دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

تعبیر جالب الشرق الاوسط از فرش هدیه دادن لاریجانی به یمنی ها

سفر اخیر علی لاریجانی، رئیس مجلس به یمن و اهدای یک فرش ایرانی به رئیس جمهور این کشور به عنوان هدیه، سوژه گزارش روزنامه الشرق الاوسط شد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com) این روزنامه چاپ لندن با اشاره به اتهامات گذشته یمنی ها علیه ایران نوشت: "دیدار لاریجانی از یمن که با هدف مذاکرات اقتصادی از جمله صدور گاز ایران به این کشور صورت گرفت ، از آن جهت قابل توجه است که مقامات یمنی پیشتر معترض مداخله تهران در امور داخلی خود به ویژه حمایت ادعایی ایران از شورشیان «حوثی» و سایر سازمان های شورشی شده بودند."

این گزارش می افزاید: "لاریجانی در این سفر از دریچه یک «رویکرد دیپلماتیک نرم» وارد شد و حمایت کشورش از اتحاد یمنی ها را اعلام کرد."

الشرق الاوسط نوشت: "رئیس مجلس ایران هزمان یک فرش ایرانی به «علی عبدالله صالح» اهدا کرد که نمی توان به سادگی از کنار این قضیه گذشت. فرش، سمبل و نماد ایرانی هاست که نباید اهدای آن از سوی یک مقام ایرانی به رئیس جمهور یمن را نادیده گرفت."

برپایه این گزارش، اهدای این فرش نشانه «طرح بلندمدت» ایران برای تقویت روابط با یمن است؛ به همان نحوی که بافت یک فرش ایرانی می تواند حتی تا 12 سال زمان ببرد که مدت نسبتاً طولانی است، اهدای این فرش نیز می تواند علامت علاقه مندی ایران برای روابط بلندمدت با یمن باشد.

سردبیر الشرق الاوسط می افزاید: "این قضیه من را یاد چند سال قبل و اظهارات یک مقام مهم عرب می اندازد. حدود پنج سال قبل یکی از مقامات کشورهای عربی نقطه نظرات خود درباره ایران و نقش این کشور در منطقه را با من در میان گذاشت."

«طارق الحمید» افزود: "از این مقام پرسیدم آیا نشانه های مثبتی از رویکرد ایران نسبت به کشور متبوعش مشاهده کرده است؟ وی خندید و پاسخ داد: «آنها (ایرانی ها) بافندگان فرش هستند و اگر شما می خواهید سیاست های ایران را درک کنید باید درباره بافت فرش های ایرانی مطالعه کنید."

الشرق الاوسط ادامه می دهد: "با وجود اهدای فرش ایرانی به رئیس جمهور یمن و به رغم تصاویر و اخبار منتشر شده از دیدار لاریجانی با عبدالله صالح مشخص نیست که آیا رئیس جمهور یمن در پاسخ به دریافت هدیه از جانب ایرانی ها، هدیه ای به لاریجانی داده است یا خیر."
 
این گزارش می افزاید: "شایسته این است که صنعا نیز هدیه ای به لاریجانی داده باشد که آن، نماد یمنی ها باشد. از آنجا که لاریجانی حمایت کشورش از اتحاد یمن را اعلام کرده است رئیس جمهور یمن قائدتاً می بایست یک «جمبیه» (دشنه سنتی یمن) را به میهمان ایرانی خود پیشکش کرده باشد. البته به شرط آنکه این یک «جمبیه حدرامی» باشد چونکه این دشنه یک میراث قدیمی در تاریخ یمن است که بسیار نادر بوده، قابل خرید و فروش نیست و تنها در زمره آثار باستانی یمن قرار دارد."

تمام کابینه قالیباف واقعی!

جام جم آنلاین: حبیب رحمانی اهل راور کرمان که در دوره قبل نیز ثبت نام کرده بود و مصاحبه مطبوعاتی وی در جمع خبرنگاران بازتاب بسیار گسترده‌ای در سایت های اینترنتی داشت صبح امروز برای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز ثبت نام کرد و سپس در جمع خبرنگاران گفت: اگر رئیس جمهور شوم کابینه یوزارسیف را تشکیل می دهم و به هر خانواده 5 میلیون تومان پول نقد می دهم تا مشکلات خود را حل کنند.

حبیب رحمانی که خود را قالیباف واقعی معرفی کرد، افزود: اگر رئیس جمهور شوم آیت الله مهدوی کنی را معاون اول ، رحیم صفوی را وزیر دفاع ، محمدباقر قالیباف را وزیر مسکن ، ناطق نوری را وزیرخارجه ، مصطفی پورمحمدی را وزیر دادگستری ، سید هادی خامنه ای را وزیر علوم ، محمد سعیدی کیا را وزیر راه ، حسین مرعشی وزیر اقتصاد ، اعرابی را وزارت حج ، زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی را وزیر فرهنگ ، نفیسه فیاض بخش را وزیر بهداشت ، صدیقی همسر شهید رجایی را وزیر آموزش و پرورش ، مریم بهروزی را وزیر مخابرات ، خانم دباغ را وزیر نیرو ، اعظم طالقانی را وزیر کار ، دانش جعفری را وزیر بازرگانی ، محسن هاشمی وزیر صنایع ، سید محمد خاتمی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، محسن رضایی وزیر رفاه و تامین اجتماعی منصوب می کنم.

وی که یک زن و 6 بچه دارد تاکید کرد: چنانچه رئیس جمهور شوم اظهارات هاشمی رفسنجانی در خطبه های نمازجمعه مبنی بر آزادی صیغه را اجرا می کنم.

وی در پاسخ به این سوال که هاشمی رفسنجانی کی همچین حرفی زده گفت: آقای رفسنجانی در خطبه های نمازجمعه تهران گفتند که صیغه آزاد است.

وی گفت: اگر رئیس جمهور شوم علی دایی را رئیس تربیت بدنی خواهم کرد.

شاهزاداه پهلوی معاون اول یک داوطلب انتخابات

ذکریا لطفی پور 53 ساله از رشت که تا ششم ابتدایی قدیم سواد دارد و به زبان انگلیسی صحبت می کرد صبح امروز با ثبت نام در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: شش دوره کاندیدای ریاست جمهوری و مجلس خبرگان شدم.

وی که کراوات داشت و با صدای بسیار بلند صحبت می کرد، گفت: از اوباما رئیس جمهور آمریکا می خواهم که مرا تایید صلاحیت کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اوباما باید تو را تایید صلاحیت کند ، گفت: اوباما رئیس جمهور جهانی است و باید مرا تایید کند.

این دواطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر رئیس جمهور شوم شاهزداه رضا پهلوی را معاون اول خود می کنم و ایران را پایتخت جهان اسلام خواهم کرد.

ثبت نام نامزدی ریاست جمهوری یا ثبت نام قرعه کشی

در این چند روز اخیر که ثبت نام  رسمی  نامزد های ریاست جمهوری شروع شده است  هر روز آمارهای مختلفی از افرادی که ثبت نام کرده اند منتشر می شود .اما آنچه که برای اکثر افراد داخلی و خارجی مایه تعجب است زیاد بودن نامزدهای ریاست جمهوری است.

چند روز قبل در یکی از سایت های خبری خواندم که پیرمرد روستایی  87 ساله ،که نامزد ریاست جمهوری شده ، گفته قصد دارم برای تبلیغا ت گوسفند های خود را بفروشم و خرج کنم. یا فرد دیگری که بعداز ثبت نام  اعلام کرده من از حضور دو رئیس جمهور در یک کشور حمایت می کنم. و یا افراد دیگری که یکی از یکی بدتر و ... هستند.

می دانم شما می خواهید بگوئید" که این افراد رد صلاحیت خواهند شد و مشکلی نیست ."  البته در اینکه این افراد رد صلاحیت خواهند شد که هیچ شکی نیست ، اما منظور من چیز دیگری است.

سوال من این است که چرا باید قانون ما طوری باشد که برای ثبت نام نامزدی بالاترین مقام اجرائی کشور هر کس از هر قشر و طبقه ای (روستایی و شهری ، بی سواد و باسواد ،تاجر و بیکار و ...) این اجازه را به خود بدهد که برای احراز چنین پست مهم و پر مسئولیتی ، اعلام وجود کند.

متاسفانه در کشور ما افراد شعور سیاسی ندارند و شاید یکی از دلایل این امر عدم وجود حزب های قوی و مقتدر در صحنه سیاسی کشور است.

 وقتی سران دو جریان به اصطلاح بزرگ کشور (اصلاح طلب و اصولگرا)  هر کدام در مورد اصول اولیه جریان خود اختلاف دارند و هر کدام برای خود یک حزب ، با خط مشی جدا از حزب دیگر جریان خود دارند، چطور می توان انتظار داشت مردم شعور سیاسی شان بالا برود؟

وقتی دو جریان سیاسی بزرگ کشور بعداز ماهها بحث و جدل با یکدیگر هنوز نتوانسته اند برای جریان خود یک نامزد واحد معرفی کنند، و اکنون که حدود 35 روز به انتخابات مانده نامزد هر کدام از حزب ها ، نامزد هم جریان خود را نفی می کند  دیگر از مردم چه انتظاری داریم ؟

وقتی مردم می بینند هر کسی برای خودش یک حزب و دار و دسته ای راه انداخته و حرف خود را می زند و فقط به نام اسلام و ایران ، منافع خود را در نظر دارد نه منافع ملی را ، پیش خود فکر می کنند حالا که وضع سیاسی جامعه به این آشفتگی است ما هم برای ریاست جمهوری نامزد می شویم!

شاید به نظر بعضی ها این امر (زیاد بودن و آزادی افراد در ثبت نام) نشان دهنده این است که ما در کشورمان  دموکراسی داریم. ولی نظر من چیز دیگری است.

من به وجود دموکراسی در کشور معترف هستم ، همچنانکه به وجود نواقصی در قوانین کشورمان معترم.به نظر من قوانین ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری باید سفت و سخت تر و طوری باید باشد که فقط چهره های سیاسی  کشور بتوانند در آن شرکت کنند ، و هر کسی اجازه ثبت نام در این امر مهم را به خود ندهد.

حضور  بیش از حد مردم برای ثبت نام نامزدی ریاست جمهوری مثال افرادی است که برای ثبت نام در یک قرعه کشی هجوم می آورند و فقط به شرکت کردن و برنده شدن در قرعه کشی فکر می کنند نه به اینکه آیا لیاقت برنده شدن را دارند یا خیر !

خودکشی جوان یاسوجی بخاطر سوسانو

دنانیوز: یک جوان یاسوجی به خاطر علاقه به «سوسانو» هنرپیشه زن سریال جومونگ و مخالفت پدرش برای ازدواج با این زن ، اقدام به خودکشی کرد.

این جوان که پس از تماشای سریال جومونگ بشدت به سوسانو علاقه‌مند شده بود و قصد ازدواج با او را داشت، هنگامی که خانواده‌اش را از این تصمیم مطلع کرد، با مخالفت آنها روبه‌رو شد.

جوان یاسوجی از پدرش خواست تا با فروش گوسفندانش هزینه سفر وی به کشور کره و یافتن سوسانو را تامین کند و زمانی که متوجه شد خانواده‌اش حاضر به فروش گوسفندان نیستند، با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد.

به دنبال این ماجرا، والدین جوان عاشق پیشه او را به بیمارستان منتقل کردند و با تلاش پزشکان، او از مرگ حتمی نجات یافت.

پدر این جوان در ارتباط با این موضوع گفت: پسرم تصور می‌کرد براحتی می‌تواند به کشور کره سفر و با هنرپیشه زن این سریال ازدواج کند و زمانی که به وی گفتم مبلغ فروش کل گوسفندان که تمام دارایی من است کمتر از یک میلیون تومان است، او نیز در اقدامی عجیب دست به خودکشی زد و اگر کمی دیر به بیمارستان می‌رسید،‌ به طور حتم جان خود را از دست می‌داد.

آخرین خبرها از وضعیت جسمانی جوان یاسوجی حاکی است که حال وی رو به بهبود است و از مرگ حتمی نجات یافته است.

پرطرفدارترین مارک‌های لباس از نگاه سیاستمداران

محبوبهای اوباما و بوش

شاید برایتان جالب باشد بدانید در آمریکا چند برند بزرگ بسیار پرطرفدار هستند. این برندها حتی به زندگی خصوصی سیاستمداران این کشور هم راه یافته‌اند به طوری‌که چندین و چند سیاستمدار از آنها بهره می‌برند. مجله فوربس در گزارشی با عنوان گران‌ترین برندهای پرطرفدار در آمریکا می‌نویسد:

«این برندها برای قشری از مردم آمریکا در نظر گرفته شده‌اند که از درآمد نسبتا خوبی برخوردارند هر چند سایر اقشار جامعه نیز برای خرید آن رغبتی دوچندان نشان می‌دهند. اچ اند ام یکی از محبوب‌ترین‌هاست در کنار برند معروف گپ. خانواده اوباما علاقه زیادی به خرید از این دو برند معروف دارند.

 اوباما اما علاقه دارد لباس‌های راحتی خود را از فروشگاه زارا در اسپانیا بخرد. او زمانی که رئیس‌جمهور نبود از این نمایندگی‌های این فروشگاه در آمریکا خرید می‌کرد. کراوات را معمولا از چند فروشگاه معروف لباس می‌خرند با برندهایی چون دلچه گابانا و ورساچه. اوباما علاقه زیادی به تی‌شرت دارد و از این رو تی‌شرت‌های انتخاباتی زیادی را در سراسر آمریکا توزیع کرد تا رای بیشتری به دست آورد.»

البته این فقط اوباما نیست که دوست دارد از برندهای بزرگ لباس بخرد که این منش، در میان اسلاف او هم دیده می‌شود. جورج بوش بیشتر پول لباس خود را برای خرید لباس‌های غیررسمی هزینه می‌کرد. او علاقه زیادی به پوشیدن جین دارد و حتی در یک مهمانی خصوصی هم عنوان کرده بود اگر حضور یک رئیس‌جمهور در عرصه بین‌الملل با لباس غیررسمی منعی نداشت، همیشه جین می‌پوشید اما او کدام برند را دوست دارد.

 سایت «زی زل» در این‌باره نوشته: «بوش دوست دارد از کونز و لیوایز خرید کند. او اصالت این دو برند را خیلی دوست دارد. به تازگی او چند جین هم از برند تامی خریده که حدود 480 دلار برایش هزینه دربرداشته. دختران بوش هم از خرید لباس‌های گرانقیمت لذت می‌برند. جنا بوش علاقه زیادی به برند جورجو آرمانی دارد.

 او برای خرید یک کیف دستی و یک پیراهن شب 2هزار و 900 دلار هزینه کرد. سال گذشته هم یک چکمه از همین برند تهیه کرد که 3هزار و 200 دلار هزینه دربرداشت.»همسر بوش اما به شدت طرفدار برند «پرادا» است. این برند گرانقیمت ایتالیایی در آمریکا هم شعبه دارد و لورا بوش در یک خرید از این فروشگاه، پالتویی به قیمت 6 هزار و 800 دلار خرید. هر چند در میان خانم‌های آمریکایی برندی مانند ویکتوریا – برند معروف همسر دیوید بکام- بسیار طرفدار دارد اما لورا بوش چندان آن را مناسب زن یک رئیس‌جمهور نمی‌داند. برای همین ترجیح می‌دهد از طراحان بزرگ جهان خرید کند.

طراحی لباس سناتوری (بلر و هیلاری)

وقتی سری می‌زنید به کمد لباس تونی بلر نخست وزیر سابق انگلستان، حیرت می‌کنید از اینکه او چقدر به خودش می‌رسد. روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی به مقایسه لباس‌های او و اسون گوران اریکسون سرمربی سابق انگلیس پرداخته بود:«بلر دوست دارد بیشتر کت‌وشلوارهایش را از فروشگاه‌های معروف انگلیس بخرد.

 

ادامه مطلب ...

گاف های اوباما سوژه خبرنگاران

خبرنگار سی ان ان در گزارشی به بررسی ده گاف عمده باراک اوباما در یکصد روز نخست دوره ریاست جمهوری اش پرداخت که دوربین های تلویزیونی آنها را ثبت کرده اند.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد ، نخستین اشتباه و گاف اوباما هنگام مراسم تحلیف روی داد و وی جملات مربوط به سوگند یاد کردن را نتوانست به درستی ادا کند.اوباما مجبور شد جملات مراسم تحلیف را دوباره تکرار کند.

گاف بعدی اوباما زمانی روی داد که وی قصد داشت سوار هلی کوپتر ویژه رئیس جمهور شود و جلوی دوربین ها با بی دقتی سرش به بالای در ورودی برخورد کرد. از آن زمان به بعد رئیس جمهور امریکا یاد گرفت که سرش را خم کند.

از همین رو اوباما در مراسم دیدار با ملک عبدالله پادشاه عربستان تعظیم کرد هر چند مقامات کاخ سفید آنرا سرپوش نهادند و گفتند که اوباما فقط تلاش کرد به پادشاه عربستان دست دهد.

در گاف بعدی که توسط میشل اوباما همسر رئیس جمهور امریکا صورت گرفت ، میشل اوباما دستش را بر شانه ملکه انگلیس قرار داد که تعجب ملکه انگلیس را برانگیخت.

گاف بعدی باراک اوباما هنگام بازی بولینگ روی داد و وی توپ بولینگ را با خطا پرتاب و با آن دست مایه ای برای خنده فراهم کرد.

اوباما در گاف بعدی در مراسمی با حضور میشل اوباما ، پایش را بر روی لباس همسرش قرار داد .

اوباما در گاف بعدی هنگام یک مراسم سخنرانی از دستگاهی که متن سخنرانی بر روی آن درج شده بود ، جا ماند و اظهاراتش دچار اشتباه شد.

اشتباه بعدی را بار دیگر میشل اوباما وقتی صورت داد که وی داشت حرافی می کرد و دخترش اظهاراتش را قطع کرد .

میشل اوبا در گاف بعدی در اشاره به سگ کاخ سفید دچار اشتباه شد و نام آنرا اشتباه گفت.

آمار جالب اعتیاد به شیشه در جوانان

فردا-یک متخصص درمان اعتیاد به شیشه گفت: گزارشات رسمی از مراکز فعال درمان اعتیاد به شیشه در تهران حاکیست که بزرگ‌ترین ریسک و مخاطره مصرف این ماده، انجام عملیات جنسی بدون اراده و بدون در نظر گرفتن مسایل ایمنی و پوششی و خطر ابتلا به ایدز است.

به گزارش ایسنا دکتر آذرنوش بختیاری، در ادامه این مطلب هشدار داد: گزارشات متعددی درباره افزایش شمار مبتلایان جدید به ایدز که پیش از ارتباطات جنسی، کریستال یا شیشه استفاده کرده‌اند، اعلام شده است.

وی افزایش حرارت بدن، فشار خون و ضربان قلب هنگام استعمال شیشه، تسریع در تنفس، توهم،‌ افسردگی، روان پریشی و افزایش رفتارهای خشونت‌آمیز را از دیگر عوارض مصرف شیشه عنوان کرد.

این پژوهشگر و متخصص درمان اعتیاد به محرک‌ها، بالا بودن احتمال رفتن به کما و مرگ به خاطر مصرف بیش از حد شیشه را نیز یادآور شد.

او همچنین خاطرنشان کرد: استفاده بیش از حد این ماده موجب افسردگی، تضعیف حافظه کوتاه‌مدت، افزایش رفتارهای خشن، نوسانات خلقی و همچنین آسیب به سیستم ایمنی بدن از دیگر عوارض شدید مصرف شیشه است که بلافاصله پس از آغاز مصرف ظاهر می‌شود.

بختیاری در پایان با اذعان به این که طبق آمار به دست آمده از پژوهش‌ها، بیش از 90 درصد معتادان به شیشه در کشور جوان هستند، تاکید کرد: متاسفانه جوانان بسیاری حتی با مصرف بسیار کم شیشه بدرود حیات گفته‌اند!

شایان ذکر است که دکتر حسن رفیعی ـ مجری طرح ارزیابی وضعیت اعتیاد در کشور ـ پیش از این به ایسنا اعلام کرد که بر اساس آخرین یافته‌های به دست آمده از ارزیابی وضعیت اعتیاد و سوءمصرف مواد در کشور، 2/2 درصد معتادان با جمعیت پایه کمتر از یک میلیون و 200 هزار نفر، معتاد به مصرف شیشه هستند و با این احتساب، حدود 26 هزار و 400 نفر در کشور ماده بسیار خطرناکی به نام شیشه مصرف می‌کنند که در کمتر از یک سال، فرد مصرف‌کننده را زمین‌گیر می‌کند.

در گیری لفظی فردوسی پور با مدیر عامل ذوب آهن

یکی از پرکارترین و جذاب ترین برنامه های یکسال اخیر برنامه نود شب گذشته در حالی به صفحه تلویزیون رفت که بیش از 3 ساعت به طول انجامید و بینندگان بسیاری را تا اولین ساعات بامداد به خود جلب کرده بود.

به گزارش « شفاف » ، از جمله مهمترین بخش های برنامه دیشب نود درگیری لفظی عادل فردوسی پور با سعید آذری مدیر عامل تیم فوتبال ذوب آهن بود.

این درگیری از آنجا آغاز شد که آذری مقصر تمام ناکامی های اخیر تیم فوتبال ذوب آهن را برنامه نود و مهمانان آن دانست که در طی برنامه های گذشته با انتقاد از عملکرد باشگاههای صنعتی به تخریب باشگاه ذوب آهن پرداخته اند.

آذری با انتقاد از حرف های واعظ آشتیانی مدیر عامل استقلال و رسول فلاح مدیر عامل برق شیراز که در هفته های گذشته بر صندلی میهمانی برنامه نود قرار گرفته بودند افزود: برنامه نود با دعوت از این میهمانان به تخریب باشگاه ذوب آهن اصفهان پرداخته است.

بنا بر این گزارش، عادل فردوسی پور که از لحن صحبت های آذری خوشش نیامده بود به دفاع از برنامه نود پرداخت و خطاب به آذری گفت: شما می خواهید ناکامی و شکست خود را بر سر دیگران بیندازید که به خاطر نیافتن مقصر، برنامه نود را بهترین نقطه برای شلیک انتقادات خود کرده اید؛ میهمانان در این برنامه حق صحبت کردن دارند و هر حرفی که آنان میزنند را نباید به برنامه نود ربط داد و در این برنامه به سوی تمامی اهالی فوتبال باز است تا بیایند و از حق شان دفاع کنند.

آذری که به نظر می رسید تا قبل از برنامه نود بسیار مشتاق حضور در برنامه نود بوده، در جواب فردوسی پور گفت: مطمئن باشید من اگر به برنامه نود هم دعوت شوم به هیچ وجه حاضر به حضور در این برنامه نیستم و تاکنون هم مشتاق به حضور در برنامه شما که برنامه ایست برای تخریب باشگاهها، نبوده ام.

فروسی پور در پاسخ به آذری افزود: پس اگر لطف کنید دیگر از این به بعد تماس های تلفنی برنامه نود را هم پاسخ ندهید تا خیال خود را به کلی راحت کنید که این صحبت فردوسی پور با پاسخ مثبت از سوی آذری همراه شد.

این درگیری لفظی تا پایان صحبت های دو طرف ادامه داشت تا اینکه به خاطر کمبود وقت و ازدیاد برنامه ها فردوسی پور مجبور به خدا حافظی با آذری شد