دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

گاف‌ها، تازه‌ها و اتفاقات غیرمنتظره سیما

تولید حجم بالای ویژه برنامه‌های المپیک در تلویزیون و هم‌چنین پخش زنده این برنامه‌ها و مسابقات از شبکه‌ها، باعث شده‌است که بسیاری از گاف‌ها و اتفاقات غیرمنتظره سیما در گزارش سرویس تلویزیون ایسنا را مواردی از این دست تشکیل دهند.

بر این اساس طی مرداد ماه و همچنین در نیمه نخست شهریور ماه برنامه‌های ورزشی سیما، در کنار بخش‌های خبری بیشترین گاف را داده‌اند.

* گاف‌ها
- تله‌فیلم «دست راست من» 27 مرداد ماه صحنه‌ای را به تصویر کشید که در آن شخصیت «اصغر»(با بازی یوسف تیموری) به هنگام سوارشدن، درب جلوی ماشین را باز کرد؛ اما در صحنه بعد به هنگام پیاده‌ شدن از درب عقب پیاده شد.

- نهم مردادماه، گوینده اخبار ساعت 22 شبکه خبر، خطاب به مخاطبان اعلام کرد که شما بیننده اخبار ساعت 19 هستید! این اشتباه دقایقی بعد توسط همکارش اصلاح شد.

- چهارشنبه 22 مرداد ماه ساعت 8 و10 دقیقه، گزارشگر مسابقات کشتی المپیک، خطاب به بینندگان اعلام کرد که در حال حاضر مسابقه کشتی میان کشتی‌گیرانی از فرانسه و قزاقستان را به تماشا می‌نشینند. این درحالی است که وی لحظاتی بعد و پس از ارایه جزئیاتی از کشتی، متوجه پرچم‌های درج‌شده در بالای صفحه تلویزیون شد و ضمن عذرخواهی از بینندگان، اعلام کرد که آنان نظاره‌گر کشتی میان تیم‌های گرجستان و آلمان هستند.

- مجری ویژه برنامه المپیک شبکه سه سیما، چهارم شهریورماه اعلام کرد که با شعبانی، یکی از روزنامه‌نگاران روزنامه‌های ورزشی ارتباط تلفنی برقرار کرده‌اند؛ این اشتباه پس از مدتی که مشخص شد مهمان تلفنی برنامه کارشناس دومیدانی است و آن شعبانی موردنظر نیست، توسط مجری اصلاح شد.

- مجری برنامه «ورزش از نگاه دو»، جمعه 15 شهریورماه و در اواسط برنامه اعلام کرد که در حال حاضر 760 هزار پیامک برای شرکت در مسابقه پیامک به برنامه ارسال شده‌است. این در حالی است که او پس از گذشت دقایقی از برنامه اعلام کرد که تعداد پیامک‌های ارسالی به برنامه به عدد 721 هزار رسیده است!

- در تیزری که روابط عمومی سیما با هدف معرفی سریال‌های ماه رمضان ساخته و پخش می‌کند، نام کارگردان سریال شبکه دو به اشتباه عنوان می‌شود.

- اخبار ساعت 19 شبکه اول چهارشنبه (13 شهریورماه) برای خبری درباره نشست بروکسل از زیرنویس «توقف خودروهای فرسوده بدون بیمه شخص ثالث»! استفاده کرد.

- اخبار ورزشی ساعت 9و30 دقیقه شبکه خبر نیز پنج‌شنبه (14 شهریورماه) از تصویر دیدار هادی ساعی با رییس‌جمهور برای خبری درباره رقابت تیم کشورمان در جریان بازی‌های بسکتبال جوانان آسیا استفاده کرد.

- در جریان پخش مستقیم بازی‌های المپیک، یکی از گزارشگران اعزامی به پکن، در ارتباطی زنده با استودیوی شبکه سه، با هیجان از گل زدن لیونل مسی بازیکن تیم المپیک آرژانتین خبر داد. این شادمانی طولی نینجامید چرا که این گزارشگر با عذرخواهی از بینندگان اعلام کرد که تصویر این گل مربوط به بازی صبح بوده است!

** تازه‌ها
- شبکه‌های تلویزیونی در روز مبعث و هم‌زمان با پخش هر سریال، زمان پخش سریال شبکه‌ی دیگر را اعلام کردند. بر این اساس به هنگام پخش سریال «امپراطور دریا» در شبکه سه، زمان پخش سریال «مرگ تدریجی یک رویا» در شبکه دو با زیرنویس اعلام شد؛ همچنین هم‌زمان با پخش سریال «سه در چهار» در شبکه اول اعلام شد که سریال «ترانه مادری» شبکه سه با تأخیر به روی آنتن می‌رود.

- شبکه خبر در اقدامی جدید، طی ماه‌های اخیر اذان خود را برروی تصاویری از فیلم «محمد رسول‌الله» به روی آنتن برد و پیش از آغاز اذان نیز بخش‌هایی از دیالوگ این فیلم را پخش کرد.

- برنامه‌های کودک تلویزیون در ایام تابستان از زیرنویس‌های هشداردهنده به زبان کودکان و با هدف تشویق آنان به مصرف بهینه آب و برق استفاده کردند.

*** اتفاقات غیرمنتظره
- ساعت 19و20 دقیقه 27 مردادماه درحالی‌که مجری ویژه برنامه المپیک صحبت درباره وضعیت تیم دومیدانی ایران در این بازی‌ها را آغاز کرده بود، به ناگاه صحبت‌های وی قطع و آگهی‌های بازرگانی پخش شد. این صحبت پس از اتمام آگهی‌های بازرگانی نیز به دلیل آغاز مسابقه فوتبال تیم‌های هلند و آرژانتین دیگر پیگیری نشد.

- مجری ویژه برنامه المپیک شبکه سه سیما، از دست‌اندرکاران ساخت این برنامه به خاطر این‌که اجازه دادند برخلاف طراحی برنامه، او برروی صندلی بنشیند تشکر کرد و افزود که وضعیت پا و کمرش اصلا خوب نیست. 
منبع:تابناک
نظرات 1 + ارسال نظر
علی شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:01 ب.ظ http://kolahzard.blogsky.com

سلام داش هادی
می بینم که هنوز می نویسی و ازین بابت خوشحالم
ممنون که اومدی اصفهان به من هم سر زدی!!!
خوبی هادی جان؟
یادی از ما بکن گاهی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد