دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

روایت گاردین از تحریم «نوکیا» توسط ایرانیان

عصر ایران: روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت: "تحریم نوکیا توسط مصرف کنندگان ایرانی به دلیل آنچه فروش تجهیزات شنود مکالمات به دولت ایران خوانده شده ، این شرکت فنلادی را با ضرر و زیان و افت فروش محصولاتش در ایران مواجه کرده است."

به گزارش گاردین، عمده فروشان در پایتخت ایران گزارش می دهند که تقاضا برای گوشی های نوکیا طی چند وقت اخیر به دنبال درخواست تحریم محصولات «نوکیا زیمنس» (NSN) به نصف کاهش یافته است.

به گزارش گاردین، گزارش ها حاکی از گسترش بایکوت محصولات نوکیاست.
به نوشته گاردین، نوکیا سرشناس ترین شرکت غربی است که از روابط خود با مسوولان ایرانی متضرر شده است.

نوکیا زیمنس سال گذشته در تلاش برای توسعه شبکه خود تجهیزات شنود مکالمات تلفن همراه را در اختیار ایران قرار داد، گرچه این شرکت فروش تجهیزات مذکور به ایران را طبیعی می داند اما معترضان معتقدند نوکیا می توانست شبکه خود را بدون تجهیزات شنود در ایران توسعه دهد.

«رضا» یک فروشنده تلفن همراه در بازار بزرگ تهران به گاردین می گوید: "طی چند سال اخیر نوکیا، انتخاب اول ایرانی ها بود . اما در طول هفته های گذشته اولویت مصرف کنندگان در انتخاب گوشی تغییر کرده است."

وی افزود: "از زمانی که این خبر پخش شد که نوکیا زیمنس ابزار شنود الکترونیکی را به دولت ایران فروخته، مردم تصمیم گرفتند تا محصولات شرکت دیگری را خریداری کنند گرچه آنها اطلاع دارند که عملکرد گوشی های نوکیا ازنظر پوشش شبکه بهتر از محصولات دیگر است."

این گزارش می افزاید: "برخی مغازه ها در تهران گوشی های نوکیا را از ویترین مغازه های خود برداشته اند."

هاشم یک فروشنده دیگر گوشی می گوید: "من دوست ندارم مشریان خود را از دست بدهم با این حال مردم احساس خوشی درباره محصولات نوکیا ندارند. حتی مشتریانی به ما مراجعه کرده و خواسته اند گوشی های نوکیا خود را با محصولات شرکت های دیگر تعویض کنند."

وی افزود: "این فقط مختص به مغازه من نیست، من محصولات خود را به طور عمده برای مغازه های کوچک در بازارهای استانی عرضه می کنم و می توانم به شما بگویم که تقاضا برای محصولات نوکیا این روزها در مقایسه با یک ماه قبل، نصف شده و این واقعاً بی سابقه بوده است. مردم از داشتن گوشی های نوکیا احساس شرم می کنند!"

براساس این گزارش یک سخنگوی نوکیا از اظهارنظر درباره وضعیت فروش این شرکت در ایران خودداری کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد