دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

جسارت آغاجری به امام راحل و مراجع تقلید

هاشم آغاجری عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در سال 81 طی سخنانی مقلدان مراجع تقلید را به «میمون» تشبیه و به ساحت ائمه اطهار (ع) نیز جسارت کرده بود ، اخیرا با ایراد سخنان دیگری در منزل عبدالله نوری به تمسخر و هتاکی به ساحت مراجع عظام تقلید، علما و فقها پرداخت و گفت: در حکومت ما از هیچ فقیهی حکمی پیرامون مسایل اخلاقی و کرامت انسانی ندیدیم و تمامی موارد در جهت خرد کردن انسانیت و سلطه‌پذیری بوده است.

آغاجری در این سخنان که با عنوان «اخلاق سلطه و اخلاقی رهایی» ایراد می‌شد، تقلید را به برده‌داری تشبیه کرد وافزود: همچنین هیچ کس برده‌داری را حرام نکرده است در صورتی که برده‌داری و برده‌پذیری در تضاد با اخلاق است.

سخنان هتاکانه آقاجری تنها با واکنش ملایم و آرام یکی از حضار که از اعضای سابق دفتر امام راحل(ره) بوده، مواجه شد که آغاجری نیز در پاسخ به وی با طرح ادعای نبود آزادی بیان در کشور، تاکید کرد: من مسایلی که شما می‌گویید را 15 سال قبل در کتاب‌های خود نوشته و تدریس کرده‌ام. اما امروز همان حرف‌ها را قبول ندارم و به این نتیجه رسیده‌ام که این‌گونه نیست چرا که مواردی هست که نمی‌توان آنها را بیان کرد.

در این جلسه انصاری راد، ابراهیمی ، جماعتی، ابراهیم یزدی، عطریانفر ، سعید لیلاز، اعظم طالقانی ، مرتضی مبلغ ، صفری و چند تن از اعضای نهضت آزادی حضور داشتند.

گفتنی است سخنان اهانت‌آمیز آغاجری در سالهای 79 تا 81 و به خصوص سخنرانی وی در دانشگاه همدان که به مناسبت سالگرد دکتر شریعتی با عنوان «پروتستانیسم اسلامی» ایراد شد با واکنش‌های فراوان از سوی مردم، علما، مراجع، احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی مواجه شد. این واکنش‌ها به حدی بود که حمایت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از وی نیز منجر به صدور حکم عدم مشروعیت این سازمان از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شد.

این تشکل عالی‌رتبه حوزوی _ سیاسی سخنان آقاجری را اقدام سیاسی علیه اسلام دانسته بود. آغاجری در سخنان خود با تمسخر برخی از روایات اسلامی پیرامون تولد ائمه اطهار (ع) و زندگانی آن بزرگواران به تشبیه مقلدین با میمون پرداخته و در ادامه نیز خواستار اصلاح اسلام شده بود. در پی ایراد این جسارت‌ها ،دادگاه بدوی، سخنان وی را مصداق بارز «ارتداد از اسلام» برشمرد.

منبع : فردا نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد