دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

خرید و فروش مدرک در میدان انقلاب!

کیهان: یک مقام آگاه در مورد خرید و فروش مدارک دانشگاهی در تهران گفت: «قیمت ها در این بازار از 25 میلیون تومان شروع شده و به حدود 50 میلیون تومان می رسد. به عنوان مثال هزینه اخذ مدرک کارشناسی ارشد از این دانشگاهها حدود 25 میلیون تومان است. ولی اگر آخرین مدرک فرد متقاضی دیپلم بوده و تحصیلات دانشگاهی نداشته باشد، این مبلغ به 35 میلیون تومان افزایش می یابد. همچنین هزینه اخذ مدرک دکترا از این مراکز حدود 50 میلیون تومان می شود.»

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در مورد صحت مدارک دانشگاههای داخلی، استعلام صورت می گیرد، امکان خرید و فروش این نوع مدارک در کشور وجود ندارد. اما از آنجا که تحصیل در دانشگاههای خارجی به صورت مکاتبه ای انجام می شود، مدارک دانشگاههای خارجی به راحتی در داخل کشور خرید و فروش می شود و طی یکسال مدارک مورد نیاز متقاضی را برای وی صادر می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که این دانشگاهها بیشتر در کدام کشورها قرار دارند؟ گفت: «خرید و فروش مدارک دانشگاهی بیشتر مربوط به کشورهای بلوک شرق و کشورهای شوروی سابق است و دانشگاههای معتبر و مطرح جهانی در بازار خرید و فروش مدارک دانشگاهی فعالیت چندانی ندارند.

وی افزود: «در حال حاضر رشته های مدیریت، حقوق و مهندسی بالاترین آمار متقاضی دریافت مدارک دانشگاهی را به خود اختصاص داده اند.»

در حال حاضر انواع تز با قیمت هایی از 200 تا 300 هزار تومان به فروش می رسد. همچنین قیمت هر فصل پایان نامه کارشناسی ارشد بین 400 تا 800 هزار تومان است درحالی که این قیمت برای هر فصل از پایان نامه مقطع دکترا به 600 هزار تا یک میلیون تومان می رسد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد