دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

گاف عجیب صدا و سیما !

تابناک: بسمه تعالی
ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای مهندس ضرغامی
با سلام و احترام

وقتی رسانه ای ملی است که مربوط به ملت باشد و منعکس کننده نظرات ملتی باشد که جامعه ای بزرگ را تشکیل می دهد. اگر رسانه ای صرفاً بیان کننده دیدگاه جناحی خاص باشد، دیگر نمی تواند رسانه ملی باشد. پس اگر از رسانه ای فقط یک صدا شنیده شود، آن رسانه تک صدایی و حزبی است و دیگر ملی نیست. چون به جز جامعه مردگان هیچ جامعه ای در هیچ دورانی نمی تواند تک صدایی باشد و این نیز برای جامعه زنده و پویای ما مصداق ندارد.

به همین روال رسانه ملی نمی تواند و نباید رسانه دولتی باشد و الا هر دولتی آنرا به ساز خود خواهد چرخاند. چرخ سازمان شما با مالیات مردم می چرخد پس سعی کنید ملی باشید و ملی رفتار کنید.

همچنین دست اندرکاران رسانه ملی باید برای مخاطبان خود حداقل به اندازه خودشان فهم و شعور قائل باشند و به آنها احترام بگذارند نه اینکه خدای ناکرده در تصورات ذهنی خود محاسبات دیگری داشته باشند.

اما داستان بی احترامی همکاران شما به ملت فهیم و بزرگ جمهوری اسلامی ایران:

نمی دانم که آیا شما برنامه گفتگوی خبری شبکه دوم را در دوشنبه شب ( 25/3/1388 ) ملاحظه فرمودید یا خیر؟ گزارشی تقدیم می شود و امیدوارم به احترام تمام ملت نتیجه اقدام خود را در خصوص آن، به مجموعه مخاطبین خود اعلام نموده تا شایسته نام رسانه ملی باشید.

طبق روال معمول برنامه گفتگوی خبری حدود ساعت 45/22 دقیقه شروع شد. موضوع آن هم نقش نظارتی شورای نگهبان بر انتخابات بود. آقای دکتر کدخدایی سخنگوی شورای محترم نگهبان نیز مهمان برنامه بودند. زیر نویس برنامه شماره پیامک 30002230 را اعلان می‌کرد تا نظرات بینندگان را دریافت کند.

این موضوع را تلفنی با همکاران شما در روابط عمومی مطرح کردم و یادآور شدم که از اواخر روز پنج شنبه امکان ارسال پیامک وجود ندارد. دوستان شما هم این بخش را از زیرنویس حذف کردند. در اثنای برنامه نیز مجری نامسلط برنامه با اشاره به پیامک های دریافتی از بینندگان مواردی را به عنوان سئوال از مهمان برنامه می پرسید؟!

من دخالتی در نحوه برخورد شخصیت حقوقی مهمان برنامه با این موضوع ندارم و پیش داوری هم نمی کنم که ایشان با اطلاع یا بدون اطلاع تنها قرار بوده به سوالات مشخص برنامه پاسخ بدهد و یا قرار بوده به سوالات مردم هم پاسخ دهند. اما برای خودم این حق را قائلم که رسانه ای که با پول مالیات بنده فعال است و نام خود را رسانه ملی می گذارد به اینجانب بی احترامی و توهین نکند و برای من نیز حداقل به اندازه دست اندرکاران آن شعور قایل باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد