دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

عیدی دادن به شیوه احمدی نژاد

بدون شک شما هم در مورد کنفرانس خبری امروز رئیس جمهور شنیده اید .کنفرانسی که در آن ایران یکی از مهمترین تصمیماتش را در عرصه سیاست بین المللی  به اطلاع جهانیان رساند.

 

ایران به عنوان عیدی (!!) 15 نظامی متجاوز و جاسوس انگلیسی را مورد عفو قرار داد. زمانیکه کنفرانس خبری احمدی نژاد را از شبکه خبر به طور مستقیم مشاهده میکردم  و این خبر را شنیدم مغزم سوت کشید.و فکر کنم بیشتر از اینکه نظامیان انگلیسی حیرت کرده باشند این مردم ایران بودند که از تصمیم رئیس جمهور متعجب شدند.

واقعا چه لزومی داشت که این 15 نظامی به این زودی آزاد شوند ما براحتی می توانستیم ازین افراد به عنوان اهرم فشار بر انگلیس استفاده کنیم.

به نظر من دولت آقای احمدی نژاد از لحاظ سیاست خارجی از دولت اقای خاتمی عقب تر است. و الان هم اگر ایران توانسته موقعیت سیاسی خوبی را در جهان در اختیار داشته باشد  فقط مدیون دیپلماسی قوی دولت خاتمی بوده است. خاتمی در طول دوران ریاست جمهوری خود با سفر به اکثر کشورها اعم از اروپایی ، آسیایی و آفریقایی توانست اکثر کشورها از جمله کشورهای عضو جنبش" عدم تعهد" را با خود همراه سازد.

در آخر با توجه به اینکه میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)نزدیک است از خداوند متعال می خواهم که به لطف و مرحمت این دو عزیز دولت و ملت ما را از گزند تمامی فتنه ها و آسیب ها دور گرداند. الهی آمین .

فیلم های عید

با توجه به تبلیغات گسترده صدا و سیما قبل از عید در مورد فیلمهای سینمایی  که در عید قرار بود پخش شوند ( که پخش هم شد ) من با خودم گفتم بابا دیگه امسال تلویزیون میخواد بترکونه ( چون من خودم از مدیریت ضرغامی خوشم میاد و از موقعی که اومده رادیو و تلویزیون تغییرات اساسی کرده و تا حد زیادی باز شده و براحتی مجریان و مردم حرف خودشان را میزنند و حتی برنامه و کارهای دولت را نقد میکنند.در زمان مدیریت لاریجانی تمام مجریان یقه هایشان بسته بود و تمام مجریان و مهمانان زن که به برنامه ها دعوت میشدند بدون آرایش بودند اما حالا کاملا برعکس شده .البته نه اینکه فکر کنید که من دوست دارم در تلویزیون بی حجابی گسترش پیدا کنه نه، ولی خب مثل زمان لاریجانی هم خیلی خوب نبود.در مورد پخش موسیقی و نواهایی که از رادیو  و تلویزیون پخش میشود ، دیگه خودتان بهتر از من میدونید که هم صدا و هم سیما انواع و اقسام موسیقی و موزیک را پخش میکند.از End  مذهبی گرفته تا End  تکنو و پاپ و ...) ولی وقتی تو عید فیلمها رو دیدم اعصابم خرد شد .البته بین کانالها فقط شبکه تهران فیلمهایش جالبتر بود و از بقیه کانالها یک آب پاکتر بود.(دوستان میدانند که من خراسانی هستم ولی فیلمهای شبکه تهران برای شبکه خراسان هم پخش میشود پس به من ایراد نگیرید.) کانال یک جز چندتا فیلم جالب بقیه فیلمها ش مزخرف بود و قدیمی .(فکر کنم  مسئول خرید فیلمها موقع خرید به تاریخ تولید فیلمها نگاه نمیکند و فیلمها رو به صورت فله ای خرید میکند!!!)کانال 2 هم، فیلمهایش در کل بد نبود و من خودم از" بلوک 13 " خوشم اومد (هر چند که چندجا سانسور اساسی داشت ولی خب بازم جالب بود.) کانال 3  هم  چندتا فیلم خوب داشت.ولی مثل هر سال نبود.

 نمیدونم من چرا از فیلمهای فانتزی که اژدها و غول و چیزهای اجق وجق نشون میده خوشم نمیاد من دوست دارم فیلم امروزی باشه نه اینکه مثلا فیلم مال 2006 است ولی موضوع آن مربوط به قرن17 و 18 است من اصلا ازین جور فیلمها خوشم نمیاد.

 و در آخر می خوام بگم تلویزیون تقریبا تا 60 درصد نظر من رو جلب کرد. ( اینجا کسی نیست بگه مگه جنابعالی چیکاره مملکت هستید که صدا و سیما باید نظر جنابعالی را به طور کامل جلب کند ؟؟!!)  من خودم از برنامه هایی که صبح پخش میشد از برنامه  " فیتیله " خیلی خوشم اومد چون شعر های قشنگی میخوندند. و من هم فقط همون 10 دقیقه اولشو نگاه میکردم و بقیه شو دیگه نه ( یه وقتی فکر نکنید ما هنوز بچه ایم و برنامه کودک نگاه میکنیم !!)

امسال از بین سریالهایی که پخش شد باز هم کانال 3 موفق بود. رضا عطاران هم مثل مهران مدیری داره کم کم  رشد میکنه و فیلمهای جالبی درست میکنه اما به نظر من  تا حد زیادی موضاعاتش تکراری اند. ولی خب باز هم خدائیش قشنگ اند.(خب آقا کار ما هم تموم شد کسی نمی خواد چیزی بگه ! یا جایی بره !! )

جاسوس

لابد شما هم اخبار مربوط به دستگیر کردن نظامیان انگلیسی درآبهای ایران را شنیده اید. البته این بار اول نیست که انگلیسی ها به آبهای ایران نفوذ می کنند . همان اول کاری به محض اعلام دستگیر کردن نظامیان انگلیسی ، انگلیس اعلام کرد که روابط تجاری اش را با ایران قطع خواهد کرد.(عکس العمل سریع را می بینید. اما ایران در برابر چین که دفعه قبلی بر علیه ایران در مورد پرونده هسته ای رای داد ایران فقط یک گله خشک و خالی از چین کرد و واکنش سرد و بی روحی نسبت به این موضوع  از خود نشان داد. در صورتی که براحتی میتوانست روابط تجاری خود را با چین به حالت تعلیق در بیاورد.همانطور که میدانید ایران یکی از بازارهای بزرگ مصرف کالاهای چینی است و مردم ایرام مجبورند آشغالترین و بی کیفیت ترین  اجناس چینی را مصرف کنند. البته  متخصصان چینی نیز در ایران کار میکنند و ایران تا حدی به آنها وابسته است ولی نه آنچنان که نتواند بدون آنها زندگی کند.)  البته به قول آقای لاریجانی افراد زیادی در داخل ایران وجود دارند که خواهان قطع رابطه با انگلیس هستند  پس ایران ظاهراً ازین تهدید انگلیس نترسیده .

 

 البته به نظر من ایران نباید این گروگانهای جاسوس را آزاد کند هر چند که با توجه به وضعیت سیاسی ایران در جامعه بین المللی ، احتمال اینکه ایران تسلیم خواسته های انگلیس شود بعید نیست.

همین دیروز (9/1/86) شبکه خبر اعلام کرد که نظامیان انگلیسی  به تلافی دستگیری افرادشان ، به کنسولگری ایران در بصره حمله کرده اند. و طبق معمول هم ایران فقط  اعتراض کرد.

 

خارجی ها که ایرانیها را در عراق یا کشورهای خودشان دستگیر میکنند خواهر و مادرشان را به هم وصلت میدهند و کلی آنها را اذیت و آزار میکنند ، اما ایرانیها  ازین جاسوسان انگلیسی با بهترین وجه ممکن پذیرایی کردند  و کلی آنها را تحویل کرفتند. و حتی قرار است که یکی از جاسوسان زن را نیز آزاد کنند.

در اخر فقط باید امیدوار باشیم که ایران از مواضع خود که فعلا در برابر انگلیس و جامعه جهانی اتخاذ کرده عقب نشینی نکند.