دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

به یاد دکترشریعتی

 یکی از بهترین دعاهایی که دکتر شریعتی کرده اند :

خدایا به علمای ما مسئولیت*و به اقائم ما علم*و به دینداران ما دین*و به مومنان ما روشنایی*و به روشنفکران ما ایمان*و به متعصبین ما فهم*و به فهمیدگان ما تعصب*و به زنان ما شعور*و به مردان ما شرف*و به پیران ما آگاهی*و به جوانان ما اصالت*و به اساتید ما عقیده*و به دانشجویان ما نیز عقیده*و به خفتگان ما بیداری*و به بیداران ما اراده*و به نشستگان ما قیام*و به خاموشان ما فریاد*و به نویسندگان ما تعهد*و به هنرمندان ما صبر*و به شاعران ما شعور*و به محققان ما هدف*و به مبلغان ما حقیقت*و به حسودان ما شفاء*و به خودبینان ما انصاف*و به فحاشان ما ادب*و به فرقه های ما  وحدت*و به مردم ما خودآگاهی*و به همه ی ملت ما همت تصمیم و استعداد فداکاری و شایستگی نجات و عزت ببخش.

دکتر شریعتی

بررسی اعتماد مردم ایران و جهان به احمدی نژاد +نمودارهای آماری

عصر ایران- موسسه تحقیقاتی ورلد پابلیک آپینیون (world public opinion) در یک نظرسنجی درصد اعتماد مردم 20 کشور جهان به هشت رهبر شاخص را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش عصر ایران (asriran.com)  این نظرسنجی در اغلب کشورهای بزرگ جهان از جمله چین، هند، آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، مصر، ایران، ترکیه، کره جنوبی، تایلند و با مشارکت قریب به 20 هزار نفر به انجام رسید.

این 20 کشور حدود 60 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند و از این رو نتایج این نظرسنجی که در نوع خود جالب بود می تواند مبنای قضاوت در مورد اعتماد مردم جهان به رهبران قرار بگیرد.

براساس یافته های نظرسنجی موسسه ورلد پابلیک آپینیون، هیچ یک از رهبران ملی از اعتماد گسترده ای در میان ملت ها برخوردار نیستند.

در این نظرسنجی از پاسخ دهندگان سئوال شد که آنها به رهبران بین المللی برای انجام اقدامات صحیح در ارتباط با امور جهانی اعتماد دارند یا خیر؟

در این میان پرویز مشرف رییس جمهور پاکستان به طور متوسط مورد اعتماد 18 درصد مردم جهان قرار گرفت که از این نظر پایین ترین رتبه را به خود اختصاص داد و پس از وی به ترتیب احمدی نژاد رییس جمهور ایران با 22 و جرج بوش رییس جمهور آمریکا با 23 درصد قرار گرفتند.

در بین رهبران جهان تنها بان کی مون دبیر کل سازمان ملل بود که تا حدودی توانست اعتماد مردم را به خود جلب کند.

نمودار زیر نشان دهنده رتبه بندی هشت رهبر شامل "بان کی مون، براون، پوتین، هو جین تائو، سارکوزی، احمدی نژاد، بوش و مشرف" از نظر میران اعتماد مردم است.

اعداد مندرج در مستطیل های آبی نشانگر تعداد کشورهایی است که دارای «اعتماد زیاد/مقداری اعتماد» به رهبر مورد نظر هستند و مستطیل های نارنجی نیز تعداد کشورهایی را نشان می دهد که به رهبر مورد نظر «بی اعتماد یا اعتماد پایین» هستند.

به عنوان مثال 3 کشور به احمدی نژاد «اعتماد زیاد/مقداری اعتماد» دارند در حالی که مردم 15 کشور دیگر به گزینه «بی اعتماد یا اعتماد پایین» رای داده اند و آرای دو کشور نیز به طور تقریبا مساوی بین این دو گزینه تقسیم شده است.

از این نظر مردم 9 کشور اعتماد زیاد خود را به دبیر کل سازمان ملل نشان داده اند و از این رو وی در صدر رهبران قرار گرفته است.
 
 نمودار اعتماد به رهبران جهان
 
 
 
 
درصد اعتماد به احمدی نژاد و سایر رهبران در بین کشورهای جهان

 
موسسه ورلد پابلیک آپینیون همچنین درصد اعتماد مردم 20 کشور جهان به هر یک از رهبران را در نمودارهای جداگانه به نمایش درآورده است. در نمودار مربوط به احمدی نژاد دیده می شود که 76 درصد مردم ایران به گزینه «اعتماد زیاد/مقداری اعتماد» رای داده اند در حالی که 12 درصد گزینه دیگر را انتخاب کرده اند و در این بین 12 درصد از پاسخ به سئوال مورد نظر خودداری کرده اند.
 
براساس این گزارش تقریبا نگاه 13 کشور جهان به احمدی نژاد منفی ارزیابی می شود در حالی که دو کشور نگاه کمی مثبت به وی داشته اند و آرای دو کشور نیز نسبتا بین دو گزینه یاد شده تقسیم شده است.

به طور متوسط 22 درصد مردم 20 کشور جهان گفتند: به احمدی نژاد اعتماد زیاد یا مقداری اعتماد دارند در حالی که 52 درصد گزینه «بی اعتماد یا اعتماد پایین» را در مورد توان احمدی نژاد برای انجام اقدامات صحیح در ارتباط با امور جهانی انتخاب کرده اند.

در مقایسه با نظرسنجی موسسه پیو در سال 2007، نگاه مثبت به احمدی نژاد تا حدود اندکی افزایش یافته که این مساله در مورد پوتین رییس جمهور روسیه نیز صدق می کند.

بیشترین نگاه مثبت به احمدی نژاد در قاره آسیاست جایی که در آن چینی ها 38 درصد اعتماد بالا به احمدی نژاد را ثبت کردند و هندی ها نیز 35 درصد به وی اعتماد داشتند. در اندونزی آرا تقریبا برابر است به نحوی که 40 درصد اعتماد بالا به احمدی نژاد را نشان دادند و اعتماد 36 درصد آنها به رییس جمهور ایران پایین بوده است.

در همین حال نگاه ها به احمدی نژاد در بین همسایگان ایران در خاورمیانه منفی است به طوری که مردم ترکیه با 62 درصد پایین ترین میزان بی اعتمادی یا اعتماد پایین به احمدی نژاد را ثبت کردند و این مقدار در فلسطین 62 درصد ارزیابی شده است.

اما بیشترین نگاه منفی به رییس جمهور ایران در آمریکا به ثبت رسیده است به طوری که 87 درصد از بی اعتماد یا اعتماد پایین خود به احمدی نژاد خبر دادند که در این بین 56 درصد گزینه بی اعتمادی را انتخاب کرده اند.

نگاه منفی به احمدی نژاد در آمریکا نسبت به سال 2007 حدود 15 درصد رشد داشته است.

در نمودار زیر که درصد اعتماد مردم 20 کشور به احمدی نژاد را به تفکیک نشان می دهد اعداد مندرج در مستطیل های آبی حاکی از اعتماد بالا/مقداری اعتماد و مستطیل های نارنجی نشان دهنده بی اعتمادی/اعتماد پایین (نه چندان زیاد) است.

نمودار مربوط به سایر رهبران نیز در ادامه نمایش داده شده است.
 
 
ادامه مطلب ...

التهاب در دانشگاه زنجان **به دوروایت

در پی بالا گرفتن اعتراضات دانشجویی، دانشگاه زنجان به تعطیلی کشیده شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»،‌ اعتراض دانشجویان دانشگاه زنجان که در امتحانات به سر می‌برند،‌ با اشاره به آنچه هتک حرمت یکی از مسئولان این دانشگاه به یک دختر دانشجو می‌دانند، سبب شده تا این دانشگاه به تعطیلی کشیده شود. 

دانشجویان معترض مدعی هستند، زمانی که این دانشجو توسط کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده بود، این مسئول دانشگاه خواستار رابطه با وی می‌شود تا مشکل او را حل نماید!
گویا دانشجوی دختر هنگام حضور در دفتر مسئول مذکور، ضبط صوت همراه داشته و همچنین دوستان دانشجوی وی نیز فیلمی تهیه کرده‌اند.

اکنون دانشگاه زنجان تعطیل شده و امتحانات نیز به تعویق افتاده است.
 
برنا، خبرگزاری سازمان ملی جوانان نیز در گزارشی آورده است: «تحصن دانشجویی دانشگاه زنجان که از عصر روز گذشته آغاز و تا امروز همچنان ادامه دارد، شب گذشته به درگیری دانشجویان تجمع کننده با مسئولان دانشگاه منجر شد.
 
در این درگیری که بین دانشجویان معترض و رئیس دانشگاه صورت گرفت، دکتر نداف، رئیس دانشگاه، مجروح شد.  
 
از صبح امروز هم این تحصن دوباره آغاز شد که دانشجویان پس از حرکت به سوی سازمان مرکزی دانشگاه، در ساختمان ورزش دانشگاه زنجان تجمع کرده‌اند.
 
دانشجویان همچنین خواستار عزل هیأت رئیسه و برکناری رئیس دانشگاه همچنین معاون دانشجویی فرهنگی و رئیس کمیته انضباطی به طور مشخص شده‌اند».
 
ایسنای زنجان هم نوشت: دانشجویان معترض در این تجمع خواستار برکناری مسؤول متخلف، استعفای برخی از مسئولان دانشگاه و پاسخگویی صریح هیات رئیسه دانشگاه درباره حادثه اخیر شدند.
 
دکتر علیرضا نداف، رئیس دانشگاه زنجان با حضور در جمع دانشجویان معترض، ضمن تشکر از هوشیاری دانشجویان، اظهار کرد: دانشجو تا زمانی که در صحنه باشد، دانشگاه زنده است و اگر فسادی پیش بیاید در نطفه خفه می‌کند. ما همیشه پشتیبانی دانشجویان را برای از بین بردن هر گونه فسادی خواستار بوده‌ایم و بر نقش محوری آنها تاکید کرده‌ایم.
وی ادامه داد: شما باید قانون محور باشید و آرامش خود را حفظ کنید، ما به موضوع دقیقا رسیدگی می‌کنیم و هیچ حقی ضایع نخواهد شد. ما در این دانشگاه با هیچ کس تعارف نداریم با او مقابله کرده و هیچ ارفاقی قائل نخواهیم شد.
 
همچنین یکی از اعضای شورای صنفی دانشگاه زنجان در گفت‌وگو با ایسنا در بیان مواضع شورای متحصنین درباره این حادثه، با ابراز تاسف از حادثه اخیر و قصد تعرض یکی از مسؤولان دانشگاه به یک دانشجو، خواستار مخفی ماندن هویت این دانشجوی دختر، برکناری بی قید و شرط فرد متخلف و استعفای هیات رییسه دانشگاه زنجان و تعلیق دو روزه امتحانات دانشگاه شد.
عدم برخورد با دانشجویان متحصن در طول تحصن و پس از آن، بررسی مجدد پرونده‌های کمیته‌ انضباطی دانشگاه و عدم برخورد با تشکلهای قانونی و نشریات دانشجویی برخی دیگر از مطالبات دانشجویان معترض است.
 
وی همچنین ضمن محکوم کردن برخورد فیزیکی برخی دانشجویان با رئیس دانشگاه، خاطر نشان ساخت: شورای صنفی برخورد فیزیکی با رئیس دانشگاه را اشتباه دانسته و خواستار پیگیری درخواست‌های دانشجویان در فضایی آرام است.  
 
خبر عصر ایران
 
دانشگاه زنجان همچنان در التهاب به سر می برد و دانشجویان خواستار برکناری برخی از مدیران این دانشگاه هستند .

به گزارش خبرنگار عصرایران ، در پی تقاضای غیراخلاقی یکی از مسوولان این دانشگاه از یک دختر دانشجو که پیشتر به کمیته انضباطی احضار شده بود ، این دختر ، مساله را با سایر دانشجویان در میان می گذارد و تصمیم گرفته می شود وی با مسوول مذکور قرار بگذارد و بدین ترتیب در روز موعود وی با یک دستگاه واکمن به دفتر مسوول مورد اشاره می رود و لحظاتی بعد و قبل از هرگونه اقدامی ، دانشجویان پسر با دوربین فیلم برداری وارد اتاق می شوند .

در فیلم تهیه شده از این صحنه ها ، که در یوتیوب نیز منتشر شده است ، دانشجویان پسر ابتدا از دختر می خواهند روسری اش را سر کند و از اتاق خارج شود و سپس از مسوول مروبطه که به شدت شوکه شده است ،درباره علت حضور دختر در اتاقش سوالاتی را مطرح می کنند و پس از آن که وی قصد خروج از دفتر را می کند ، یکی از دانشجویان به وی می گوید "کجا می ری؟ ما تازه اومدیم" و بدین ترتیب مانع فرار وی می شوند .


هم اکنون دانشجویان با برگزاری تجمعاتی خواهان اخراج این مسوول و برخورد قانونی با وی و نیز استعفای مدیر دانشگاه هستند و امتحانات نیز لغو شده است .

علاقه شدید به ازدواج همکاران، به قیمت برکناری تمام شد

یکی از مدیران منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی که بخشنامه اخیر وی به شدت در محافل رسانه‌ای خبرساز شد و حتی رسانه‌های خارجی هم درباره وی گزارش پخش کردند، هفته گذشته برکنار شده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک» از بوشهر، فرد مذکور در بخشنامه‌ای به کارمندان مجرد خود اعلام کرده است که اگر آنها تا سه ماه دیگر ازدواج نکنند، از این شرکت اخراج خواهند شد.

در این بخشنامه که احتمالا توسط یکی از کارکنان این شرکت که فعلا تمایلی به ازدواج نداشته، به رسانه‌ها داده شده، از اینکه برخی از اعضای شرکت بر خلاف تعهدات خود همچنان مجرد باقی مانده‌اند، اظهار تاسف شده است.

در این بخشنامه آمده است که متاهل بودن یکی از شرایط استخدام در این شرکت بوده است و تمام کارمندان مونث و مذکر این شرکت موظف هستند تا سه ماه دیگر بر اساس وظیفه دینی و اخلاقی خود ازدواج کنند.
بیشتر کارکنان این شرکت اقتصادی جوان هستند.
 
منبع: تابناک

مرگ1414 ایرانی در سال 86 با گلوله

روز گذشته رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در یک نشست مطبوعاتی از مرگ یکهزار و 414 نفر بر اثر اصابت گلوله در سال گذشته خبر داد.عابدی در خصوص میزان کشته‌شدگان بر اثر اصابت گلوله در سال 86 گفت: <کارشناسان سازمان پزشکی قانونی کشور مرگ یکهزار و 414 نفر در سال گذشته را به دلیل اصابت گلوله به اعضای بدن تشخیص داده‌اند که البته این میزان در سال 85 ، یکهزار و 548 نفر بوده است.>


به گزارش روزنامه اعتماد ملی: سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین با اشاره به کشته‌شدن یکهزار و 219 نفر در سال 85 به وسیله سلا‌ح سرد، گفت: <این میزان در سال گذشته به یکهزار و 96 نفر رسید که 1/10 درصد کاهش نشان می‌دهد.> ‌


از سوی دیگر تعداد مرگ به علت گازگرفتگی در سال 85 نیز به گفته عابدی 973 نفر بوده است که ‌این میزان در سال 86 به یکهزار و 24 نفر افزایش پیدا کرده است. ‌


رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور روز گذشته اضافه کرد: <مجموع پرونده‌هایی که در سال 86 در پزشکی قانونی رسیدگی شد، حدود 2 میلیون مورد بود که 547 هزار و 621 مورد آن مربوط به نزاع‌ها و درگیری‌ها و 245 هزار و 418 مورد آن مربوط به تصادفات رانندگی بود. تعداد نزاع‌ها در سال 85 حدود 581 هزار و 884 مورد و تعداد شکایت‌های ناشی از تصادف در این سال 276 هزار و 762 مورد بود که در این موارد نیز شاهد کاهش آمار هستیم.> ‌ وی در ادامه گفت: <تعداد پرونده‌های مربوط به قصور پزشکی در سال 86 نیز 2 هزار و 258 مورد بود که البته همه آنها به محکومیت پزشک منتهی نشد، پرونده‌های قصور پزشکی در سال 85 نیز 2 هزار و 100 مورد بود که در این مورد کاهش 5/7 درصدی را شاهدیم.


در سال 86 بیشترین شکایت‌ها از پزشکان به متخصصان ارتوپدی، با 276 مورد شکایت بود، بعد از آن جراحان زنان با 275 شکایت، جراحان عمومی با 235مورد، دندانپزشکان با 174 شکایت، جراحان چشم با 157 مورد، جراحان پلا‌ستیک با 119 مورد، جراحان مغز و اعصاب با 115 شکایت و جراحان گوش و حلق و بینی با 104 مورد در رده‌های بعدی هستند. همچنین در سال 85 نیز بیش‌ترین شکایت مربوط به متخصصان ارتوپدی با 236 مورد بود و بعد از آن جراحان زنان با 222 مورد، جراحان عمومی با 190 مورد، جراحان چشم با 181 مورد، مغز و اعصاب با 142 مورد، جراحان پلا‌ستیک با 131 مورد، جراحان گوش و حلق و بینی با 115 مورد و دندانپزشکان با 114 مورد در رده‌های بعدی بودند که افزایش نسبی این شکایت‌ها مشاهده می‌شود.> ‌ عابدی در مورد سرعت عمل در پاسخگویی به مراجعان نیز گفت: <با افزایش تعداد مراکز و تیم‌های پزشکی قانونی و خرید تجهیزات جدید اکنون برخی از آزمایش‌ها مانند آزمایش اورژانس سم‌شناسی ظرف یک ساعت جواب داده می‌شود؛ برخی دیگر طی یک هفته و بیش‌ترین زمانی که برای جواب یک نمونه آزمایشی طول می‌کشد 3 هفته است که قبلا‌ حدود 3 ماه بود، این میزان نیز کاملا‌ً طبیعی است زیرا نمونه‌ها باید برای مدت معینی در مواد لا‌زم نگهداری شوند تا جواب آزمایش مشخص شود. ‌ رئیس سازمان پزشکی قانونی در عین حال با اشاره به نصب 15 دستگاه سم‌شناسی در این سازمان گفت: در گذشته تنها یک دستگاه سم‌شناسی وجود داشت اما با نصب این 15 دستگاه سرعت کار و دقت آن بسیار بیشتر شده است. همچنین در بخش تشخیص هویت با وجود دستگاه‌های اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک پاسخ ظرف 3 هفته به دست می‌آید در حالی که در گذشته این کار 3 ماه زمان می‌برد. ‌ وی تحریم ایران را یکی از دلا‌یل کم بودن تجهیزات مدرن در کشور عنوان کرد و گفت: <برای اولین بار در سال جاری تجهیزات مدرن برای مرکز تحقیقات علمی و آموزشی پزشکی قانونی وارد کشور می‌شود.
 
منبع:تابناک

بخشنامه :همکاران ذکور و اناث! تا آخر تابستان ازدواج کنید وگرنه..

طرح عزل مدیران مجرد که در برخی استان ها به طور جدی پیگیری می شود در مناطقی از کشور ، به کارکنان عادی هم سرایت کرده به گونه ای که اولتیماتوم هایی برای افراد مجرد تعیین شده است که یا ازدواج کنند و یا اخراج شوند!پس از آن که استاندار یکی از استان های شمالی ، بر عزل مدیران مجرد تاکید کرد ، این بار استاندار خراسان شمالی از طرح عزل مدیران مجرد به عنوان "یک رویکرد در دستور کار" یاد کرد و گفت:  مدیران مجرد استان برای فعالیت باید ازدواج کنند.به گفته محمدحسین جهانبخش به رغم این که حکم شهردار یکی از شهرهای تازه تاسیس استان ابلاغ شده بود، حکمش نگه داشته شد تا پس از ازدواج، شروع به کار کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اما این طرح گویا در یکی از سازمان های بسیار مهم نفتی کشور جدی تر از این حرف هاست و طی اولتیماتومی به همه مجردین ( و نه فقط مدیران مجرد) دستور اکید داده شده است که تا پایان تابستان ازدواج کنند و الا ... متن این اطلاعیه را بخوانید: سلام علیکم با سلام عطف به مذاکرات مکرر قبلی با همکاران مجرد در خصوص تشکیل خانواده و اجرای سنت نبوی (ص) متاسفانه مشاهدهمی گردد بعضی همکاران به وعده خود عمل نموده و همچنان مجرد باقی مانده اند و از آنجا که تأهل یکی از شرایط اشتغال در اموری مانند حراست می باشد و با توجه به این سخن نبی گرامی اسلام مبنی به اینکه ( من تزوج فقط "فقد" تزوج نصف دینه) و ( النکاح سنتی فمن رغب عن سنتی لیس منی) هرکس ازدواج نماید همانانصف دین خود را حراست نموده و نکاح و ازدواج سنت من است و هر کس از سنت من روی بگرداند پس از من نیست ، لذا برای آخرین بار اعلام می دارد تا پایان شهریور 87 کلیه همکاران غیر متأهل اعم از ذکور و اناث فرصت دارند تا نسبت به انجام فریضه مهم و اخلاقی ازدواج اقدام نمایند . در غیر این صورت در تاریخ 87/8/1 برای تسویه حساب به پیمانکار معرفی خواهند شد . اجرکم عندا... واقعا برای این مدیر محترم متاسفم. درست است که پیامبر (ص) این حرف را زده ، اما در جایی دیگر نیز فرموده اند آنهایی که امکان ازدواج را ندارند باید عفاف پیشه کنند.این حرف به این معنا است که لزوما ازدواج شرط کامل شدن دین نیست. آیا واقعا میشه در این مدت کم زن پیدا کرد و یا اینکه شوهر پیدا کرد؟ متاسفانه این جور بخش نامه های مزخرف به چهره دین اسلام ضربه جدی می زند و چهره دین اسلام را مخدوش می کند.در اسلام بارها و بارها به قضیه اختیار و اجبار اشاره شده و خدا خودش در قرآن در مورد اختیار داشتن انسان در انجام کارها اشاره کرده است.پس لزومی ندارد برای انکه ما بخواهیم سنت پیامبر را انجام دهیم حرف خدا را نادیده بگیریم. دولت احمدی نژاد کم کم سیاست های بسته ای را پیش رو گرفته است.چند وقت پیش وزیر بهداشت اعلام کرد که ازین به بعد هر اردوی مختلط دانشجویی ممنوع است و با برگزار کنندگان ان برخورد خواهد شد.  

 

ساخت کوچکترین هواپیمای بدون سرنشین ایران

وچکترین هواپیمای بدون سرنشین ایران توسط تیم هشت نفره دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر ساخته شد.

یکی از اعضای تیم هشت نفره سازنده این هواپیمای بدون سرنشین، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر گفت: هواپیمای MAV با نام 1ISS توسط تیم هشت نفره آسمان هفتم به سرپرستی مهدی نوری و با خلبانی محمود رضایی، پرواز آزمایشی خود را در روز 13 خرداد سال جاری با حضور رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر و معاونین با موفقیت اجرا کرد.

حمیدرضا منتظرحجت افزود: میکرو پرنده ISS1 با وزن 493 گرم، دهانه بال 48 سانتیمتر و سرعت 90 کیلومتر در ساعت است و با مداومت پرواز 60 دقیقه به راحتی می‌تواند در شعاع 3 متری چرخش خود را انجام دهد.

وی اظهار داشت: قابلیت حمل آسان به دلیل کم وزن بودن و ابعاد کوچک آن، پرواز در ارتفاع پایین و عدم دید در رادار، پایداری بالا، استحکام بالای سازه، مداومت پروازی و قدرت مانور بالا از توانایی‌های این پرنده به شمار می‌آید.

این دانشجوی کارشناسی هوافضا از دانشگاه صنعتی مالک اشتر در شاهین‌شهر خاطرنشان ساخت: هواپیمای بدون سرنشین ISS1 قابلیت ضبط فیلم و عکس را دارد و با نصب سنسور مواد بیوشیمیایی می‌تواند این مواد را در هوا پخش کند.

وی گفت: تحقیق و پژوهش تیم آسمان هفتم هشت ماه طول کشید و این تیم آمادگی خود را برای شرکت در مسابقات بین‌المللی EMAV 2008 آلمان در بخش OUT DOOR (خارج از سالن) که 18 تیر ماه در شهر براشویگ آلمان برگزار می‌شود، اعلام کرده است.
منتظر حجت افزود: پلن فرم این هواپیما با نام زیمرمان برای اولین بار است که بر روی هواپیماهای میکرو استفاده می‌شود.

گفتنی است، کوچکترین هواپیمای بدون سرنشین ایران با همکاری مسعود ابراهیمیان، سید محمد روحانی، حمیدرضا منتظرحجت، سید مجید فتوحی، محمد قربانی، احسان ادیب‌زاده، مرتضی رسولی و حجت الله بابایی ساخته شده است.

بررسی 85 کتاب درسی دانش آموزان ایرانی توسط CIA

اداره اطلاعات ملی آمریکا (DNI) از طریق یک شرکت بزرگ نزدیک به سازمان سیا درباره متون کتاب های درسی دانش آموزان ایرانی تحقیق و بررسی می کند.

به گزارش عصر ایران پایگاه اینترنتی گروه تحقیقاتی کورپ واچ (CorpWatch)، مستقر در اوکلند کالیفرنیا، در گزارشی فاش کرد: "سازمان اطلاعات ملی آمریکا که ناظر بر فعالیت آژانس های جاسوسی این کشور همچون سازمان اطلاعات مرکزی (CIA) و آژانس امنیت ملی (NSA) است اخیرا تصمیم گرفت از محتوای آموزشی کتاب های درسی دانش آموزان ایرانی اطلاع پیدا کند."

این سازمان می خواست بداند دانش آموزان ایرانی این روزها در مدرسه چه مطالبی فرا می گیرند.برهمین اساس مقامات اطلاعاتی آمریکا به شرکت بین المللی کاربردهای علمی سایس (SAIC) که یک پیمانکار بزرگ سازمان های اطلاعاتی سیا و NSA است ماموریت دادند تا در این باره تحقیق کند.

این شرکت در اواخر دسامبر گذشته یافته های خود از حدود 85 کتاب درسی که از طریق وب سایت دولت ایران دانلود شده بود را در یک گزارش 17 صفحه ای منتشر کرد.

به نوشته پایگاه کورپ واچ هرچند محتوای گزارش نهایی تاکنون افشا نشده اما یک نسخه از آن توسط خبرنامه الکترونیکی سکرسی نیوز (Secrecy News) وابسته به فدراسیون دانشمندان آمریکا در دسترس عموم قرار گرفته است.این گزارش می افزاید: "یکی از مهم ترین یافته های مطالعه شرکت مذکور آن است که کتب درسی مورد استفاده در مدارس ایران تاکید روشنی بر مذهب و اسلام دارد و علاوه بر این، یک نگاه تحریف آمیز نسبت به اسلام شیعه را عرضه می کند!"

از سوی دیگر شرکت سایس ادعا می کند این کتاب های درسی اشاعه دهنده بذر نفرت و کینه علیه آمریکاست به طوری که در یکی از کتاب های درسی نقل قولی از رهبری ایران با این مضمون چاپ شده است: "مسلمانان باید از قدرت جمهوری اسلامی ایران برای خرد کردن دندان های این دولت ستمگر (آمریکا) استفاده کنند."

گفتنی است سایس یک شرکت بزرگ نزدیک به پنتاگون و آژانس های اطلاعاتی آمریکاست که به پیمانکاری در امور اطلاعاتی، هوافضا، نظامی و مهندسی برای سازمان هایی چون سیا و NSA مشغول است.