دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

روایت «سی.ان.ان» از غیبت هاشمی

عصر ایران- پایگاه شبکه خبری «سی.ان.ان» در گزارشی با عنوان «سکوت روحانی ارشد ایرانی در نتیجه انتخابات» نوشت: "او (هاشمی رفسنجانی) یک سیاستمدار ارشد ایرانی است که نامش در حوادث خونین پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران بارها توسط کارشناسان، مخالفان و هوادارانش به میان آمده است اما به رغم ناآرامی های دو هفته گذشته که حتی منجر به بازداشت دختر هاشمی شد، رئیس جمهور اسبق ایران کماکان به سکوت خود ادامه داده و در انظار عمومی ظاهر نمی شود."

به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از سی.ان.ان، آخرین باری که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انظار عمومی دیده شد مربوط به سخنرانی آیت الله خامنه ای، رهبر عالی ایران در روز چهارم ژوئن در مرقد امام بود، اما از آن زمان خبری از هاشمی نیست.

«هومن مجد» یک نویسنده ایرانی – آمریکایی به «سی.ان.ان» می گوید: "آیت الله رفسنجانی دومین مرد ذی نفوذ در ایران – قطعاً تا به حال – به شمار می رود که همواره مواضعی مخالف موضع احمدی نژاد داشته است."

وی می افزاید: "هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری 2005 رودرروی احمدی نژاد ایستاد و در این مدت تا اندازه ای مخالف های علنی با احمدی نژاد از خود نشان داد و از نظر سیاست ها نیز به شدت با احمدی نژاد مخالف بود."

مجد ادامه داد: "آقای رفسنجانی یک شخصیت متنفذ در دستگاه حاکمه ایران به شمار می رود اما در مورد احمدی نژاد، اختلاف نظرهایی با رهبری دارد."

براساس این گزارش هاشمی که از میرحسین موسوی رقیب احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد مسوولیت مجلس خبرگان رهبری را عهده دار است؛ مجلسی که وظیفه آن نظارت بر رهبری جمهور اسلامی است.

به نوشته «سی.ان.ان» اخیرا شایعات گسترده ای در خصوص استعفای هاشمی یا سفر وی به قم در جهت ایجاد یک ائتلاف از روحانیون و شخصیت های سیاسی منتشر شد.

این در حالی است که یک روزنامه داخلی اخیراً با رد شایعات پیرامون هاشمی اعلام کرد: " برخلاف شایعاتی که در روزهای اخیر درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر شده ایشان این روزها به روال همیشگی سرگرم کارهای عادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و پذیرفتن دیدارکنندگان است."

این گزارش می افزاید: "احمدی نژاد در طول مناظرات تلویزیونی پیش از انتخابات علناً هاشمی را به فساد متهم کرد. هاشمی نیز به نوبه خود در نامه ای به رهبری ایران اظهارات رئیس جمهور را بی اساس و غیرمسوولانه دانست."

در پایان این گزارش به سوابق هاشمی اشاره شده و آمده است: "آقای هاشمی در دهه های 1960 و 70 جزو فعالان سیاسی بود و چند بار در رژیم شاه به زندان رفت. وی یکی از معتمدان نزدیک آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی بود."

نظرات 2 + ارسال نظر
mahboobeh شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:12 ق.ظ

. آیت‌الله منتظری پدر انقلاب مقدّس  اسلامی فرمودند:
استقلال یعنی زیر یوغ خارجی نباشیم و آزادی یعنی مردم در اظهار عقیده و بیان آزاد باشند. نه این‌که به محض ابراز نظر مخالفی، کار به زندان و حبس
چقدر ناراحت کننده است که اشخاصی‌که سی‌سال پیش فریاد می‌زدند استقلال،آزادی، جمهوری اسلامی  همان اشخاصی‌هستند که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از بین بردند. انشا‌الله خداوند به اینها میفهماند که معانی این  شعارها که دوباره این روزها میشنویم چی‌هست. همین شعار‌هایی‌که انقلاب عزیز اسلامی ما را سی‌ساله پیش به دنیا آورد.

mojtabahojatoleslami@hotmail.com چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:37 ق.ظ

سلام، این پاسدارها اگر به فرزندهای خود پاسدارها رحم نمیکنند چطور میخواهند به مردم و فرزندهاشون رحم کنند. لطفا این کلیپ را تماشا کنید. هردو مجری حکم اعدام هستند و هر دو معتقدند حکم خدا را اجرا میکنند.


http://www.youtube.com/watch?v=3zvCBigONhg


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد