دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

عادل هم شطرنجی می شود !

این روزها درباره برنامه محبوب 90 زیاد شنیده‌اید. اینکه قرار نیست این برنامه در دور جدیدش با اجرای عادل روی آنتن برود و حتی نام آلترناتیوها هم بارها مطرح شده است

به نوشته دنیای فوتبال؛ از مزدک میرزایی و کامران نجف‌زاده جدی‌ترین گزینه‌ها برای نشستن بر جایگاه عادل نام می‌برند و بازار تکذیب هم همچنان داغ است.

اما گفت‌وگوهای اخیر پورمحمدی با خبرگزاری مهر که خبرنگار سرویس رسانه‌اش از دوستان نزدیک رئیس شبکه سوم سیما محسوب می‌شود، خیال طرفداران عادل را راحت می‌کرد که فردوسی‌پور به هرترتیبی با 90 روی آنتن خواهد رفت.

اما صحبت‌هایی که او در حاشیه مسابقات پیشکسوتان با خبرنگارها انجام داد همه چیز را به هم ریخت.

همین هفته مشخص می‌شود
«ان‌شاءالله طی این هفته و پس از مذاکرات با مسئولان شبکه سوم، تکلیف برنامه ۹۰ مشخص خواهد شد. مسائل زیادی در این‌باره مطرح شده اما من ترجیح می‌دهم در این باره حرفی نزنم.»

اما وقتی از ترجمه کتاب سایمون کوپر با عادل صحبت کردند به نکته جالبی اشاره کرد:«ترجمه این کتاب را تازه شروع کرده‌ام و پخش یا عدم پخش برنامه ۹۰ قطعا هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد.» عادل فردوسی‌پور رسانه را خوب می‌شناسد اما در این چند وقت حتی به تلفن‌های نزدیک‌ترین دوستان خبرنگارش را هم پاسخ نداده است.

به هر ترتیب شاید فردوسی‌پور در برنامه‌اش همانطوری باشد که همه می‌خواهند اما در رفتارش یک نوع محافظه‌کاری خاص دیده می‌شود. محافظه کاری که با توجه به شرایط، اگر شما هم خودتان را جای عادل می‌گذاشتید منطقی به نظر می‌رسد. البته اینکه عادل روی پیغام‌گیرش کلی پیغام داشته باشد برای خودش عادی شده است.

جلسه پشت جلسه
در ساختمان شبکه سوم سیما واقع در خیابان گلخانه جردن هر روز جلسات مهمی درباره برنامه نود برگزار می‌شود و عادل فردوسی‌پور هم در برخی جلسات مدیران رده‌بالای سیما حضور دارد.

حساسیت‌ها روی 90 بدجوری بالا رفته و حالا کار به جای اینکه به بازبینی برنامه بکشد به پیش‌بینی برنامه رسیده است. برای عادل یک سری آیین‌نامه‌های جدیدی تنظیم شده تا به نوعی برای نود خط‌قرمزهایی تعیین شود. خط قرمزهایی که فعلا عادل درباره آنها سکوت کرده است.

البته ما می‌دانیم مجری ژورنالیست برنامه نود اهل قبول کردن این خط قرمزها نیست اما مدیران سیما و به خصوص شبکه سه می‌دانند برنامه 90 با اجرای عادل، نه تنها برند شبکه سه بلکه برند سیما محسوب می‌شود و این را خود مهندس ضرغامی بهتر از هر کس می‌داند.

دیگر احتیاجی به ارائه آمارهای مسابقه پیامک نیست. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که جلوی دوربین نرفتن مجری محبوب برنامه 50-50 شده است. استعفای فردوسی‌پور از استادی در دانشگاه صنعتی شریف آغاز پروژه‌ای بود که برخی جریان‌ها به وضوح از چپ کردن نود استقبال کردند.

راستی یادمان نرفته که آن دوشنبه شب سرد زمستانی چطور پیامک ها قطع شد تا پیامک‌های کمتری به 200090 برسد.اگر مجری دیگری جز عادل به استودیوی 14 برود کسی دل و دماغ دیدن نود را خواهد داشت؟ 
 
منبع: تابناک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد