دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

غیبت شبهه‌برانگیز فردوسی‌پور و خیابانی از تلویزیون

این روزها باز بحث فوتبال به‌رغم تعطیل بودن بازی‌های لیگ برتر، داغ است. جام کنفدراسیون‌ها و البته بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی 2010 این روزها میهمان آنتن سیماست. همین باعث می‌شود فوتبال دوستان، در انتظار ساعت‌های خوبی باشند.

اما یک نگاه گذرا به بازی‌های چندشب اخیر نشان می‌دهد که خبری از گزارشگرهای محبوب فوتبال نیست و گمانه‌زنی‌های متعددی در این میان شکل گرفته است.

گزارش بازی ایران و کره‌جنوبی که به صورت زنده و از ساعت 15:30 از شبکه سوم سیما، بعدازظهر چهارشنبه شروع شد، برعهده مزدک میرزایی بود. این در حالی بود که بازی بعدی یعنی بازی عربستان و کره‌شمالی که به فاصله کمتر از 5 ساعت روی آنتن رفت، باز با گزارشگری میرزایی همراه شد تا خیلی‌ها باورشان شود که عادل فردوسی‌پور و جواد خیابانی، فعلا اجازه گزارش فوتبال و پخش صدا و تصویر ندارند.

جالب اینجاست که بازی برزیل- آمریکا هم که پنجشنبه عصر برگزار شد، باز هم مزدک میرزایی را به عنوان گزارشکر به خود دید تا صداوسیما در اقدامی بی‌سابقه، در دو روز متوالی و برای سه بازی بسیار مهم از یک گزارشگر استفاده کند.

این در حالی است که طبق روال همیشگی انتظار داشتیم سیما مسابقات را به صورت گردشی بین گزارشگران شناخته شده‌اش تقسیم کند. اما بازی دیگر گروه B جام کنفدراسیون‌ها هم که ساعت 11 شب پنجشنبه به صورت زنده روی آنتن رفت، توسط سیانکی گزارش شد تا همه چیز برای مسجل شدن شایعات پیرامون عادل فردوسی‌پور و جواد خیابانی آماده شود.

عادل فردوسی‌پور که به دلیل چالش با سازمان تربیت‌بدنی ماه‌های پرتلاطمی را پشت سرگذاشته و با پایان یافتن لیگ فصل قبل، برنامه حرفه‌ای‌اش، 90 را موقتا روی آنتن نمی‌فرستد، چند وقتی است که در سیما در قالب گزارشگر هم دیده نمی‌شود.

پیش از این بازی‌های چهارشنبه و پنجشنبه شب، شایعاتی مبنی بر سفر بودن او وجود داشت اما مثل اینکه علت این غیبت را باید در جای دیگر جست‌وجو کرد. روزنامه ورزشی دنیای فوتبال روز گذشته نوشت فردوسی‌پور که در دانشگاه صنعتی شریف و دانشکده صنایع زبان تخصصی تدریس می‌کند یکی از کسانی است که لیست 130 نفر استادان مستعفی را امضا کرده و همین موضوع باعث شده تا به تصمیم مدیران ارشد سیمای جمهوری اسلامی ایران، ممنوع‌التصویر باشد، هرچند مدیران سیما علاقه‌ای ندارند به این ابهام پاسخی بدهند. ولی با توجه به اتفاق مهمی که در دنیای فوتبال ایران افتاد و تیم ملی با رویای جام‌جهانی 2010 خداحافظی کرد، طبیعی به نظر می‌رسید که یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های انتقادی و تحلیلی 90 روی آنتن برود که این اتفاق نیفتاد.

از طرف دیگر جواد خیابانی هم در بازی‌های مستقیم اخیر- که اصولا به صورت مساوی میان گزارشگران تقسیم می‌شوند- جایی نداشت خیلی‌ها دلیل این موضوع را انتشار عکس از او در راهپیمایی‌های هفته گذشته می‌دانند به نوشته روزنامه دنیای فوتبال این تصویر که از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی مخابره شده، به نظر مسوولان سیما رسیده و او را هم به سرنوشت مشابه عادل فردوسی‌پور دچار کرده است.

به‌‌رغم همه این شنیده‌ها یکی از نزدیکان عادل فردوسی‌پور به اعتمادملی گفت که غیبت او در تلویزیون نه فقط به دلیل تصمیم مدیران که خود خواسته نیز هست. همانطور که بسیاری از پروژه‌های سینمایی فعلا متوقف شده و بسیاری با توجه به شرایط موجود از کار دست کشیده‌اند، ظاهرا عادل فردوسی‌پور هم ترجیح می‌دهد تا کنار بماند و تا اطلاع ثانوی در برنامه‌های تلویزیونی حاضر نشود.

پیش از انتخابات شایعاتی مبنی‌بر پایان برنامه 90 به دلیل سیاست‌های مستقل این برنامه شنیده می‌شد. اختلافات عمیق و این نکته که فردوسی‌پور حاضر نبود از شیوه انتقادی خود دست بردارد و واقعیت‌ها را نادیده بگیرد، خشم مدیران ورزش را در پی داشت و گفته می‌شد در صورت ادامه کار دولت نهم تدابیری اندیشیده شده تا پرونده برنامه 90 برای همیشه بایگانی شود.

در این میان گفته می‌شود عادل فردوسی‌پور هم حاضر به ادامه فعالیت در این شرایط و تن‌دادن به خواسته مدیران نیست و در حالی‌که او برنامه‌ریزی برای دور جدید برنامه‌اش را به حالت تعلیق درآورده است، گفته با ادامه وضع موجود از همکاری با صداوسیما و اجرای برنامه 90 خودداری خواهد کرد.

کنار گذاشتن دو گزارشگر باسابقه تلویزیون که بی‌شک جزو بهترین‌ها هستند و تعطیلی پربیننده‌ترین برنامه تمام دوران‌های تلویزیون می‌تواند از اولین تبعات شرایط تازه حوزه ورزشی باشد.

سرویس دوست داشتنی ترجمه گوگل!

از روز جمعه که گوگل  به سرویس محبوب ترجمه اش زبان فارسی را اضافه کرده َ کلی کار رو برای من و امثال من آسان کرده. شما براحتی می تونید هر سایتی رو به زبان فارسی مشاهده کنید. 

اگر چه کمی در ترجمه مشکل دارد . ولی براحتی  می توان آن خطا را نادیده گرفت و مطلب را فهمید. 

خبر های ایران را در رسانه های خارجی می توانید از سایتهای مختلف خبری با زبان فارسی دریافت کنید. 

برای این کار به  این آدرس  بروید و در کادر که مشخص شده مطلب و یا آدرس سایت مورد نظر خود را بنویسید و در قسمت پایین ابتدا زبان سایت مورد نظر .و سپس در لیست بازشو کنار آن  persian alpha را انتخاب کنید.

چمران و شریعتی امروز جامعه کیست ؟

«چمران و شریعتی امروز جامعه کیست»عنوان یادداشت روز روزنامه‌ی مردم سالاری به قلم میرزا بابا مطهری نژاد است که در آن می‌خوانید؛29 خرداد سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی بود که در دهه چهل و اوایل دهه پنجاه  خواب را برخفتگان پریشان کرد و هزاران سوال مسئولیت آور  بر ذهن جوانان و دانشجویان به وجود آورد، او اصلا  دشمن سکوت و خواب غفلت آفرین بود و هم اوست که می گوید:«پس از مرگم نمی دانم چه خواهد شد؟ نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت؟ ولی بسیار مشتاقم، که از خاک گل ام سوتکی سازد، گلویم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش و او یک ریز و پی در پی، دم گرم خودش را بر گلویم سخت بفشارد و خواب خفتگان را آشفته  و آشفته تر سازد، تا بدین سان بشکند در من سکوت مرگبارم را.»

شریعتی در نوشته ای به نام وصیت نامه جمله ای دارد که امروز و همیشه به آن سخت محتاجیم او می گوید:«... نخستین رسالت  ما کشف بزرگترین قامظی است که از آن کمترین خبری داریم و آن «متن مردم» است و پیش از آن که  به هر مکتبی که بگرویم، باید زبان برای حرف زدن با مردم را بیاموزیم و اکنون گنگیم، ما از آغاز پیدایشمان زبان آنها را از یاد برده ایم و این بیگانگی قبرستان همه آرزوهای ما و عبث کننده همه تلاش های ماست.

دکتر شریعتی از تاثیرگذارترین روشنفکران دهه پنجاه بود که با ایده «بازگشت به خویشتن خویش»  به عرصه منازعات فکری و ایدئولوژیک و سیاسی هوشمندانه، پرکار و پرتحرک قدم گذاشت.

مهم ترین ویژگی شریعتی پویایی او بود، او دشمن جهل و عوام زدگی و خرافه گرایی بود و حصارهای ذهنی و فکری متحجر را می شکست و با خصوصیات فکری و دید اسلامی به جلو می رفت. زنده یاد آیت الله طالقانی درمورد شریعتی می گوید:«... مرحوم شریعتی این خصیصه را داشت که دائما گوش می داد و دائما فکر می کرد و آنچه را که احسنه بود از هر مکتبی می گرفت حتی خودش گاهی به من می گفت من از جمله ای که در یک کتاب معمولی دینی است که به چشم مردم نمی‌آید مطلب دریافت می کنم و  بعد آن احسنه اش را جذب می کنم... همیشه معترف بود که من ممکن است اشتباه بکنم، این منتهای خصلت یک انسان واقعی متعالی  است».

امروز نسل جوان ما برای بازگشت به خویشتن خویش به شریعتی و شریعتی ها سخت نیازمند است، اما شریعتی زمان ما کیست؟
همچنین امروز 30 خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران اسوه علم و عرفان و شجاعت است. چمران با دارا بودن بالاترین درجه علمی، جنبش محرومان فلسطین را پایه گذاری می کند و در سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی آگاهانه و بی ادعا در سخت ترین گرفتاری های انقلا ب وارد می شود و موانع فراروی انقلاب را شناسایی و به دفع آنها همت می گمارد. از نخستین ساعات جنگ تحمیلی با آموزش  نیروهای مردمی به مبارزه با دشمن بعثی می پردازد و رشادت ها و سلحشوری های فراوان برجای می گذارد و در عمق خطر، دهلا ویه را مقتل خود می کند تا برای همیشه درس شهادت و شجاعت و شهامت و ایمان را بر دل زمین غرص کند.
 یادش همیشه ماندگار. راستی چمران روزگار ما که بی هیچ ادعا ظرفیت سازی کند و جامعه را به جلو ببرد کیست؟ گمشده امروز، دیروز و فردای ما شریعتی ها و چمران ها هستند، نشان آنها را به دست آوریم و به دنبالشان حرکت کنیم که رمز حرکت به جلوست.

عکس خبری فرانس پرس درباره ایران

عصر ایران- الیور لابان ماتیی" عکاس ایتالیایی خبرگزاری فرانسه که برای پوشش خبری از انتخابات دهم ریاست جمهوری به ایران سفر کرده بود، بخاطر آنچه که ممنوعیت خروج از هتل برای پوشش خبری از حوادث تهران عنوان کرده است، برای نشان دادن این وضعیت، از خود در حالی در اتاق هتلش در حال مشاهده شبکه خبر سیما است، عکس گرفته است و این عکس را به خبرگزاری فرانسه ارسال کرده است. 

 

مچ بندهای سبز؛ سوژه رسانه‏های بین المللی

تابناک- در روزی که تیم ملی فوتبال ایران از صعود به جام جهانی بازماند، اقدام بازیکنان تیم ملی در بستن مچ بندهای سبز به دستانشان به سوژه رسانه های غربی تبدیل شد.

به گزارش عصر ایران؛ خبرگزاری های آسوشیتدپرس، فرانسه، شبکه سی.ان.ان، روزنامه نیویورک تایمز، گاردین، مجله آمریکایی تایم و سایت گل از جمله رسانه هایی بودند که این اقدام بازیکنان تیم ملی ایران در مصاف با کره جنوبی را بازتاب دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: "در مسابقه ای که به طور زنده در سراسر ایران پخش شد تعدادی از بازیکنان تیم ملی ایران مچ بندهای سبزرنگی به دست خود بسته بودند که نشانه همبستگی با میرحسین موسوی نامزد انتخابات ریاست جمهوری تلقی می شود."

به نوشته AP، از آنجا که مسابقه ایران و کره جنوبی در سراسر کشور پخش تلویزیونی شد این اقدام بازیکنان یقیناً مورد توجه بسیاری از علاقه مندان فوتبال قرار گرفته است.

در میان بازیکنانی که مبادرت به پوشیدن مچ بندهای سبز کرده بودند مهدوی کیا و علی کریمی بازیکنان باسابقه ایرانی قرار داشتند، گرچه اکثر آنها مجبور شدند در بین دو نیمه مچ بندهای خود را باز کنند.

مجله آمریکایی تایم نیز در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت: "دست کم هشت بازیکن ایرانی در اقدامی که مسلماً بازتاب وسیع خبری در کشور داشت مچ بندهایی سبز به دست خود بسته بودند."

به نوشته تایم برخی گزارش ها حاکی است باز کردن این مچ بندها در نیمه دوم به دستور فدراسیون فوتبال ایران صورت گرفته است.

تایم می افزاید: "پیش از آغاز مسابقه ایران و کره جنوبی نیز چند هوادار ایرانی با در دست داشتن بنرهایی، خارج از استادیوم سئول یک اعتراض آرام را ترتیب دادند."

این گزارش اضافه می کند: "مشخص نیست که احمدی نژاد، رئیس جمهور از جمله بینندگان این مسابقه بوده یا خیر. اما او به عنوان یکی از طرفدران متعصب فوتبال که به دقت نتایج تیم ملی را تعقیب می کند، شناخته می شود."

به نوشته تایم، احمدی نژاد در یک کنفرانس خبری پس از پیروزی در انتخابات، معترضان خیابانی را به شکست خوردگان در یک مسابقه فوتبال تشبیه کرد که تیم شان از رقیب شکست خورده است.

در همین حال سایت گل نیز در گزارشی از مهدوی کیا، کریمی، نصرتی، نکونام، شجاعی و کعبی به عنوان بازیکنانی نام برد که مچ بندهای سبز به دست خود بسته بودند.

به نوشته گل، در بین دو نیمه از این بازیکنان خواسته شد مچ بند خود را باز کنند ، اما سه تن از آنها از این درخواست سر باز زدند و تنها مچ بند سبز خود را با نوارهای سفید پوشاندند.

این گزارش می افزاید: "نکته جالب آنکه مسعود شجاعی یک زیرپیراهن سبزرنگ نیز پوشیده بود و مطابق انتظار بین دو نیمه از او خواسته شد زیرپوش خود را درآورد، چرا که این نگرانی می رفت در صورت به ثمر رساندن گل ، پیراهن خود را بالا زده و زیرپوش او عیان شود، کمااینکه خود مسعود شجاعی در دقایق ابتدایی نیمه دوم گل ایران را به ثمر رساند."

به نوشته گل، منصور پورحیدری، سرپرست تیم ملی در این رابطه به خبرنگاران گفت: "این یک حرکت سیاسی نبود، بلکه بازیکنان از مچ بندهای سبز به عنوان یک «نماد مذهبی» برای غلبه بر کره جنوبی استفاده کرده بودند. در بین دو نیمه چونکه ما احساس کردیم ممکن است از این حرکت سوء استفاده سیاسی شود از بازیکنان خواستیم مچ بندهای خود را باز کنند."

تیم ملی ایران روز گذشته در عین شایستگی با کره جنوبی مساوی کرد و پس از تساوی بدون گل عربستان و کره شمالی از صعود به جام جهانی بازماند.

توضیحات سرپرست تیم ملی درباره مچ بندهای سبز فوتبالیست ها

سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان بستن مچ بندهای سبز توسط برخی بازیکنان این تیم در دیدار برابر کره جنوبی را نذر آنها برای پیروزی تیم ملی و صعود به جام جهانی عنوان کرد.

منصور پورحیدری که عصر چهارشنبه و پس از تساوی یک  بر یک تیم ملی فوتبال کشورمان برابر کره جنوبی در سئول با خبرنگار مهر گفتگو می کرد ضمن اشاره به این موضوع گفت: بازیکنان تیم ملی برای رسیدن به پیروزی برابر کره جنوبی و صعود به جام جهانی مچ بندهای سبزی را با نیت نذر حضرت ابوالفضل(ع) بسته بودند که در بین دو نیمه با این تشخیص که ممکن است این سبزها مورد سوء استفاده عده ای قرار گیرد آنها را باز کردند.

وی ادامه داد: بنده خودم 20 سال است سبز نذری حضرت ابوالفضل (ع) را چه در دروانی که فوتبال بازی می کردم و چه در دوران مربیگری بر دست می بندم.

پورحیدری در مورد دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برابر کره جنوبی نیز گفت: بازیکنان ما تمام تلاششان را کردند تا در این دیدار به پیروزی برسند اما در نهایت به تساوی یک بر یک دست یافتیم و حالا باید منتظر نتیجه دیدار تیم های عربستان و کره شمالی باشیم.
 


خشم سایت‏های دولتی از تبریک نگفتن مراجع به احمدی نژاد

سایت برنانیوز، وابسته به خبرگزاری دولت به خاطر سکوت معنادار روزهای اخیر مراجع و علما به آنان توهین کرد. این توهین توسط سایر سایت‌های دولتی تکرار شد.

برنانیوز نوشت:

از همه جالبتر، موضع گرفته نشده یا بهتر بگوییم، موضع نگرفتن برخی مراجع در برابر پیشامدهای چند روز گذشته کشور است. مگر نه اینکه علما و مراجع باید پیشروان و هدایتگران جامعه اسلامی در برهه‌های مختلف باشند و مگر نه اینکه برخی از مراجع محترم پیش از این در جریان‌های جزیی سیاسی و اجتماعی داخلی و خارجی اظهار نظر می‌کردند و حتی همین روزها با نادیده گرفتن رخدادهای کشور برای غزه و فلسطین پیام می‌دهند که البته در شرایط عادی کاری پسندیده است.

پس حکایت این سکوت چیست؟ حضور 85 درصدی مردم در انتخابات کشور اسلامی‌مان حادثه کوچک و تکراری در تاریخ انقلاب بود و نتوانست آقایان را به سخن گفتن در تحسین این حضور وادارد؟

یا 24 میلیون رأی مردم یک کشور به رئیس‌جمهورشان چندان اهمیتی نداشت که درخور پیام تبریک باشد؟ 

 

منبع: سایت تابناک

فائزه هاشمی و انتخابات دهم

ایرنا: فائزه هاشمی گفت:خاتمی بی عرضه بود چون نتوانست مانع تقلب و رأی آوردن هاشمی رفسنجانی شود و با افتخار هم نتایج را تأیید کرد.

فرزند هاشمی رفسنجانی طی گفتگویی در حاشیه مراسم غیرقانونی روز دوشنبه در میدان آزادی درباره ادعای تقلب در این دوره گفت: همه نمایندگان کاندیداها و همه ناظران را اخراج کردند ؛سرِ شمارش آرا و تجمیعِ آرا و تمامی مراحلی که قانون گفته آنها را راه ندادند.

وی با اشاره به اینکه این ناظران می بایست از17 خرداد حضور می داشتند ولی به آنها اجازه ندادند ، افزود: کادر ناظران را اعلام نکردند و همه را گفتند که باید لیست را سرصندوقها بگیرند مثلا خود من یک لیست 6 نفره را برای یک صندوق معرفی کردم ولی آنها را جای دیگری فرستادند چون اسم نماینده ها روی صندوق ها هست.

فائزه هاشمی قطع شدن پیامکها را به انتخابات ربط داد و اظهار کرد: اصلاح طلبان برای ناظران یک سیستم پیامک با یکسری کدهایی تعریف کرده بودند که با قطع پیامک کل ارتباط ناظران ما قطع شد ؛اینها خلافهایی است که درباره ناظران صورت گرفت !

وی درباره سایر تخلفات انتخاباتی با اعلام اینکه صندوقها پراز{آرای} احمدی نژاد است ،آرای مردم را سندسازی دانست و ادعا کرد: تعرفه ها هم باید بگویم که اصلا تعرفه ها ساعت 12 ظهر دراغلب شهرستانها تمام شد و به جایی تعرفه نرساندند به جز یکی دو شهرستان .

دختر هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ساعت 10 شب هم ، محصولی اعلام کرد که باید رأی همه مردم که مراجعه کردند گرفته شود اما درِ صندوق ها را بستند ،پیامکها راقطع کردند سایتها رابستند این در حالی بود که مردم پشت درها حضورداشتند و رأی نداده بودند .

وی افزود: اینها خودشان تقلب کردند و این یعنی این انتخابات از پایه زیر سئوال رفته است، از پایه مخدوش است و نمی توانند بگویند آرا بازشماری شود چون صندوقها درست است .

فائزه هاشمی در ادامه تهمت زدن‌های خود گفت: مگر اینها 57 میلیون تعرفه چاپ نکردند یعنی 17 میلیون بیش از رأی دهنده ها ؛ پس این 17 میلیون کجا رفت ؟ اینها را پرکردند و ریختند داخل صندوقها ، صندوقها را کامل کردند.

وی مدعی شد: از آنجایی که ناظران را اخراج کرده بودند کسی صورتجلسه ها را امضا نکرده حتی کسانی هم که حضور داشتند امضا نکردند بنابراین اینها سندی ندارند .فائزه هاشمی در ادامه با ارائه تحلیلی درباره نقش پدرش در معادلات نظام، از همگرایی بسیج و سپاه و دکتر احمدی‌نژاد با نظام انتقاد کرد.

دختر هاشمی رفسنجانی ،مردم را مقصر واقعی این جریانات دانست و گفت: اصولا کشورهای جهان سوم همیشه دغدغه دارند و آرامش ندارند ؛ خوب همین رأی های مردم را ببینید در کشور یکسری افکاری حاکم است اما باید بدانیم که یک فکر همیشه نمی تواند جریان داشته باشد .

وی ادامه داد: ما یک دموکراسی نیم بندی در کشور داریم مثلا من یک دوره در انتخابات شرکت می کنم و با رأی بالا رأی می آورم ولی در یک دوره دیگر رأی نمی آورم .اساسا تاریخ ما مشکل دارد و به لحاظ روانشناسی ، جامعه ما "قهرمان ساز و اسطوره کش " است یعنی عده ای را یک روز می بریم بالا و یک روز می اندازیم پایین. سیستم روانشناسی جامعه ما اشکال دارد.

این مدعی اصلاح طلب درباره دوره فعالیت خاتمی هم اظهار داشت :یکی از مشکلات اساسی ما این بود که خاتمی کاره ای نبود . من عامل اصلی این دیکتاتوری ها(!) را خاتمی می دانم ؛ در حادثه 18 تیر خاتمی ،مسیر را به سمتی برد که اسامی را اعلام کرد و دست همه اصلاح طلبان را رو کرد تا 18 تیر بوجود آمد و نظام هم هوشیار شد که اگر نجنبد مثل زمان شاه ، خواهد رفت و از اینجا دیکتاتوریها آغاز شد .

وی در ادامه گفت :این روند باعث شد در انتخابات بعدی اصلاح طلبان رأی نیاورند و قدرت بگیرند الان هم اینجوری شده است ،سربابام هم که دیدید چه بلایی آمد بنابراین معتقدم باید این اعتصابات ادامه یابد.
فائزه هاشمی درباره اینکه چرا هاشمی و خاتمی در دوران فعالیتشان نیروهای خود را برای مقابله با چنین موضوعاتی در سازمانها قرار ندادند تا این روند فعلی را کنترل کنند ،گفت :باید بگویم خاتمی در دوره فعالیتش عرضه نداشت و آنقدر در دوران فعالیتش تقلب شد که حاج آقا (هاشمی رفسنجانی) نتوانست با آنهمه تقلب ،رأی بیاورد ؛ آخرش هم خاتمی اعلام کرد که انتخابات سالم برگزارشده چون خودش برگزار کننده بوده و در این باره خیانتهای بسیاری کرد .

هاشمی ادامه داد: ما اصلاح طلبان هم هرجا که بوده ایم سوخته ایم و بعد از دوم خرداد هم بین اصلاح طلبان تفرقه شد .

وی با انتقاد ازاصلاح طلبان درباره حضور همزمان 5 نامزد در دوره قبل ریاست جمهوری گفت :اگر در آن دوره ، اصلاح طلبان این 5 نامزد را یکی می کردند و پشت سر هاشمی قرار می گرفتند کار همان مرحله اول تمام شده بود ؛ معین و مهرعلیزاده با حضورشان می خواستند چکار کنند ؟!

دختر هاشمی رفسنجانی در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: خاتمی مشکلات زیادی دارد واگر هم می آمد نمی توانست کاری بکند، مگر خاتمی دفعه قبل چکار کرده بود فقط رأی داشت و گرچه رأی آورد اما دشمنانش هم زیاد بودند اما موسوی چون نبوده دشمن هم نداشته است و اصولگرایان هم حامی او بودند و حامی خاتمی نبودند؛اصلا موسوی خیلی بهتر است.

وی با اشاره به اینکه لاریجانی و روحانی می توانستند در این دوره شرکت کنند و اگر می آمدند این اتفاقات نمی افتاد ،درباره صحبت های احمدی نژاد در مناظره با موسوی گفت: ما از احمدی نژاد شکایت کردیم و به صداو سیما اعلام کردیم که می خواهیم جواب دهیم اما صداو سیما مجوز نداد .
دیروز شکایت نامه دادم و فکر می کنم اول هفته مطرح شود .

فائزه هاشمی معتقد است که آنها(مراجعی که به آنها شکایت کرده است) نمی توانند بپیچانند چون مدرکی ندارند . ضمن آنکه ازآنجایی که بخش هایی از مردم عوام هستند پدرش مجبور شده راجع به احمدی نژاد نامه بنویسد .

وی در پایان درباره صحبتهای پدرش با احمدی نژاد هم گفت:پدرم در حرم امام به احمدی نژاد گفته که هم درباره من وهم درباره بچه هایم و دیگران اشتباه می کنی یا این حرفهایت را خودت اصلاح کن یا اگر بخواهی شعار بدهی پیگیری می کنم و ما ول نمی کنیم .