دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

دنیا از دید من

اخبار و تحلیل های شخصی و متفاوت از سراسر وب

تولید کوتاهترین تانک دنیا در ارتش

مدیر پروژه های الکترونیک و مخابرات نیروی زمینی ارتش (نزاجا) گفت: طی انجام تحقیقاتی موفق به طراحی و تولید تانکی شدیم که کوتاهترین تانک جهان به شمار می رود و می تواند کاملا مخفیانه عملیات مورد نظر را انجام دهد.

سید حسین طباطبایی در گفتگو با مهر با بیان اینکه این تانک با عنوان "ذوالفقار" طراحی و تولید شده است، گفت: این تانک به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی که دارد از سایر تانکهای موجود در جهان متمایز است.

وی ارتفاع پایین این تانک را یکی از ویژگیهای مهم آن نام برد و در این باره افزود: "ذوالفقار" کوتاه ترین تانک جهان به شمار می رود که این امر سبب می شود کمتر در معرض دید و اصابت آر پی چی و خمپاره انداز باشد.

به گفته طباطبایی کوتاهی قد این تانک باعث شده است تا بتواند به طور مخفیانه حرکت کند و عملیات مورد نظر را اجرا کند.

مدیر پروژه های الکترونیک و مخابرات نیروی زمینی سیستم خنک کننده را از دیگر مزایای تانک ذوالفقار دانست و اظهار داشت: تانکهایی که در حال حاضر موجود هستند در سیستم خنک کننده آنها از آب استفاده شده است که این امر موجب می شود در مناطق سرد یخ بزند و در مناطق گرم جوش بیاورند که تحت این شرایط تانکها قادر به ادامه فعالیتهای خود نیستند اما در سیستم خنک کننده تانک ساخت ارتش جمهوری اسلامی ایران به جای آب از روغن و هوا استفاده شده است بنابراین می توان از آن در هر نوع آب و هوایی استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد