دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

کمکم کنید!

سلام

من راه رسیدن به خدا رو گم کردم کسی هست کمکم کنه؟؟؟!!!!!

بدون اسم!!!!!!!!!!!!

این روز ها به محافل خبری که مراجعه میکنی معمولا دو سه موضوع مشخص و تکراری بیشتر به چشم نمیخورد.

1-مسئله اسرائیل و فلسطین.

2-موضوع پاسخ ایران به نامه پیشنهادی 5+1 .

3- سفر استانی رئیس جمهور و قولهایی که به مردم میدهد.

این روزها فلسطین بار دیگه به خاک و خون کشیده شده و هر روز میشنوی و میبینی که تعداد بیشتری از مردم فلسطین جانشان رو از دست میدهند.چند روز قبل تصویر کودک شیر خواره ای رو نشون داد که به دست اسرائیلی ها کشته شده بود که واقعاً دردناک بود . من بازم میگم هم تقصیر مسئولین فلسطینی است که به اسرائیلی ها اعتماد میکنن و هم تقصیر کشورهای بی عرضه عربی.

باز دوباره داره موضوع هسته ای ایران پیچیده میشه . روز گذشته مهلت تعیین شده از سوى گروه ١+٥ براى پاسخگویى ایران به بسته پیشنهادى اروپا به پایان رسید و اجلاس پاریس تصمیم به ارجاع مجدد پرونده ایران به شوراى امنیت گرفت. آیا این تغییرى در موضع ایران پدید خواهد آورد یا نه ؟ به نظر من خیلی تاثیر نداره.نظر شما چیه؟

من به کارهای احمدی نژاد اعتماد دارم اما به نظر من احمدی نژاد اگه حتی کلیه موجودی حساب ارزی رو خالی کنه بازم نمیتونه ایران رو  یهو آباد کنه به نظر من احمدی نژاد ایران رو با تهران اشتباه گرفته چون بد جوری داره قولهای بزرگ به مردم میده.

امروز مصاحبه ای رو از قول غلامرضا سلامی، رییس شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران خواندم که گفته بود: برداشت از حساب ذخیره ارزی, برای جبران کسری بودجه آثار تورمی به همراه دارد.و همچنین گفته بود که نرخ تورم امسال به بیش از 20% می رسد. حالا اگه ما تحریمهای احتمالی خارجی رو هم در نظر بگیریم نرخ تورم بیشتر ازین هم خواهد شد.

کشورهای عربی بی عرضه اند!!

دیشب داشتم اخبار رو گوش میدادم دیدم داره باز از فلسطین صحبت میکنه .گوینده اخبار میگفت که اسرائیلی ها بد جوری فلسطین رو بمباران کردند و بیش از صد نفر از شخصیت های سیاسی فلسطین رو دزدیدند.

به نظر من بلاهایی که سر فلسطین آمده و خواهد آمد تا اندازه ای تقصیر خود آنهاست. چند وقت پیش تلویزیون فیلمی رو پخش کرد در مورد  اشغال فلسطین ، خبرنگار داشت با اسرائیلی ها مصاحبه میکرد ،آنها در جواب این سوال که چرا فلسطین را اشغال کرده اید گفتند : پدران ما این زمینها را از فلسطینی ها خریده اند و ما آنها را به زور نگرفته ایم. این هم حقیقت دارد.البته منظور من این نیست که رژیم اسرائیل  رژیمی مشروع است ولی آن زمین هایی که آنها خریده اند خب حق دارند استفاده کنند.

مسئله اینجاست که فلسطینی ها اگر اسرائیل را قبول ندارند چرا با آنها به مذاکره می پردازند؟«یاسر عرفات» اولین فلسطینی بود که با اسرائیل رابطه برقرار کرد به امید بهبود وضعیت فلسطین ، اما نتیجه عکس به همراه داشت.

 

به نظر من مردم فلسطین که این روزها به خاک و خون کشیده میشوند نتیجه ندانم کاریهای پدران خویش را میدهند. در جنگ آمریکا با عراق همین 2-3 سال پیش عده ای اسرائیلی زمینهای عراقی ها را خریدند اما علمای عراق ازین موضوع مطلع شدند و به مردم هشدار دادند که با فروختن زمین هایشان عراق به فلسطین دیگری تبدیل خواهد شد.

 

البته این را اضافه کنم یکی از دلایلی که مردم فلسطین نمیتوانند اسرائیل را از سرزمین شان بیرون کنند همین کشورهای عربی هستند. چون کشورهای عربی از آنها حمایت چندانی نمیکنند و فقط حرف میزنند. سران کشورهای عربی به جز سوریه و لبنان روابط حسنه ای با اسرائیل و آمریکا دارند و مثلاً مصر که بزرگترین ارتش عرب را دارد با اسرائیل روابط بسیار خوبی دارد تا جایی که همین چند روز پیش دولت مصر   دختر جوانی را به خاطر اینکه آمریکا را مسبب بدبختی جهان معرفی کرده بود برای یک سال از رفتن به  مدرسه محرومش کرد!

کشورهای عربی خیلی بی عرضه هستند چون اگر آنها روابط خود را با اسرائیل و آمریکا قطع کنند و از فلسطین حمایت کنند مشکل فلسطین حل خواهد شد.

کشورهای عربی از یک طرف به فلسطین کمک میکند و بر حق آنها در دفاع از  سرزمینشان تاکید میکنند و از طرفی دیگر  با اسرائیل معاملات تجاری بزرگی را انجام میدهند .

در این میان فقط ایران است که علناً اسرائیل را قبول ندارد و به گروههای مختلف فلسطینی و لبنانی کمکهای مالی و نظامی میکند.

 

به امید روزی که همه مردم در سرتاسر جهان آزاده باشند و ریشه ظلم و جور از بین برود .

چند خبر جالب

میخواستم از سیاست بنویسم اما دیدم که الان مهمترین مسئله ،موضوع فوتبال ایران است که اعصاب همه را خرد کرده.بنابراین یکی دو خبر فوتبالی گذاشتم . و یکی دو خبر از شغل پر درآمد تکدی گری!!

گداهای میلیونر!

 

  Ü  دو میلیون و 800 هزار تومان تراول چک از جیب یک متکدی کشف شد
مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران گفت: بسیاری از متکدیان غنی‌ترین افراد جامعه هستند.به گزارش ایسنا ابراهیم رضوانی‌فر همچنین درآمد ماهی یک میلیون و 500 هزار تومان متکدیان را یادآور شد و گفت: ازجیب یکی از متکدیان 2میلیون و 800 هزار تومان تراول چک در حال تکدی‌گری کشف شده است.


وی با اشاره به این که هیچ یک از افراد نگهداری شده دراین مرکز به تکدی‌گری اعتراف نمی‌کنند افزود: تراول‌های 20 و حتی 200 هزار تومانی، پول خرد متکدیان جمع‌آوری شده است و طلا وجواهرات و نسخه‌های پزشکی زیادی ازجیب آنها یافت می‌شود.

Üگدای میلیونری که چندی پیش توسط ماموران شهرداری در تهرانپارس دستگیر شد، با حکم قاضی به بهزیستی سپرده شد.
به گزارش فارس، این گدا با 15 میلیون تومان پول در بانک‌های صادرات، تجارت و ملی و همچنین داشتن 5/1 میلیون تومان اوراق مشارکت با حکم قاضی، به بهزیستی سپرده شد.

قاضی، این گدای 80 ساله را که دارای 5 فرزند است وصاحب یک آپارتمان شیک درشمال شرقی تهران است، به دلیل بد سرپرست بودن به بهزیستی سپرد.


دایی: شاید در جام بعدى هم باشم!

Üاین دایی عجب آدم پررویی است ببینید چی گفته:

 «على دایى» ملى پوش تیم فوتبال ایران گفت: تا زمانى که از وضع مطلوبى برخوردار باشم، قصد ندارم به فعالیت خود در بخش فوتبال پایان دهم.

دایى در گفت وگو با نشریه آلمانى اشپورت بیلد افزود: «شاید حتى در جام جهانى آینده که چهار سال دیگر برگزار خواهد شد نیز حضور داشته باشم. من قصد دارم با شرکت در کلاس‌ها‌ى آموزشى مربیگرى در آلمان، مدرک مربیگرى بین المللى فوتبال را نیز کسب کنم. آلمان به عنوان یکى از بهترین کشورها براى تعلیم مربیگرى قلمداد مى شود.»دایى در پاسخ به اینکه آیا قصد دارد مربى تیم ملى فوتبال ایران شود، اظهار داشت: هنوز باید صبر کرد.

نام ایران در جام جهانی 2006 ماندگار شد !‏

Üرکورد سریع ترین برکناری رئیس فدراسیون قبل از سرمربی در جام جهانی 2006 از آن تیم ملی ایران ‏شد !‏

به گزارش خبرنگار بازتاب، بر خلاف دوره های قبلی که تیم های عربی در اخراج مربیان خود ثانیه ای را ‏تاخیر نمی کردند، این بار تیم ملی ایران با عجله فراوان در حالیکه هنوز جام‌جهانی در حال برگزاری ‏است و هزاران خبرگزاری و شبکه اطلاع رسانی ورزشی روی جام جهانی تمرکز کرده اند، به جای ‏برکناری سرمربی تیم، با برکناری رئیس فدراسیون خود را به سوژه‌ای جهانی تبدیل کرد.‏

ظهور ورزش‌های نوین در جام جهانی!

Üتیم ملی فوتبال ایران بعد از دو باخت جانانه از دور مسابقات جام جهانی حذف شد. البته همانطور که حکما می‌گویند هیچ اشکالی ندارد چراکه هر شکست یک تجربه است، اما اشکال کار اینجاست که تیم ملی ما آنقدر تجربه در انبانش دارد که ممکن است کمرش زیر بار آنها بشکند!


به همین خاطر به نظر من به جای این قبیل دلخوش‌کنک‌های قدیمی، انرژی‌مان را معطوف به دیگر ورزش‌ها کنیم که اتفاقا در جریان همین مسابقات، رشد و شکوفایی آنان دیده شد.

 مثلا ورزش محبوب کونگ‌فو، که تا به حال در هیچ کجای دنیا این ورزش مظلوم در مساحتی بیشتر از 100 مترمربع اجرا نشده بود،‌ اما ایرانی‌ها توانستند فنون این ورزش را در زمین چمن به چه گندگی اجرا کنند و به این ترتیب رکورد جدیدی را در ورزش‌های رزمی به نام خود ثبت کنند.


همین‌طور، ورزش منحصر به فردی به نام فوتساک (لگد زدن زیر ساک) از طرف یک ورزشکار بااخلاق ایرانی در هنگام برگزاری مسابقات ابداع و به نمایش گذاشته شد که قرار است افتخار آن به نام ایران ثبت شود.

شعر:

دلخوشی‌ها کم نیست

ساکی

توپی

لگدی

سر سوزن فحشی!

منابع:روزنامه خراسان و سایت بازتاب