دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

سلاح گرم

بی شک شما هم اگر این روزها صفحه حوادث روزنامه ها را مطالعه کنید ، اولین چیزی که نظرتان را جلب خواهد کرد مطالبی است که در مورد درگیری های مسلحانه ، سرقت های مسلحانه و یا قتل با سلاحهای گرم نوشته شده است.

تا چند سال پیش خلافکاران برای انجام کار های خلاف خود بیشتر از سلاح های سرد نظیر : چاقو ، قمه، پنجه بوکس ، زنجیر و ....استفاده می کردند اما گویی با پیشرفت تکنولوژی آنها نیز روش کار خود را تغییر داده اند وبه اصطلاح به روز شده اند !!!

طی چهار – پنج سال اخیر گرایش خلافکاران به استفاده از سلاح گرم زیاد شده است. و متاسفانه به دلیل اینکه دولت نظارت خاص و دقیقی روی مرزهای غربی و جنوب شرقی ندارد ، این افراد توانسته اند و می توانند آخرین سلاح های روز دنیا ، چه از نوع کمری و چه از نوع دیگر آن را وارد کشور کنند و مورد استفاده قرار دهند.

همین چند شب قبل اخبار اعلام کرد فردی را دستگیر کرده اند که یک سلاح پیشرفته با فشنگ های مخصوص داشته است.این سلاح به صورت یک " خودکار " بود.فرد مذکور اذعان کرده بود که این سلاح را به قیمت 1000 دلار از عراق خریداری کرده است و بعد هم آن را وارد کشور کرده بود.

البته به دلیل موقعیت خاص مرزهای جنوب شرقی (سیستان و بلوچستان ) و غربی ( کردستان )کشور که اولی به دلیل بیابانی بودن و دومی به دلیل کوهستانی بودن ، ارتش و یا سپاه نمی توانند کنترل دقیقی روی آنها داشته باشند.به همین خاطر افراد به راحتی می توانند این سلاح ها را وارد کشور کنند .

البته یک دلیل افزایش گرایش خلافکاران به سلاح گرم در دسترس بودن و آسان بودن تهیه این سلاح ها است که در بالا به آن اشاره شد. اما شاید و به نظر من مهمترین عامل افزایش استفاده از سلاح های گرم، پخش سریال های پلیسی و اکشن خارجی است که الحمدالله به وفور از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود!!

اگر درهمین روزنامه ها اعترافات متهمان را بخوانید اکثر این افراد تحت تاثیر این فیلمها قرار گرفته و به تقلید از شخصیت های آن فیلمها ،اعمال بزهکارانه خود را مرتکب شده اند. همچنان که الان کارشناسان آمریکایی یکی از دلایل افزایش خشونت و درگیری با سلاح گرم را در این کشور ، پخش فیلم های خشن می دانند.

حال نمی دانم مسئولین نظام برای رفع این مشکل بسیار مهم چه اندیشیده اند؟ چرا که اگر این روند صعودی استفاده از سلاح های گرم افزایش یابد ،امنیت اجتماعی افراد به خطر می افتد.

نظرات 2 + ارسال نظر
فاطمه شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:44 ق.ظ http://saharnazdikast.blogsky.com

سلام
قبلنل زیاد میومدم اینجا. شمام میومدین.
گفتم بیام بعد این همه وقت بیام ببینم چه خبره!
حالا اصل حالتون چطوره؟

سمیرا ( آفریدگار زیبای سابق) یکشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:44 ب.ظ http://alayyam.blogfa

سلام
ماشالله ایرانی ها که تو هر چی که بده اولند . بگذار تو این جا هم آمارمون بره بالا . چه بهتر . مملکت گل و بلبله دیگه . چرا باید از آمریکا کمتر باشیم ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد