دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

پرطرفدارترین مارک‌های لباس از نگاه سیاستمداران

محبوبهای اوباما و بوش

شاید برایتان جالب باشد بدانید در آمریکا چند برند بزرگ بسیار پرطرفدار هستند. این برندها حتی به زندگی خصوصی سیاستمداران این کشور هم راه یافته‌اند به طوری‌که چندین و چند سیاستمدار از آنها بهره می‌برند. مجله فوربس در گزارشی با عنوان گران‌ترین برندهای پرطرفدار در آمریکا می‌نویسد:

«این برندها برای قشری از مردم آمریکا در نظر گرفته شده‌اند که از درآمد نسبتا خوبی برخوردارند هر چند سایر اقشار جامعه نیز برای خرید آن رغبتی دوچندان نشان می‌دهند. اچ اند ام یکی از محبوب‌ترین‌هاست در کنار برند معروف گپ. خانواده اوباما علاقه زیادی به خرید از این دو برند معروف دارند.

 اوباما اما علاقه دارد لباس‌های راحتی خود را از فروشگاه زارا در اسپانیا بخرد. او زمانی که رئیس‌جمهور نبود از این نمایندگی‌های این فروشگاه در آمریکا خرید می‌کرد. کراوات را معمولا از چند فروشگاه معروف لباس می‌خرند با برندهایی چون دلچه گابانا و ورساچه. اوباما علاقه زیادی به تی‌شرت دارد و از این رو تی‌شرت‌های انتخاباتی زیادی را در سراسر آمریکا توزیع کرد تا رای بیشتری به دست آورد.»

البته این فقط اوباما نیست که دوست دارد از برندهای بزرگ لباس بخرد که این منش، در میان اسلاف او هم دیده می‌شود. جورج بوش بیشتر پول لباس خود را برای خرید لباس‌های غیررسمی هزینه می‌کرد. او علاقه زیادی به پوشیدن جین دارد و حتی در یک مهمانی خصوصی هم عنوان کرده بود اگر حضور یک رئیس‌جمهور در عرصه بین‌الملل با لباس غیررسمی منعی نداشت، همیشه جین می‌پوشید اما او کدام برند را دوست دارد.

 سایت «زی زل» در این‌باره نوشته: «بوش دوست دارد از کونز و لیوایز خرید کند. او اصالت این دو برند را خیلی دوست دارد. به تازگی او چند جین هم از برند تامی خریده که حدود 480 دلار برایش هزینه دربرداشته. دختران بوش هم از خرید لباس‌های گرانقیمت لذت می‌برند. جنا بوش علاقه زیادی به برند جورجو آرمانی دارد.

 او برای خرید یک کیف دستی و یک پیراهن شب 2هزار و 900 دلار هزینه کرد. سال گذشته هم یک چکمه از همین برند تهیه کرد که 3هزار و 200 دلار هزینه دربرداشت.»همسر بوش اما به شدت طرفدار برند «پرادا» است. این برند گرانقیمت ایتالیایی در آمریکا هم شعبه دارد و لورا بوش در یک خرید از این فروشگاه، پالتویی به قیمت 6 هزار و 800 دلار خرید. هر چند در میان خانم‌های آمریکایی برندی مانند ویکتوریا – برند معروف همسر دیوید بکام- بسیار طرفدار دارد اما لورا بوش چندان آن را مناسب زن یک رئیس‌جمهور نمی‌داند. برای همین ترجیح می‌دهد از طراحان بزرگ جهان خرید کند.

طراحی لباس سناتوری (بلر و هیلاری)

وقتی سری می‌زنید به کمد لباس تونی بلر نخست وزیر سابق انگلستان، حیرت می‌کنید از اینکه او چقدر به خودش می‌رسد. روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی به مقایسه لباس‌های او و اسون گوران اریکسون سرمربی سابق انگلیس پرداخته بود:«بلر دوست دارد بیشتر کت‌وشلوارهایش را از فروشگاه‌های معروف انگلیس بخرد.

 

و حتی چند کت و شلوار از طراح معروف ایرانی یعنی بیژن خریده که بسیار شیک و گرانقیمت هستند. اریکسون اما دو دست کت و شلوار جدید خود را به محض ورود به انگلیس از خیابان آکسفورد خرید به قیمت جمعا 21 هزار یورو، دوست دارد کراوات‌های آرمانی را برای لباس‌هایش انتخاب کند.» هیلاری کلینتون برای حضور در کمپین فلوریدا لباسی آماده کرد که 4هزار و 600 دلار هزینه دربرداشت.

هیلاری علاقه زیادی به داشتن کت تک دارد و از این رو بخش زیادی از لباس‌های او را، کت تک تشکیل داده است. هیلاری برای اینکه بهترین‌ها را دربرداشته باشد از طراح ورساچه خواست کت او را برای حضور در مراسم مهمانی کاخ سفید طراحی کند (به همراه دامن). این لباس برای سناتور هیلاری کلینتون هفت هزار دلار خرج داشت.

ژاک شیراک

معروف است که شیراک در پوشیدن لباس آنقدر معطل می‌کرد که حوصله همه سر می‌رفت. وقتی او یکی از خدمه را صدا می‌زد تا در پوشیدن لباس یاری‌اش کند انگار زمان اخراج یا مرگ آن خدمه فرا رسیده بود اما این سیاستمدار کهنه‌کار نه دوست دارد خودش برود از یک بوتیک خرید کند نه می‌خواهد نامی از برند خاصی ببرد اما او هم مانند بسیاری دیگر از روسای جمهور جهان، به شیک‌پوشی اهمیت می‌دهد و ترجیح می‌دهد از طریق مشاورانش با شخص آمانچیو اورتگا در اسپانیا تماس بگیرد تا این معروف‌ترین طراح اسپانیا که ثروتمندترین مرد این کشور هم به مشار می‌رود با نظارت کافی لباسی برای او تهیه کند.

 راستی این آقای اورتگا همان صاحب برند معروف زاراست. دلبستگی شیراک به اسپانیا تمام نشدنی است چون او سراغ یک طراح دیگر هم رفته: آدولفو دومینگوئز. در کمد لباس شیراک از این طرح به نام اسپانیایی هم چند دست لباس دیده می‌شود. همسر ژاک شیراک اما علاقه زیادی به برند «چیلی پپر» دارد که اتفاقا چندان هم گرانقیمت نیست.

پوتین، از هر طراحی که بشود...

رئیس‌جمهور دیروز روسیه که امروز بر مسند نخست وزیری نشسته هم ورزشکار است هم خوش تیپ، از هر طراحی که در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد لباس می‌خرد. اما کت و شلوار این رئیس‌جمهور از بهترین‌های طراحی اروپا و آمریکا تهیه می‌شود البته برای ما ایرانی‌ها شاید شنیدن نام «رجیو کالابریا» غریب باشد اما در ایتالیا یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین برندها به شمار می‌رود.

 پوتین از این برند چهار دست کت و شلوار خریده به ارزش 58 هزار یورو. پوتین هنگام تمرین هم دوست دارد از لباس‌های نایکی و بوس استفاده کند. هر بار که همسرش به سفر می‌رود برای او بهترین‌های اروپا را تهیه می‌کند ضمنا او علاقه زیادی به برند جورجو آرمانی دارد.

برای اینکه رئیس‌جمهور کشوری باشید باید به ظاهرتان توجه کنید حتی وقتی به عنوان نماینده یک نهله فکری جایی حضور دارید باز هم باید از این قانون تبعیت کنید. نپوشیدن کت و شلوار در جامعه بین‌الملل چنین ذهنیتی برای دیگران به وجود می‌آورد که چندان، آداب معاشرت جهانی را نمی‌دانید.

در ژاپن وقتی قرار شد در اعتراض به رفتار آمریکایی‌ها کراوات نزنند، از نخست وزیر گرفته تا سایر اعضای دولت، این کار را انجام دادند اما نه برای یک هفته، یک ماه یا یک سال. فقط برای چند ساعت و آن هم جلوی دوربین‌هایی که مترصد ثبت چنین لحظه‌هایی بودند.

منبع: اعتماد ملی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد