دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

ایران و عراق

از مدتها قبل که ایران اعلام کرد احمدی نژاد قصد دارد به عراق سفر کند ، با خودم گفتم احمدی نژاد زنده از عراق برنمی گردد. اما الحمدالله فعلا زنده است! این دیدار اولین دیدار رسمی و علنی یک رئیس جمهور از عراق در طول این چند سال است.دیداری که از خیلی جهات از جمله از جنبه سیاسی و اقتصادی به نفع ایران است.(الان عراق حکم یک بازار بزرگ و بکر را برای ایران دارد که براحتی ایران می تواند از آن استفاده کند.)

همانطور که میدانید در زمان حکومت صدام ، اکثر مخالفان وی و از جمله سران کنونی عراق مدت زیادی را در ایران گذرانده اند و به خوبی با مقامات کشور ما آشنا هستند .و اکثر این افراد به نوعی به ایران مدیون هستند. واین آشنایی در این چند سال اخیر کلی به نفع ایران بوده است. با توجه به اینکه ایران در میان کردها و شیعه ها نسبت به سنی ها طرفدار زیادتری دارد براحتی توانسته است از طریق اهرم های خود تا حدی عراق را در دست خود بگیرد.
فراموش نکنید که عراق با ایران بیش از 1400 کیلومتر مرز مشترک دارد و از طرف دیگر با توجه به همزبانی اقوام غربی و جنوب غربی ایران با عراقی ها (کردها و عربها) مشترکات زیادی بین آنها وجود دارد. حال اگر در این بین که نیروهای چند ملیتی از جمله آمریکا و انگلیس که در عراق حضور دارند اختیار دولت عراق را به دست بگیرند، از لحاظ امنیتی برای ایران یک تهدید جدی به حساب می آیند. بنابراین ایران از همان زمان سقوط صدام سعی در کنترل عراق به شیوه خود کرده است.

فعلا به دلیل کمبود وقت نمیتوانم این دیدار را از دید خودم تفسیر کنم، فقط همین قدر بگویم که ایران یک بار دیگر قدرت و نفوذ خود را در منطقه نشان داد.در ضمن ظاهرا قرار است که اتحادیه عرب در نشست آتی خود که چند روز دیگر در سوریه برگزار می شود ، از احمدی نژاد برای حضور در آن دعوت کند.و این دعوت بی شک بر قدرت و نفوذ ایران در بین کشور های عربی می افزاید.

ای کاش کشورهای عربی هم مانند ایران قدرت بیان علنی عقاید خود را داشتند ، باور کنید اگر این اتفاق می افتاد دنیای اسلام ازین رو به آن رو می شد. و براحتی می توانستیم اسرائیل و آمریکا را از بین ببریم.

تازه نیاز نیست تمام کشورهای عربی علیه اسرائیل بجنگند! در جنگ 33 روزه سال گذشته حزب الله لبنان دیدیم که اسرائیل براحتی با موشک ها و مهمات ایرانی و بوسیله فدائیان و رزمندگان حزب الله که سخت به ایران وفادار هستند شکست خورد. باور کنید مشکل امروز دنیای عرب و اسلام عدم خود باوری است. کشور های عربی متاسفانه اعتماد به نفس ندارند و گرنه 3 سوته میتوانیم بر دشمنان اسلام غلبه کنیم. منظور من جنگ مستقیم نیست بلکه از راه های دیگری از جمله رسانه ای نیز این کار امکان پذیر است. مثل اینکه از بحث اصلی خیلی پرت شدم .(یه لحظه جو گیر شدم!!)
به امید سربلندی ایران اسلامی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد