دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

نگاه رسانه های جهان به حضور هاشمی در نماز جمعه این هفته تهران

 عصر ایران – با اعلام حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه این هفته در تهران رسانه های خارجی این اتفاق را مورد توجه قرار داده اند .

روزنامه لس آنجلس تایمز روز گذشته با انتشار گزارشی در این باره نوشت که  اقامه خطبه های نماز جمعه تهران پس از دو ماه از سوی هاشمی رفسنجانی  به منزله بازگشت سران میانه رو به صحنه و آتش بس موقت پس از یک ماه جار و جنجال انتخاباتی در ایران است.

اما روزنامه " کریستین ساینس مانیتور " آمریکا نگاهی دیگر به این موضوع دارد و اقامه نماز جمعه این هفته تهران از سوی هاشمی رفسنجانی را نقطه ای دیگر از رویارویی دو جناح عمده قدرت در ایران  می داند.

این روزنامه می نویسد که معترضان در ایران می خواهند در نماز جمعه این هفته شرکت کنند.

این روزنامه می نویسد علی رغم اینکه شهرهای ایران به ویزه تهران در پی ناآرامی های دو هفته اول پس از انتخابات به آرامشی ظاهری رسیده و معترضان از خیابان ها به خانه های خود رفته اند اما این امر به معنای پایان اعتراضات نیست و معترضان همچنان سعی دارند تا با انجام اقداماتی که برای آنها هزینه کمتری دارد اعتراض خود را نشان دهند.

سایت خبری " ویکی نیوز " هم اقامه نماز جمعه این هفته تهران از سوی هاشمی رفسنجانی را مورد توجه قرار داده و می نویسد :" غیبت یک ماهه هاشمی از حضور در نماز جمعه تهران در ایران بسیار بحث برانگیز شده است . نماز جمعه درحکومت مذهبی  ایران یک عمل عبادی و سیاسی است که در طول تاریخ 30 ساله انقلاب اسلامی رهبران مذهبی ایران از این مراسم عبادی و سیاسی استفاده های گوناگونی کرده اند و بسیاری از سیاست های  خود را نخست از طریق این تریبون مطرح کرده اند ".

این سایت خبری هاشمی رفسنجانی را یکی از 5 روحانی پر نفوذ در ایران معرفی کرده است .

 "EA-NEWS " هم  که به مباحث مربوط به سیاست خارجی آمریکا می پردازد در این زمینه نوشته است :" نماز جمعه این هفته تهران  می تواند پذیرای هواداران موسوی و کروبی شود . یکی از منابع نزدیک به دولت احمدی نژاد می گوید که هاشمی احتمالا این آخرین نماز جمعه ای باشد که رفسنجانی اقامه می کند و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از اقامه این نماز جمعه از منصب امامت جمعه موقت تهران کناره گیری کند اما پسر هاشمی و برخی دیگر از افراد نزدیک به هاشمی  این موضوع را رد کرده اند و می گویند رفسنجانی همچنان به اقامه نماز جمعه در تهران ادامه خواهد داد ".

 اگر حضور هاشمی در نماز جمعه این هفته لغو نشود ، این اولین نماز جمعه وی بعد از انتخابات و اولین تریبون او برای سخن گفتن عمومی با مردم خواهد بود.

در حال حاضر علاوه بر مقام معظم رهبری ، چهار نفر دیگر نماز جمعه تهران را برگزار می کنند که نوبت هفتگی آنها به قرار زیر است: هاشمی، احمد خاتمی؛ جنتی و امامی کاشانی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد