دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دکتر علی شریعتی

امروز سالگرد شهادت دکتر علی شریعتی است.به همین خاطرشعری رو از ایشون براتون انتخاب کردم که خیلی با معناست.

 

نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد

نمیخواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت

ولی آنقدر مشتاقم گلویم سوتکی باشد به دست طفلی گستاخ و بازیگوش

که او یکریز و پی در پی دم گرم خودش را در آن سخت بفشارد و خواب خفتگان خفته را آشفته سازد.

غیر اخلاقی ترین وعده انتخاباتی !

الان (ساعت 12:05 دقیقه بامداد) خبری رو تو یکی از سایتها خوندم که مخم سوت کشید.اونو برای شما هم گذاشتم .خوشحال میشم نظرتون رو بگید.

 

متن خبر:

 

بحران اخلاقی در غرب به شکلی کاملاً آشکار  به رقابت های سیاسی نیز کشیده شد ؛ یک کاندیدای زن از حزب NEE بلژیک برای جلب آرای مردم این کشور در انتخابات سنا ، به روشی عجیب و شعاری عجیب تر  رو آورده است .

 

به گزارش سایت  عصرایران به نقل از سایت این کاندیدا ، "تانیا در وکس"  در پوستر های تبلیغاتی خود با عکس های کاملا برهنه ظاهر شده است به گونه ای که حتی یک تکه لباس نیز بر تن ندارد !

شعار رسمی او و حزبش در این انتخابات ، ایجاد اشتغال برای 400 هزار بلژیکی است ، اما وعده ای که تانیا به رأی دهندگان این کشور داده است ، بیش از این شعار رسمی توجهات عمومی را به وی جلب کرده است .

 

این زن سیاستمدار جوان در تبلیغات انتخاباتی خود قول داده است با  اولین  40 هزار نفری که به او رأی دهند نوع خاصی از  سکس داشته باشد!

 

این موضوع از یک سو باعث توجه رسانه ها به وی شده و از دیگر سو ، وی را دستمایه تمسخر قرار داده است به گونه ای که برخی روزنامه ها با محاسبه حداقل زمان لازم برای تحقق وعده وی ، نوشته اند که او باید بخش اعظم دوران سناتوری خود را به این کار اختصاص دهد!

 

این جنجال غیر اخلاقی پس از آن آغاز شد که حزب رقیب (VLD) وعده ایجاد 200 هزار و حزب PS نیز قول 260 شغل داد که در مقابل ، حزبی که این زن عضو آن است ، برای پیشی گرفتن از رقبا وعده 400 هزار شغل را داد و علاوه بر آن ، کاندیدای جنجالی اش نیز ، این وعده غیر اخلاقی را از طرف خود به مردم داد تا بلکه NEE بتواند برنده انتخابات شود .

 

انتخابات در روز دهم ژوئن ( 20 خرداد) برگزار می شود و شهروندان بلژیکی  بالای ۱۸ سال ملزم به شرکت در آن هستند و الا جریمه می شوند .

نگاهی سطحی و کوتاه به مسئله مذاکره ایران و آمریکا

از سال 58 که آمریکا رابطه سیاسی اش را با  ایران قطع کرده است، هر ساله عده ای ، از لزوم ایجاد رابطه با آمریکا حرف می زنند.اما در این چند هفته اخیربا توجه به اعلام مذاکره بین ایران و آمریکا  در مورد مسائل داخلی عراق ،  موضوع مذاکره با آمریکا نقل هر محفل و مجلسی شده بود و همچنان هم است. و جالب اینجا بود که  اکثر افراد  این دیدار را مذاکره ایران و آمریکا در مورد مسائل دو کشور می دانستند نه مذاکره در مورد مسائل عراق.  این گمانه زنی ها تا جایی بود که عده ای از نمایندگان مجلس مخفیانه  طرح دوستی بین دو کشور را مطرح کردند و  حتی امضا هم جمع کردند(می ببیند ما چه نمایندگان متعهد به نظام و آرمانهای انقلاب داریم که در این شرایط حساس ایران ،  و با توجه به تهدید ها و کارشکنی های آمریکا  ،خود اقدام به برقرای رابطه بین دو کشور می کنند!! )

این مسئله باعث شد که رهبر انقلاب   هفته پیش(27/2/86) در مشهد اعلام کنند که : وزارت خارجه ایران به درخواست دولت عراق  تصمیم گرفته است در یک گفتگوی ر و در  رو  با آمریکایی ها ، مسئولیت و وظایف آنان را در قبال امنیت عراق  یادآوری و  با آنان اتمام حجت کنند .ایشان همچنین تصریح کردند که سیاست ایران در عدم مذاکره  و ارتباط  با آمریکا تا هنگامی که  سیاست های این دولت استکباری تغییر نکند به قوت خود باقی است.

*****

من نمی دانم آنهایی که از لزوم برقراری  رابطه با آمریکا دم می زنند چه فکری میکنند و بر چه اساسی این  مسئله را مطرح میکنند؟ نمی دانم این افراد احمق هستند یا مردم را احمق فرض کرده اند (که البته احمق خودشان هستند.) که این حرفها رامی زنند.

آمریکا از سال 58 که رابطه سیاسی اش را با ایران قطع کرده است تا همین الان اقدامات بی شرمانه ای سرنگونی نظام حکومتی  ایران  انجام داده است.حالا من نمی دانم  این افراد این اعمال را فراموش کرده اند یا خودشان را به فراموشی زده اند ، مگر میشود ترور شخصیت های مهمی مانند  مقام معظم رهبری ، رجایی ، باهنر و ...  و یا  از همه مهم تر 8 سال جنگ تحمیلی را فراموش کرد.این ملت تا   امروز هر چه بدبختی   کشیده است به خاطر کارشکنی های آمریکا   بوده است.

*****

بعضی ها رابطه با آمریکا  را پلی به سوی بهشت خیالی  خود میدانند.بهشتی که فقط در گرو ایجاد رابطه با آمریکا بدست می آید!!  مطمئن باشید اگر آمریکا  پایش به ایران باز شود چیزی جز بدبختی و فلاکت  نصیب ایرانیان نمی شود. برای نمونه اعمال  آمریکا را  در افغانستان و عراق  ببینید.

اما سخنم را کوتاه کنم ، عدم رابطه با  آمریکا در این 28 سال اخیر منشا برکات زیادی شده است !!که مهمترین آنها ایجاد خودباوری در مردم و جوانان ایرانی و تحقق  کامل این عبارت که:"ما میتوانیم  "  ، شده است.  امروز دانشمندان و نوابغ  جوان ایرانی  به لطف تحریمهای آمریکا  به بهترین و مهمترین فناوریهای روز دنیا دست پیدا کر ده اند که این مسئله  میزان وابستگی ایران به کشورهای خارجی را تا حد زیادی کاهش داده است.