دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

تاخیر یک هفته ای در پخش برنامه نود

«عجب بازی دراماتیکی شده این بازی»؛ این جمله را بارها از زبان عادل فردوسی‌پور شنیده‌ایم.

درامی که این بار دامن برنامه خودش را گرفته است. آیا همه چیز طبق وعده علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سوم سیما پیش خواهد رفت و برنامه نود در تاریخ 19 مردادماه روی آنتن می‌رود و یا اینکه تاثیرگذارترین برنامه فوتبالی تلویزیون به پایانی دراماتیک رسیده است؟ شاید خود فردوسی‌پور بهتر از هر شخص دیگری پاسخ این سئوال را می‌داند. اما به جای هیاهو لبخند می‌زند و به همراه دوستانش در تمرینات تیم رسانه ورزش شرکت می‌کند. واقعیت اینجاست که او همچنان در متن فوتبال می‌دود. پور محمدی اما در تازه‌ترین حرف‌های خود از پخش این برنامه با یک هفته تاخیر خبر می‌دهد.

شایعه تعطیلی نود

در هیاهوی فصل نقل و انتقالات شاید کمتر کسی شایعه تعطیلی نود را جدی می‌گرفت. اما این شایعه به مرور جدی‌تر شد. خبرهای درگوشی فراوانی مبنی بر تعطیلی قطعی نود منتشر شد. با این حال بسیاری بر این عقیده‌‌اند که نود هنوز به بن‌بست نرسیده است. برنامه‌ای که مجری آن قصد ندارد ساختار انتقادی برنامه‌اش را دستخوش تغییرات
اساسی کند.

برخی می‌گویند به عادل فردوسی‌پور پیشنهاد شده است تا ماهیت برنامه‌اش را تا حدود زیادی تغییر دهد. پیشنهاد روشنی به نظر می‌رسد؛ جریان نمایاندن اشکالات ریشه‌ای در فوتبال باید متوقف شود.

عادل فردوسی‌پور در حالی موضعی شفاف‌تر از این پیشنهاد اتخاذ کرده که در گفت‌وگو با رسانه‌ها ابدا کلامی نمی‌گوید. تنها این جمله را تکرار می‌کند که «بهتر است سکوت کنم .»
آیا او که در پایان سال ۱۳۷۳ پس از چندین بار آزمون به صدا و سیما راه یافت و رفته رفته پیشرفت کرد تا بالاخره توانست تاثیرگذارترین برنامه فوتبالی تلویزیون را تهیه کند، در دهمین سال فعالیت برنامه‌اش به بن‌بست رسیده است؟ هیچکس هنوز نمی‌داند که قرار است تا دوشنبه هفته آینده چه اتفاقی برای برنامه نود رخ دهد.

با این حال برخی منابع تاکید می‌کنند که نود در ذهن مدیران فوتبال کشور به شکل متفاوتی تفسیر می‌شود‌؛ برنامه‌ای که سیاست‌های کلان فدراسیون فوتبال را با حاشیه‌ها به چالش می‌کشد و نحوه مدیریت در فوتبال را با نشان دادن برخی تصاویر زیر سئوال می‌برد.بیش از ۱۰ سال از اولین برنامه نود می‌گذرد و این برنامه با وجود گذشت زمان هنوز پربیننده‌ترین برنامه فوتبالی تلویزیون است که با به چالش کشیدن برخی تصمیمات در فوتبال به دادگاه فوتبال ایران تبدیل شده است.

واکنش کفاشیان به نود

چندی پیش علی کفاشیان در واکنش به تعطیلی برنامه نود گفت: «نمی‌دانم این موضوع چقدر جدی است. اما خب عادل فردوسی‌پور را شخصا دو ست دارم. این را هم بگویم که برایم فرقی نمی‌کند برنامه نود با او پخش شود یا مجری دیگری.»

رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته در گفت‌وگو با همشهری در خصوص علت غیبت دوربین‌های برنامه نود اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «از طرف فدراسیون مانعی برای حضور دوربین‌های نود در استادیوم‌ها ایجاد نشده است. لابد فردوسی‌پور می‌خواهد فیلم بازی‌ها را از دوربین‌های دیگر بگیرد. من بی‌خبرم.»

کفاشیان همچنین ضمن مرور مواضع قبلی‌اش اذعان داشت: «واقعا برای من فرقی نمی‌کند که مجری برنامه نود چه کسی باشد.

به نظرم ما نباید روی هیچ فردی حساسیت داشته باشیم. همین.»رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا خود شما شخصا دوست دارید این برنامه تعطیل شود یا خیر، تصریح کرد: «من شخصا برنامه نود را دوست دارم. هیچکس نیست که عادل را دوست نداشته باشد. جوان پاکی که اتفاقا حاضر جواب هم هست. دانش خوبی هم دارد. اما بهتر است برنامه‌اش را کمی تغییر دهد. هرچند که در نهایت ما در حد پیشنهاد دخالت می‌کنیم و همه چیز بر عهده خود مسئولان صدا و سیما خواهد بود.

آنها هستند که درباره این برنامه تصمیم می‌گیرند.»به نظر می‌رسد که مسئولان فدراسیون فوتبال قصد دارند توپ را به زمین صدا و سیما بیندازند و خود را از تبعات احتمالی تعطیلی نود کنار بکشند.

این در حالی است که از اظهارات مدیر شبکه 3 سیما دو تعبیر متفاوت وجود دارد؛ اینکه او با قاطعیت از پخش برنامه نود سخن گفته تا با فردوسی‌پور به طور جدی وارد بحث تغییر ماهیت برنامه شود و در حالت دوم اینکه شایعات درست مثل دفعات قبل با پخش نود فرو
خواهد ریخت.

غیبت دوربین‌های نود

در نخستین روز از رقابت‌های لیگ نهم خیلی‌ها در انتظار حضور دوربین برنامه نود در ورزشگاه شهید باهنر کرمان بودند تا حاشیه‌های دیدار مس کرمان و پرسپولیس توسط این برنامه پرطرفدار ضبط شود ولی برای حاضران در استادیوم به هیچ عنوان قابل تصور نبود که دوربین یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های سیما در ورزشگاه شهید باهنر حضور نداشته باشد.

پس از سال‌ها دوربین این برنامه در یک دیدار حساس فوتبال، آن هم در شرایطی که لیگ برتر تازه آغاز شده است، غیبت داشت. حدود دو هفته پیش بود که پورمحمدی، مدیر شبکه 3 سیما در مصاحبه با خبرگزاری‌ها، از پخش برنامه پرطرفدار نود در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر خبر داد و تاکید کرد که این برنامه از نوزدهم مردادماه پخش خواهد شد اما دوربین برنامه نود در دو بازی روز پنجشنبه حضور نداشت و به نظر می‌رسد که این برنامه دوشنبه‌شب پخش نخواهد شد. شایعات مختلفی در مورد اختلاف عادل فردوسی‌پور با مسئولان صدا و سیما شنیده می‌شود و حتی مجری و تهیه‌کننده برنامه نود در یک محفل خصوصی تاکید کرده که برنامه نود فعلا پخش نخواهد شد.

پورمحمدی: نود با یک هفته تاخیر

پورمحمدی، رئیس شبکه سوم سیما اما در گفت‌وگو با فوتبال ایران از پخش این برنامه با یک هفته تاخیر خبر می‌دهد. او می‌گوید:‌ «هیچ مشکلی وجود ندارد و برنامه نود پخش خواهد شد. دکور این برنامه آماده نبود و به همین دلیل فکر می‌کنم نود با یک هفته تاخیر روی آنتن برود. مشکلاتی هم در مورد گرفتن جا و استودیو وجود داشت و همین مسائل باعث شده که برنامه نود این هفته پخش نشود.»

پورمحمدی در پاسخ به این سوال که با توجه به ماهیت انتقادی برنامه 90، آیا این احتمال وجود دارد که با توجه به برخی از فشارها عادل فردوسی‌پور از مواضع خود عقب‌نشینی کند، می‌گوید: «به هیچ‌عنوان بحث عقب‌نشینی مطرح نیست. این برنامه باید انتقادی باشد و به طور شفاف مسائل فوتبال را بررسی کند. برنامه نود بر طبق مواضع قبلی خود فعالیتش را ادامه خواهد داد.»

منبع:همشهری آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد