دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

به چند کارگر ساده با لیسانس نیازمندیم!!

همانطور که میدانید سالانه در ایران چیزی نزدیک به یک میلیون نفر از دانشگاهها  فارغ التحصیل می شوند و  ازین افراد فقط تعداد کمی در شغل های مرتبط با رشته تحصیلی  خود مشغول به کار می شوند. وبقیّه افراد هم یا بیکار می مانند و یا اینکه در حرفه ای غیر مرتبط  با رشته تحصیلی خود مشغول به کار می شوند.

دختران و پسرانی که در سال آخر دبیرستان تحصیل  می کنند  فقط به این امید درس می خوانند که بتوانند با کسب مدرک لیسانس و یا بالاتر به شغلی high class و یا حداقل خوب دست پیدا کنند! اما این رویا در موارد کمی تحقق پیدا میکند!!

شاید یکی از علل تحقّق نیافتن چنین رویایی این باشد که به اصطلاح بازار کار اشباع شده است.و علت اشباع شدن بازار کار هم این است چون ورودی دانشگاهها زیاد است و به طبع خروجی آن هم نیز چنین است.این خروجی با نیاز بازار کار تطابق ندارد.و چون بازار نیازش کم است پس اکثر افراد یا بیکار می مانند و یا اینکه در حرفه ای غیر از تخصّص خود مشغول به کار می شوند.و آخر سر هم میگویند: چرا کشور ما پیشرفت نمیکند؟!!

تا به حال فکر کرده اید چرا اکثر دانشجویان ما به فکر کسب مدرکی بالاتر از لیسانس هستند؟اشتباه نکنید هدف این افراد صرفاً علاقه به تحصیل نیست ،بلکه فقط به خاطر فرار از بیکاری است !!آنچنانکه یکی از دوستان من هم اکنون در حال تحصیل در مقطع دکترا است! فقط به خاطر فرار از بیکاری ادامه تحصیل داده.

در آخر باید بگویم با این وضعی که ورودی دانشگاههای ما دارند و اخیراً هم نیز قرار شده در بعضی رشته ها  کنکور  را حذف کنند! بعید نیست که در آینده ای نه چندان دور  بلکه شاید چند سال دیگر (کمتر از انگشتان یک دست) در آگهی های استخدامی این  چنین بنویسند که:

به چند کارگر ساده با لیسانس نیازمندیم!!

آیا شما دوست پسر دارید؟!

چند وقت پیش  در حال خواندن  گزارشی در روز نامۀ ... درمورد  وضعیت و شرایط  استخدام در شرکتهای خصوصی بودم به مطلب جالبی برخورد کردم و حیفم آمد که آن را برای شما بازگو نکنم.

 

نویسنده در ابتدای گزارش خود به بررسی  وضعیت بیمه و حقوق افراد شاغل در بعضی مؤسسات و  بعضی شرکتهای خصوصی پرداخته بود . واینکه زنان  معمولاً  با دستمزد های پایین تر  و مزایای کمتر در این شرکتها  مشغول به کار هستند.امّا چیزی که نظر مرا جلب کرد مطلبی بود که در مورد فرمهای استخدامی نوشته بود.

 معمولاً  رسم است که در فرمهای استخدام  سؤ الاتی در مورد اطّلاعات شخصی  فرد از قبیل :نام و نام خانوادگی ،شماره شناسنامه و مواردی ازین قبیل وجود دارد.اما نویسنده با زیرکی توانسته بود فرم استخدام یکی ازین شرکتها را بیابد. جالب اینکه این شرکت فقط خانم ها را استخدام می کند! و  سؤالاتی که در این فرم مطرح شده نیز جالب هستند.

مثلاً بعضی ازسؤالات ازین قبیل اند:

 

آیا شما دوست پسر دارید؟

آیا شما تا به حال تماس جنسی داشته اید؟

آیا شما حاضرید ....

 

این سؤال رو دیگه شرم دارم بنویسم !

آیا تا به حال فکر کرده اید چند مؤسسه یا شرکت ازین دست وجود دارد؟ و در صورت رشد قارچ گونه این قبیل شرکتها  چه بلایی بر سر نوامیس ما و جامعه ما خواهد آمد؟و چه کسی جواب آن افرادی را میدهد که به خاطر فقر مالی مجبورند شرایط بی شرمانه این گونه شرکتها را بپذیرند؟

دانشگاه یا گالری مانکن ها

 امروزه اگر قصد دارید از آخرین مدل های آرایش مو ,ریش,خط لب,خط ابرو و یا آخرین مدلهای مانتو , شلوار ,بلوز ,پیرهن و یا تی شرت مطلع شوید بهتراست یه سری به دانشگاهها بزنید!!بله دانشگاه,تعجب نکنید شما هم اگر مثل من به دانشگاه ها رفت و آمد داشته باشید ویا بعضی از دانشجو ها را ببینید مسلما حرف های مرا تائید خواهید کرد.

متاسفانه بعضی افراد که به اصطلاح دانشجو هستند و معمولا در جامعه کنونی ما به دانشجو به چشم یک فرد روشنفکر نگاه می کنند! با تیپ و  قیافه ای مضحک و غرب زده در دانشگاه ها حاضر  شده و هر چه بیشتر در ترویج این فرهنگ بیگانه تلاش می کنند.و مسلما این گونه افراد برای دیگران الگو شده و بعداز مدتی  مردم جامعه, فرهنگ اصیل ایرانی خود را از دست می دهند!

مثلا شما هم دیده اید که آقایان با تی شرت ها ویا بلوزهایی که روی آنها متاسفانه اسم کشور های غربی از جمله Canada ,italy ,England و یا حتی در بعضی موارد USA نقش بسته وارد یک محیط فرهنگی همچون  دانشگاه شده  و متاسفانه هیچ عکس العملی را از جانب مسئولان دانشگاه ها شاهد نیستیم.

ویا اینکه خانم ها با آرایشی غلیظ و در حالی که آستین های مانتوی کوتاه خود را تا زده و مقنعه خود را تا فرق سر عقب کشیده  و پاچه های شلوار خود را حدود 30-20 سانتیمتر تا کرده و چند سانتیمتر از ساق پاهای خود را به نمایش می گذارند آزادانه وارد محیط دانشگاه شده  و حتی در بعضی موارد دست به اعمال خلاف شرعی میزنند که این جانب از گفتن آن شرم دارم.

آیا به نظر شما در یک محیط فرهنگی همچون دانشگاه باید این موارد غربزدگی موجود باشد؟ آیا بهتر نیست با وضع قوانینی از بروز و گسترش چنین مشکل بزرگ فرهنگی جلو گیری کنیم؟

بهتر است کمی بیشتر دراین گفته رهبر کبیر انقلاب, امام خمینی (ره) تامل کنیم که ایشان فرمودند :"اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح میشود."

و نکته آخر اینکه دانشگاه همان طور که میتواند منبعی برای تولید علم باشد می تواند یکی از مراکز فساد هم باشد!

هر روز بهتر از دیروز

با توجه به اینکه blogsky تو خودش یه تغیراتی رو ایجاد کرده من هم تصمیم گرفتم که به جای اینکه تو وبلاگم مطالب ادبی بنویسم ازین به بعد می خوام در مورد مسایل و مشکلات اجتماعی  و بعضا مسایل سیاسی و کلا مسائل روز بنویسم.امیدوارم که بانظرات دلنشین  شما عزیزان بتونم این کار رو انجام بدم.انشاالله

بی معنا


روزی از روزها

شبی از شبها

خواهم افتاد و خواهم مرد

اما می خواهم هر چه بیشتر بروم

تا هر چه دورتر بیفتم

تا هر چه دیرتر بیفتم

هر چه دیرتر و دورتر بمیرم

نمی خواهم حتی یک گام یا یک لحظه

پیش از آن که می توانسته ام بروم و بمانم

افتاده باشم و جان داده باشم ُ همین ؟!

البته این مطلب از وبلاگ دیگه ست ولی چون بعضی از عکس های این وبلاگ خیای خوب نیست نمی تونم اونو معرفی کنم.


یا علی مدد(۲)


علی  
   ای    آسمان    آبی     عشق
فروغ   هر  شب      مهتابی      عشق

دل عرش از غم عشقت  دو نیم است
وبی تو ،عشق هم طفلی یتیم است
.




امشب شب دعاست .منو از دعای خیر خودتون محروم نکنید.