دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

علم بهتر است یا ثروت؟

" علم بهتر است یا ثروت" بی شک شما هم مثل من این جمله را بارها در طول دوران تحصیلی تان شنیده اید و در مورد ان انشاء نوشته اید.مسلماً در آن زمان همه ما به دلیل اینکه از شرایط و واقعیتهای زندگی اطلاعی نداشتیم و به نوعی با مشکلات بیگانه بودیم ، می گفتیم علم بهتر است.و از مزایای علم سخن می گفتیم.اما حالا و در این زمان نظرتان در رابطه با این جمله چیست؟

 

   به نظر من در دنیای امروز ما ،ثروت یا همان سرمایه بهتر از علم است.و می تواند تا حد   زیادی از مشکلات انسان را حل کند.

   شما هم مثل من افراد تحصیل کرده زیادی را دیده اید که بعد از اتمام دانشگاه بیکار   مانده اند * ین افراد تخصص لازم را دارند ولی سرمایه مورد نیاز جهت انجام کار را ندارند   و مجبورند در کارهایی غیر مرتبط با تخصص خود مشغول به کار شوند.

 

  البته امروزه در جامعه ایران 2 چیز حرف اول را میزند:"پول"و"پارتی " که متاسفانه نزدیک به 80% مردم ایران فاقد این دو مورد هستند.و اکثر آنها با سختی و مشقت زندگی میکنند.

 

به نظر من امروزه دانشگاه رفتن تبدیل به یک "مد" شده و دیگر کسی به خطر خود علم ،درس نمیخواند .من در مطالب قبلی هم گفته بودم که تا چند سال دیگه در آگهی های استخدامی مینویسند:به چند کارگر ساده با لیسانس نیازمندیم!!

 

البته من منکر نقش مهم علم در افزایش آگاهی و شعور افراد نیستم و اینکه میتوان از طریق درس خواندن  پولدار شد ،ولی اگر یه حساب دودوتا ،چهارتا کنید می فهمید که الان و در این زمانه پول حرف اول را میزند.

حال به نظر شما "علم بهتر است یا ثروت؟؟"



* البته بیکاری دلایل مختلفی دارد ولی منظور من افراد متخصص فاقد سرمایه هستند.

حجاب یعنی بی حجابی!!

تو این یکی دو هفته شما هم مثل من کلمه حجاب رو زیاد شنیدید که از طرح نیروی انتظامی (گشت ارشاد)شروع شد و با دستور رئیس جمهور مبنی بر حضور بانوان در ورزشگاه ها ادامه یافت که کلی جنجال و واکنش های مثبت و  منفی رو در پی داشت.

گشت ارشاد:

به نظر من امر به معروف خوب و لازم است اما ما چه طور میتوانیم که به یک خانم بگوییم که حجابت را رعایت کن و فلان لباس رو به خاطر تحریک کردن بقیه نپوش  و به هنجار های اسلامی احترام بگذار در حالی که کارخانه ها و کارگاههای دوخت لباس آزادانه هر مدل لباسی را وارد بازار میکنن و به نوعی در گسترش بی حجابی و بد حجابی نقش دارند؟

بی شک شما هم مثل من مانکن ها را در لباس فروشیها دیده اید که با چه وضع افتضاحی لباس خانمها یا بهتر بگویم اندام خانمها را به نمایش میگذارند! هر چند هر از گاهی پلیس با آنها برخورد میکند ولی ظاهرا بی فایده است .

البته به نظر من بی حجابی یا بد حجابی فقط مخصوص خانمها نیست بلکه آقایان هم به نوعی بی حجاب هستند(حجاب یعنی پوشش و فرقی نمی کند زن باشد یا مرد بلکه همه باید با حجاب باشند.)

شما هم لابد دیده اید که بعضی از آقایان که بدنسازی کار میکنند با پوشیدن لباسهای چسبی و تنگ  و آستین کوتاه که حتی آستینش از " نیم آستین " هم کوتاهتر است در ملاء عام حاضر شده و قفسه سینه خود را جلو داده و  سینه های خود را به نمایش میگذارند که گویی در بعضی موارد با اندام خانمها رقابت می کنند! و یا اینکه آقایان پیراهن هایی را می پوشند که 2-3 دکمه بالایی آن باز است و تمام بدنشان معلوم میشود.

به نظر من کار ما (مبارزه با بد حجابی) با گشت های ارشاد درست نمیشود چون به محض اینکه مامور گشت از  خانم دور شود فرد به همان ظاهر قبلی خود بر میگردد و در نتیجه هیچ تاثیری ندارد.

در مورد طرح احمدی نزاد هم باید بگویم که من هم تا اندازه ای موافقم اما نمی توان منکر برخورد مختلط مرد و زن در ورزشگاه ها شد هرچند که ورودی و خروجی جداگانه ای داشته باشند.