دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

یک بازی کم اهمیت ولی پر هزینه

همانطور که می دانید  روزجمعه این هفته دو تیم استقلال و پیروزی با هم مسابقه دارند.در این بازی هم مانند  مسابقات چند سال اخیر دو تیم ،  از داوران خارجی  استفاده میشود که مبادا نعوذ بالله حقی از تیمی ضایع شود. هر چند که تجربه نشان داده که داوران خارجی هم در اشتباه کردن چیزی از همتایان ایرانی خود کم ندارند اما باز مسئولان فدراسیون تاکید دارند که از داوران خارجی استفاده کنیم.

امسال هم طبق سنت چند ساله اخیر باید چند ده هزار دلار از خزانه بیت المال را تقدیم این داوران خارجی کنیم. چه لزومی دارد که برای یک بازی معمولی که سر انجامش چیزی جز ضرر و زیان به ورزشگاه و اتوبوسهای شرکت واحد نیست ، چنین هزینه گزافی را پرداخت کنیم؟چرا ما از داور ایرانی استفاده نمی کنیم؟

خوشبختانه در کشورمان ، داور بین المللی کم نداریم .و هر کدام از آنها همیشه در حال قضاوت در کشورهای دیگر هستند.پس چرا ما نباید از آنها استفاده کنیم؟مگر ما برای داوران کشورمان هزینه میکنیم برای چه وقت؟ ما الان به هنر آنها نیاز داریم.

   

ما برای این بازی باید هزینه بلیت رفت و برگشت و هزینه اقامت 3 نفر را پرداخت کنیم و در آخر هم اگر در قضاوتشان اشباهی کردند نمیتوانیم آنها را توبیخ کنیم.چرا ؟ چون آنها خارجی هستند و ما به آنها دسترسی نداریم.مگر یادتان رفته همین چند سال پیش که یک داور از شرق آسیا قضاوت بازی استقلال و پیروزی را به عهده داشت باعث جنجال بزرگی در بازی شد که طی آن تعدادی از بازیکنان بعد از بازی محرو م شدند چون داور در وسط بازی راست وایستاده بود و هیچ کاری برای برقراری نظم بازی انجام نداد.  

در صورتی که اگر ما از داور ایرانی استفاده کنیم می توانیم همان هزینه ای که صرف داوران خارجی می کنیم ،صرف رسیدگی به وضع ورزشگاه و اتوبوسهای شرکت واحد بعد از بازی کنیم .

و در آخر اینکه ای کاش دولت محترم که شعار " برقراری عدالت برای همه " را سرلوحه کار خود قرار داده ، دستور میدادند  تا از داوران ایرانی استفاده شود و هزینه داوران خارجی صرف رسیدگی به گسترش ورزش در کشور شود.باور کنید اگر دولت جلو همین ریخت وپاش هایی این چنینی (هر چند به ظاهر کوچک ) را بگیرد ما  می توانیم طرح هایی که چندین سال است فقط برای چند میلیون ناقابل بلاتکلیف مانده اند را کامل کنیم.

 

توضیح :به دلیل بعضی موارد مجبور شدم که نسخه اصلی این پست را تغییر بدم .و از همه کسانی که چند ساعت پیش با پیغام اصلاحیه  این پست مواجه شدند معذرت میخواهم.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
کلاهزرد سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 03:11 ب.ظ http://kolahzard.blogsky.com

چون میدونم چی میخوای بنویسی زودتر نظر دادم .
اما نظر
امام خمینی یه سخنرانی داره مال قبل از انقلاب
تو اون کامل جنبه ی سیاسی فوتبال و استفاده از اون جهت تحمیق توده ها و دور نگهداشتن اونها از حقایق جامعه رو شرح میده
انون پیدا کن و بخون

با تشکر از علی اقای عزیزم .اما من در مورد جنبه اقتصادی این بازی نوشتم و سعی میکنم که اون سخنرانی رو هم پیدا کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد