دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

آمار جالب اعتیاد به شیشه در جوانان

فردا-یک متخصص درمان اعتیاد به شیشه گفت: گزارشات رسمی از مراکز فعال درمان اعتیاد به شیشه در تهران حاکیست که بزرگ‌ترین ریسک و مخاطره مصرف این ماده، انجام عملیات جنسی بدون اراده و بدون در نظر گرفتن مسایل ایمنی و پوششی و خطر ابتلا به ایدز است.

به گزارش ایسنا دکتر آذرنوش بختیاری، در ادامه این مطلب هشدار داد: گزارشات متعددی درباره افزایش شمار مبتلایان جدید به ایدز که پیش از ارتباطات جنسی، کریستال یا شیشه استفاده کرده‌اند، اعلام شده است.

وی افزایش حرارت بدن، فشار خون و ضربان قلب هنگام استعمال شیشه، تسریع در تنفس، توهم،‌ افسردگی، روان پریشی و افزایش رفتارهای خشونت‌آمیز را از دیگر عوارض مصرف شیشه عنوان کرد.

این پژوهشگر و متخصص درمان اعتیاد به محرک‌ها، بالا بودن احتمال رفتن به کما و مرگ به خاطر مصرف بیش از حد شیشه را نیز یادآور شد.

او همچنین خاطرنشان کرد: استفاده بیش از حد این ماده موجب افسردگی، تضعیف حافظه کوتاه‌مدت، افزایش رفتارهای خشن، نوسانات خلقی و همچنین آسیب به سیستم ایمنی بدن از دیگر عوارض شدید مصرف شیشه است که بلافاصله پس از آغاز مصرف ظاهر می‌شود.

بختیاری در پایان با اذعان به این که طبق آمار به دست آمده از پژوهش‌ها، بیش از 90 درصد معتادان به شیشه در کشور جوان هستند، تاکید کرد: متاسفانه جوانان بسیاری حتی با مصرف بسیار کم شیشه بدرود حیات گفته‌اند!

شایان ذکر است که دکتر حسن رفیعی ـ مجری طرح ارزیابی وضعیت اعتیاد در کشور ـ پیش از این به ایسنا اعلام کرد که بر اساس آخرین یافته‌های به دست آمده از ارزیابی وضعیت اعتیاد و سوءمصرف مواد در کشور، 2/2 درصد معتادان با جمعیت پایه کمتر از یک میلیون و 200 هزار نفر، معتاد به مصرف شیشه هستند و با این احتساب، حدود 26 هزار و 400 نفر در کشور ماده بسیار خطرناکی به نام شیشه مصرف می‌کنند که در کمتر از یک سال، فرد مصرف‌کننده را زمین‌گیر می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد