دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

مچ بندهای سبز؛ سوژه رسانه‏های بین المللی

تابناک- در روزی که تیم ملی فوتبال ایران از صعود به جام جهانی بازماند، اقدام بازیکنان تیم ملی در بستن مچ بندهای سبز به دستانشان به سوژه رسانه های غربی تبدیل شد.

به گزارش عصر ایران؛ خبرگزاری های آسوشیتدپرس، فرانسه، شبکه سی.ان.ان، روزنامه نیویورک تایمز، گاردین، مجله آمریکایی تایم و سایت گل از جمله رسانه هایی بودند که این اقدام بازیکنان تیم ملی ایران در مصاف با کره جنوبی را بازتاب دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: "در مسابقه ای که به طور زنده در سراسر ایران پخش شد تعدادی از بازیکنان تیم ملی ایران مچ بندهای سبزرنگی به دست خود بسته بودند که نشانه همبستگی با میرحسین موسوی نامزد انتخابات ریاست جمهوری تلقی می شود."

به نوشته AP، از آنجا که مسابقه ایران و کره جنوبی در سراسر کشور پخش تلویزیونی شد این اقدام بازیکنان یقیناً مورد توجه بسیاری از علاقه مندان فوتبال قرار گرفته است.

در میان بازیکنانی که مبادرت به پوشیدن مچ بندهای سبز کرده بودند مهدوی کیا و علی کریمی بازیکنان باسابقه ایرانی قرار داشتند، گرچه اکثر آنها مجبور شدند در بین دو نیمه مچ بندهای خود را باز کنند.

مجله آمریکایی تایم نیز در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت: "دست کم هشت بازیکن ایرانی در اقدامی که مسلماً بازتاب وسیع خبری در کشور داشت مچ بندهایی سبز به دست خود بسته بودند."

به نوشته تایم برخی گزارش ها حاکی است باز کردن این مچ بندها در نیمه دوم به دستور فدراسیون فوتبال ایران صورت گرفته است.

تایم می افزاید: "پیش از آغاز مسابقه ایران و کره جنوبی نیز چند هوادار ایرانی با در دست داشتن بنرهایی، خارج از استادیوم سئول یک اعتراض آرام را ترتیب دادند."

این گزارش اضافه می کند: "مشخص نیست که احمدی نژاد، رئیس جمهور از جمله بینندگان این مسابقه بوده یا خیر. اما او به عنوان یکی از طرفدران متعصب فوتبال که به دقت نتایج تیم ملی را تعقیب می کند، شناخته می شود."

به نوشته تایم، احمدی نژاد در یک کنفرانس خبری پس از پیروزی در انتخابات، معترضان خیابانی را به شکست خوردگان در یک مسابقه فوتبال تشبیه کرد که تیم شان از رقیب شکست خورده است.

در همین حال سایت گل نیز در گزارشی از مهدوی کیا، کریمی، نصرتی، نکونام، شجاعی و کعبی به عنوان بازیکنانی نام برد که مچ بندهای سبز به دست خود بسته بودند.

به نوشته گل، در بین دو نیمه از این بازیکنان خواسته شد مچ بند خود را باز کنند ، اما سه تن از آنها از این درخواست سر باز زدند و تنها مچ بند سبز خود را با نوارهای سفید پوشاندند.

این گزارش می افزاید: "نکته جالب آنکه مسعود شجاعی یک زیرپیراهن سبزرنگ نیز پوشیده بود و مطابق انتظار بین دو نیمه از او خواسته شد زیرپوش خود را درآورد، چرا که این نگرانی می رفت در صورت به ثمر رساندن گل ، پیراهن خود را بالا زده و زیرپوش او عیان شود، کمااینکه خود مسعود شجاعی در دقایق ابتدایی نیمه دوم گل ایران را به ثمر رساند."

به نوشته گل، منصور پورحیدری، سرپرست تیم ملی در این رابطه به خبرنگاران گفت: "این یک حرکت سیاسی نبود، بلکه بازیکنان از مچ بندهای سبز به عنوان یک «نماد مذهبی» برای غلبه بر کره جنوبی استفاده کرده بودند. در بین دو نیمه چونکه ما احساس کردیم ممکن است از این حرکت سوء استفاده سیاسی شود از بازیکنان خواستیم مچ بندهای خود را باز کنند."

تیم ملی ایران روز گذشته در عین شایستگی با کره جنوبی مساوی کرد و پس از تساوی بدون گل عربستان و کره شمالی از صعود به جام جهانی بازماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد