ،توانستن است " جامه عمل بپوشانیم.

البته هنوز هم افراد زیادی هستند که مثل همیشه آیه یاس می خوانند و می گویند ما نمی توانیم .چند سال پیش رهبر انقلاب فرمودند ما باید علم را بومی کنیم من خودم شخصا آن زمان معنی حرف ایشان را نفهمیدم ، اما الان فهمیده ام که یکی از معانی بومی سازی علم ، تولید علم است. یعنی همان کاری که پژوهشگران و دانشمندان جوان ایرانی امروزه انجام می دهند.

ایران تا چند سال دیگر به یک قدرت برتر در تمام زمینه های علمی و نظامی در دنیا تبدیل خواهد شد. و این همان چیزی است که مخالفان ایران از آن بیم دارند . یک کشور قدرتمند اسلامی سایر کشورهای تحت سلطه غرب را تحریک به استقلال خواهی در تمام زمینه ها خواهد کرد و این یعنی نابودی سلطه غرب.

نظرات 2 + ارسال نظر
من یکشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:59 ب.ظ http://www.sarv.blogsky.com

سلام خسته نباشی چقدر مینویسی دمت گرم

یه رهگذر پنج‌شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:11 ق.ظ

سلام .من با شما موافقم بعضی از مدیران کلا همین طوری که شما گفتید عمل می کنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد