دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

اقدام سپاه بشردوستانه و به نفع حقوق بشر است

گزارش "فارین پالیسی " از سایت گرداببه گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، فردا نوشت، "فارین پالیسی " با طرح این پرسش که "آیا سانسور اینترنت می‌تواند به سپاه کمک کند تا محبوبیت خود را میان عموم مردم ایران افزایش دهد؟ " در گزارشی به بررسی اقدام اخیر سپاه پاسداران در انهدام سایت‌های مستهجن پرداخت و نوشت: بسیاری از سایت‌های مستهجن که توسط سپاه بسته شدند سایت‌های معمولی و پیش‌پا افتاده نبودند.
آنها تصاویری از زنان و دختران ایرانی را منتشر می‌کردند بدون اینکه صاحبان این تصاویر از این قضیه آگاهی داشته باشند؛بسیاری از قربانیان این فیلم‌ها کسانی بودند که مورد تجاوز و اذیت آزار جنسی قرار گرفته بودند.
به نوشته "فارین پالیسی " هک و نابودی این سایت‌ها ربطی به آزادی بیان یا سانسور نداشت؛ اقدام سپاه با بستن و معدوم کردن این سایت‌ها می‌تواند به عنوان یک اقدام بشردوستانه و به نفع حقوق بشر تلقی شود زیرا ین اقدام در جهت حفظ و ارتقای شرافت انسانی، زندگی خصوصی، خوش‌نامی و بقای این مردم صورت گرفته است.
این نشریه ادامه می دهد: برای شهروندان ایرانی اگر ناممکن نباشد ولی بسیار سخت است که بتوانند یک وکیل در امور بین‌المللی پیدا کنند که از طریق آن بتوانند از این شرکت خارجی که به حریم خصوصی این شهروندان تجاوز کرده‌بود، شکایت کنند.
"فارین پالیسی " در ادامه آورده است، همه شهروندان حتی در جوامع دمکراتیک از سانسور موضوعات مستهجن حمایت می‌کنند و این ابتکار عمل نیروهای سپاه در این مورد عجیب و موجب شگفتی نیست آنها کاری را می‌کنند که دولت نمی‌تواند انجام دهد.
قابل ذکر است پیش از این برخی از وبلاگ‌نویسان با انتشار بیانیه‌ای از این اقدام ارزشی تیم رصد سایبری سپاه قدردانی کردند.
نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:38 ق.ظ http://www.enekaseab.blogsky.com

چه خوب شد که عاملین این باندها و سایتها رو گرفتن.نه؟
به روزم. خوشحال میشم بیایی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد